Clusterhoofdpijn

Discussie in 'De lounge' gestart door Tese, 23 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hier al jaren last van migraine.
    3 maanden terug ging ik ook naar bed met het idee dat er weer
    een aanval aankwam.
    Medicijnen ingenomen en proberen om te gaan slapen.
    Nou ik dacht om 1 uur dus werkelijk dat ik liever dood kon wezen.
    Schrok me wezenloos,dit herkende ik niet van een migraine aanval.
    Net of ze met een priem in mijn oog zaten te porren.
    Kon niks anders doen dan met een volle vuist in dat oog te duwen om een soort tegendruk te bieden.
    En maar rondjes lopen als ik lag werd ik helemaal hyper van de pijn.

Mijn man heeft dus de HAP gebeld omdat hij ook met deze situatie geen raad wist.
    Daar dachten ze in eerste instantie ook aan migraine maar toen mijn man zei dat ik daar al bekend mee was en de pijn 10x zo erg was mochten we toch even langskomen.

Het was dus een clusterhoofdpijnaanval,heb daar een zware pijnstiller gehad en mijn medicatie is aangepast.
    Ook omdat ik bij een aanval mijn nekspieren verkramp,nu heb ik
    pijnstillers die tevens spierverslappend werken.
    Daarna gelukkig niet meer voorgekomen en hopelijk blijft het
    nu ook weg.
    Nee dan heb ik liever een migraine aanval.

Ze noemen het ook niet voor niks 'zelfmoordhoofdpijn'

In jouw geval zal ik ook zeggen,ga langs de neuroloog.
    Kijken wat hij erover zegt en eventueel een afspraak voor een scan maken.

2. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    hihi die tegendruk geef ik ook altijd met mn hand tegen mn oog aan. klinkt dus bekend.

ik hoop ook voor je dat t eg mag blijven. ik heb bijna dagelijks wel minimaal 3 aanvallen van Max 3 uur en t is geen pretje. gelukkig werkt hier de zuurstof voldoende om ze te onderdrukken;)

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

:$:$:$ ik heb echt met je te doen...

4. Lara11

Lara11 Niet meer actief

OK. Misschien ga je het irritant vinden dat ik je zoveel ongevraagd advies geef, maar deze ga ik je niet onthouden: ga naar een kaak-fysiotherapeut!!! Toen ik daar kwam en met oefeningen begon om mijn kaak- en kauwspieren te ontspannen, verdween mijn dagelijkse hoofdpijn! Echt een enorme opluchting. Ik ben er nog niet maar echt, ik ben nog dagelijks dankbaar dat ik haar getroffen heb. En de oefeningen zijn simpel maar heel doeltreffend!
    (in je wang en achter je slapen zitten enorme kauwspieren. Als je knarst span je de hele boel aan. Gevolg: hoofdpijn-->nekpijn-->rugpijn...)

5. susanne85

susanne85 VIP lid

13 aug 2007
    9.807
    866
    113
    Noord Holland
    dank je. maar geloof me. ik weet ondertussen niet beter. ben blij als ik een dagje of 2 daagjes pijn vrij ben. die dagen zijn erg makkelijk om door te komen.

weet nu sinds november 2011 dat ik aan CH lijd en sinds januari heb ik zuurstof en dat maakt t al zoveel makkelijker. als de aanval niet weg trekt zorgt de zuurstof wel dat de frequentie van de aanval niet erger wordt en kan ik de pijn weg krijgen met een gewone ibo of 2 pcm;)

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O meid, ik hoop niet dat je dit hebt. Mijn opa heeft het zo'n 50 jaar en ik heb een aantal aanvallen gezien, echt vreselijk. Hij moet erg letten op wat hij eet/drinkt (geen alcohol, weinig vet, geen varkensvlees en geen alcohol. Hij gebruikt pillen (altijd) verapamil (hoge dosering), zuurstof en injecties.

Laat je verwijzen naar een neuroloog, want dit is niet te doen!

Deel Deze Pagina