Mijn dochter (9mnd) krijgt nu zowel onder als boven tegelijkertijd tandjes. En ik voel ze heel goed bij het borstvoeding. Heb nu gewoon voor het eerst wondjes op mijn tepels. Zo af en toe bijt ze, dan geef ik een waarschuwing, en na nogmaals bijten stop ik met voeden. Maar dat is niet wat ik bedoel met de pijn. Tijdens het voeden heb ik namelijk continu pijn door haar tandjes. Vooral aan de onderkant van mijn tepels. Kennelijk neemt ze de tepel niet ver genoeg in haar mond en legt ze haar tong niet ver genoeg over haar tandjes heen. Bij iedere zuigbeweging gaan haar tanden over een bepaald plekje aan de onderkant van mijn tepels heen. En dat doet zeer. Aangezien ik al negen maanden zonder pijn voed, dacht ik altijd dat de techniek wel in orde was. Maar kennelijk niet... Ik heb besloten om een paar dagen overdag alleen te kolven zodat de wondjes op mijn tepel beter kunnen genezen. Maar eigenlijk komt het erop neer dat ik of eelt ga krijgen, of er mee ga stoppen. Denk je dat het nog zin heeft om een lactatiekundige in te huren? Dochter is inmiddels negen maanden deze manier van drinken gewend. Zou ze dat nog kunnen veranderen? Of zal ik gewoon meer energie in de bijvoeding steken? Ze eet de bijvoeding wel goed (brood gaat heel goed, avondeten ook), maar heeft de borstvoeding voornamelijk nodig voor haar vochtinname.
Gewoon even de borst meesturen en haar een grote hap laten nemen. Mijn zoontje heeft mij 1x gebeten en verder heb ik nooit tanden gevoeld.
Daar ben ik nu ook mee bezig. Voed nu voornamelijk 's nachts. Dus moet het wat meer op de tast doen. En het is allemaal erg gevoelig. Zelfs de kolf doet nu gewoon pijn. Dus ik moet ook gewoon even afwachten of het zo pijnlijk blijft. Mss hapt ze nu wel goed, maar voel ik teveel. Zou het zo zonde vinden om hierdoor te stoppen...
Dat is een goeie! Heb daar niet eens aan gedacht. Zeker tijdens het herstellen van de wondjes kan ik dat wel gebruiken. En dan meteen kijken of ze groot genoeg hapt.
Ik heb geen oplossing voor je, alleen herkenning. Hier heeft DL ook nooit haar tong over haar onderkaak gelegd. Ze hapte de eerste week ook niet aan, omdat ze haar tong achter in haar keel oprolde. Kraamverzorgster kwam met "tongontspanningsoefeningen" waarmee haar tong ver genoeg naar voren kwam om te drinken, maar het is nooit gelukt om hem over haar kaak te krijgen. Dus hier ook altijd stevige tandafdrukken in mn tepel. Maar nooit zo erg dat er wondjes ontstaan. Bij mij is het onderhand wel gewend of heb ik intussen eelt gekweekt. maar zoals ik al zei, het is niet zo erg als bij jou, Dus ik hoop dat het ook bij jou overgaat en went. Want ik denk inderdaad niet dat ze nu nog een andere drinktechniek kan aanleren
Ben wel benieuwd of het werkt met het tepelhoedje! Mijn zoontje 4 en een halve maand begint tandjes te krijgen en vraag me nu al af hoe dat aan te gaan pakken, dus als het werkt......ik hoor het graag!!
Hier soms als ze 'lui' drinkt dat ik dan ook een tandjesafdruk heb staan. Soms helpt opnieuw aanleggen, soms ook niet. Balen dat het je zo pijn doet en dat je er ook wondjes (au!) aan overhoudt. Je zou altijd eens een lactatiekundige kunnen laten meekijken, het zou zonde zijn als je om zo'n reden noodgedwongen zou moeten stoppen als je er nog niet klaar mee bent. Wie weet kan zij jou weer beter op weg helpen.