Ons mannetje van ruim 6 weken heeft de neiging om eind van de middag/begin van de avond te clusteren. Op zich geen probleem, ik weet dat het erbij hoort met borstvoeden op verzoek, maar ik krijg er een beetje de zenuwen van. Als hij dit doet heeft hij daarvoor lang geslapen en het slaapje erna is ook lang. Maar hij drinkt echt non-stop, urenlang, niet elke uur eventjes of zo, maar gewoon de hele tijd door. Iets anders wil hij niet. Het probleem is dat hij tussendoor steeds flink spuugt en dan weer gaat drinken en dan weer spugen etc. Nu is hij bijvoorbeeld om 17.00 uur begonnen en net pas aan de borst in slaap gevallen. Tussendoor 1 keer een hazenslaapje gedaan. Mijn borsten zijn op een gegeven moment ook echt leeg en dan raakt hij enorm gefrustreerd omdat er niks komt. Is dit normaal clustergedrag? Het is steeds een beetje op dezelfde tijd en verloopt eigenlijk precies zoals vandaag. Moet ik hier iets mee? En is het herkenbaar? Dat spugen zit me dwars. Ik denk dan steeds 'hou nou op te drinken want je hebt het niet nodig, je spuugt het toch uit en het is ook gewoon op nu'. Dat frustreert me enorm, en ik word er onzeker en hartstikke moe van. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik herken het van mijn dochter. Zuigbehoefte, mamahonger. Het spugen is vervelend hier ging dat na een paar weken beter. En blokvoeden doe je dat? Dus steeds de zelfde borst aanbieden. Succes!!
Jep herkenbaar. Lotte deed dat ook. Ook rond de zelfde tijd. Heel handig Ik ging oo de bank met kussens om me heen. Hapje, drankje en tv aan. Denk dat ik elk uur een andere borst deed. Ze doezelde eens wat weg met de borst in de mond en dan ging ze weer. Helaas sliep ze daarna ook krap drie uurtje hihi. Hoort er allemaal bij. Niet handig of altijd even prettig. Maar komt goed!
Ik heb blokvoeden geprobeerd maar hij wordt zooooo boos! Of zou dat over moeten gaan als je volhardt? Hoe lang doe je dat blokvoeden? Alleen gedurende die periode dan? En dan 3 uur aanhouden? Jij bleef dus ook gewoon door voeden? Ik krijg in mijn omgeving allemaal gekke adviezen in de richting van laat maar huilen en zo. Dat zie ik echt niet zitten. Ik heb wel een speentje geprobeerd maar dat pikt ie echt niet. Het is net of ie elke keer weer uitgehongerd is. Heel fijn dat het herkenbaar is! Dat geeft toch een beetje moed...
Yep, herkenbaar... Vond het ook érg slopend omdat mijn dochter erg mopperig was en het tot middernacht duurde... Zou een draagdoek misschien helpen? Troost: met 8/9 weken was het hier ineens klaar