Half ontdooide melk weggooien of bewaren?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Asherah, Nov 24, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Asherah

Asherah Bekend lid

May 22, 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Hey allemaal,

ik heb een vraagje (ik kan het zo gauw niet op internet vinden)!! Ik heb zo'n 3 liter melk in de vriezer staan, het probleem is, dat ik per ongeluk de deur van de vriezer niet goed dicht gedaan heb, daar kwam ik pas uren later achter. Alleen het bovenste gedeelte was ontdooid, de rest was nog allemaal bevoren. Kan ik dit nog gebruiken of moet ik het allemaal weggooien? Zou zo een zonde zijn, ook omdat ik op het moment niet echt kan kolven omdat mijn zoontje nog echt vaak komt.

Hoop dat jullie me wijzer kunnen maken!

Liefs :)

2. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

Jan 12, 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohhh is mij ook eens overkomen, ik vond dat zo erg! maar wat nog bevroren is zou ik niet weggooien, maar wel snel gebruiken...dus niet meer 3 maanden laten staan zeg maar...maar is gewoon gevoel.

3. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Geen idee. Maar is het een idee om dat wat half ontdooid is te geven en dan opnieuw kolven? Of is het te veel om snel op te maken?
    Balen zeg!

4. Asherah

Asherah Bekend lid

May 22, 2012
    807
    0
    0
    Istanbul
    Dankje voor jullie reacties! De melk is al weer bevroren, dus ik kan het er niet uitgooien. Maar ik heb net nog eens op internet gezocht (nu in het engels) en vond een interessante link waarin staat dat als de melk nog ijskristallen bevat je het gewoon weer in kan vriezen! Goed nieuws ;)

5. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

Jul 17, 2012
    804
    0
    0
    Kijk dat is handig om te weten!

Share This Page