Clusterhoofdpijn

Discussion in 'De lounge' started by Tese, Aug 23, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

klinkt niet fijn! ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt, en weet hoe je dan om moet gaan met je klachten.
    beterschap

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Met clusterhoofdpijn zit je achter ee pc dit te tikken? Bij mijn aanval 8j geleden gibg ik zo kapot dat ik alles onderkotste, niets kon zien, niets kon horen eyc

3. Tese

Tese Niet meer actief

Kotsen hoort niet bij clusterhoofdpijn. En heb steeds getypt als een aanval zo goed als weg was.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik kotste van de pijn, heb ik altijd :D is toen door de huisarts wel ingekaderd als clusterhoofdpijn. Kon alleen zelf niet autorijden en niet bij de huisarts komen, dus ben naderhand gegaan, net als jij.

5. Tese

Tese Niet meer actief

Durf nu ook niet met zekerheid meer te zeggen dat het clusterhoofdpijn is hoor. Daarvoor zou ik het vaker moeten hebben. Heb ook gekotst vanmiddag van de pijn. Was in staat mn ogen uit mn kop te rukken!

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ja erg he, hoe gaat het nu met je? En wordt er nog actie ondernomen door de HA?

7. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    waarom laat je je niet verder onderzoeken door een neuroloog?? met scans en al?? dan wordt ook duidelijk of er bijv geen zenuw klem zit die die helse pijn veroorzaakt. mijn neuroloog keek daar al eerste naar maar bij mij zat t gewoon goed waardoor de clusterhoofdpijn over bleef om t zo maar even te omschrijven.

in t begin toen mn aanvallen nog te heftig waren trok ik de haren uit mn hoofd of zorge ik voor een andere pijn om die pijn in mn hoofd maar niet te hoeven voelen:) nu ik zuurstof heb gaat t stukken beter en zijn de aanvallen niet zo heftig meer.

8. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb nu dus naproxen gekregen. Helpt voor de helft zeg maar. Moet morgen laten weten wat het doet bij mij.

Vanmiddag is al naar mn oogzenuw gekeken toen ik mn oogboldruk is gemeten. Er was niets aan de hand.

Is het niet een beetje snel om nu al naar een neuroloog te vragen?

9. susanne85

susanne85 VIP lid

Aug 13, 2007
    9,807
    866
    113
    Noord Holland
    t is niet duidelijk wat je hebt en alle testen qua oogboldruk en zicht zijn okay. t kan nooit kwaad om een scan van je bovenkamer te laten maken lijkt mij.

stel dat er wel een zenuw(tje) klem zit , en volgens mijn neuroloog zijn er behoorlijk wat mensen die dat zonder te weten hebben , kan er wat aan gedaan worden. anders blijf je maar rondlopen. ;)

10. Lara11

Lara11 Niet meer actief

nee, het is niet te snel om naar een neuroloog te vragen. Sterker nog, we zijn vaak erg laat met naar een neuroloog vragen. Deze mensen hebben er verstand van. En je haren uit je kop willen rukken is niet normaal. (helaas herkenbaar). Echt naar vragen. Echt!
    Het zou trouwens kunnen zijn dat het spanningshoofdpijn is die uitmondt in migraine. Maar dat is natuurlijk speculeren

11. Tese

Tese Niet meer actief

Amber ik denk dat je weleens gelijk kan hebben maar de migraine is wel heel anders dan ik hem gewend ben.

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

...en nu maak je je misschien zorgen dat er iets aan de hand is...
    Ik had ook opeens andere symptomen en ik dacht serieus even dat er iets echt niet goed zat. Ik kreeg een MRI en foto's van mn wervels maar er was niets aan de hand. Mijn ''nieuwe'' symptoom was opeens een verdoofd gevoel rechts van kruin tot kin, met verlies van gehoor aan die kant. Ik schrok me dood, maar ik heb nu geaccepteerd dat het ''gewoon'' bij de migraine hoort. Het overgeven is wel gestopt. Vreemd he.
    Maar bij mij is het dus een combi van migraine en spanningshoofdpijn. Een neuroloog zoekt samen met jou naar wat er speelt. Een huisarts heeft daar toch minder tijd voor en kennis van.

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

ps ik hoop natuurlijk dat het niets iets ''afwijkends'' bij jou betekent, maar juist daarom moet je om een scan en foto's vragen. En nee, je bent geen zeur en je stelt je niet aan.

14. Tese

Tese Niet meer actief

Ga zo toch maar even de dokter bellen. Mn hoofdpijn is redelijk weg nu. Wel voel ik dat al mn spieren in mn nek, schouders en overal in mn hoofd helemaal strakgespannen zijn. Komt denk ik door de afgelopen twee dagen pijn hebben. En als ik mn ogen beweeg heb ik nog steeds pijn. Ook staat er vandaag achter of eigenlijk boven mn oogbol druk. Weet niet zo goed wat ik ermee moet dus maar ff naar de dokter weer.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Hoe lang heb je dit al? Ik was een migraine patiënt, gelukkig nu al een hele tijd niet meer. Maar heb wel af en toe last van spierspanningshoofdpijn, niet zo erg als jij, ik kan bijvoorbeeld dan nog (met moeite) werken. De kinderen verzorgen lukt dan niet altijd, gelukkig zijn ze erg zelfstandig (meestal). Ik krijg het door stress en te weinig slaap. Is iets van het laatste jaar, eerder nooit gehad. Bij mij helpt dan massage, ibuprofen 600 en veeeel rust.

16. Tese

Tese Niet meer actief

Nou ik heb wel vaker spanningshoofdpijn maar niets wat ik niet met een paracetamol kan bestrijden. Wat ik de afgelopen dagen had heb ik niet eerder gehad. Ik heb sowieso vaak hoofdpijn hoor. Migraine heb ik een keer of twee per jaar, maar dan wel meteen dat ik niets kan verdragen.

17. Tese

Tese Niet meer actief

Mag om 9.10 weer naar de dokter.

18. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Succes bij de dokter straks!

ps: je kunt ook erg hoofdpijn krijgen van tandenknarsen/kaakbijten. Dat is iets wat wel in 1 jaar opeens veel erger kan worden. Ik noem dit omdat dit afgelopen jaar bij mij het geval was.

19. Tese

Tese Niet meer actief

Klopt! Ik knars me een ongeluk! Ik heb ook een knarsplaatje. En die heb ik in 3 maanden tijd al stukgeknarst haha. Maar juist met dat plaatje heb ik veel minder last!

20. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    ik heb niet je gehele topic gelezen
    maar ik heb zelf migraine aanvallen

verder gebruik ik wat erg goed werk bij mijn hoofdpijn

is sarixell
    en sinasspirl ( ja kinderasperine!!!)

als ik migraine heb en mijn medicijnen niet bij heb dan gebruik ik dit en het werkt redelijk

Share This Page