Ik word er gek van! Elke herfst/winter en soms ook de lente zit heel de zolder er weer vol mee. We hebben al een keer iemand laten spuiten helpt allemaal niet. Het zit in de uitbouw op zolder waar ons kantoor zit. Het is zo ontzettend vies. Het zijn van die deuzige vliegen en zijn ze ook snel dood. Ik zit er nu en het zijn er al wel weer een stuk of 20. Weet dat bijna niets helpt maar toch probeer ik het maar weer, wie heeft de tip?! Ramen staan hier nooit open, we hebben een deur naar balkon maar zit al een tocht strip voor en deze deur is ook nooit open. Wil nu ook zo'n lamp gaan komen zodat ze gelijk daar in gaan want het is gewoon geen doen. Toch hoop ik dat iemand het herkent en de de tip heeft?!
Geen tip, wel herkenning. Onze zoon heeft in zijn slaapkamer (zolder) er ook vreselijk last van. Elk najaar slaapt hij er een paar weken niet. We komen er maar niet definitief van af. Verschrikkelijk! Na enkele weken stopt het weer. Tijdens die weken doen we gif spuiten, plakkers ophangen… Alles potdicht houden verhelpt het niet… Mocht je dé tip krijgen, dan hoor ik het graag.
Ach wat een ellende. Inderdaad als er iemand slaap lijkt me dat nog erger. Gelukkig kan hij ergens anders slapen ieder geval maar leuk is het niet. Is het bij jullie ook bij plat dak? Jullie spuiten gewoon met zo'n spuitbus zoals van de hg? Mocht ik de tip krijgen laat ik het weten, ik ben alleen bang van niet...
Dus zo worden die rare vliegen genoemd. Thanks voor het oplossen van mijn raadsel. Ik had er ook last van deze zomer die beesten leken wel dronken. Vlogen overal tegenaan waren idd zo dood dan lagen er ineens 10 op de vensterbank. Je kon ze zo met hand vastpakken zo raar waren die beesten. Heb helaas geen tip voor je maar weet wel dat ze ontzettend vervelend waren
In onze nieuwe woning hadden wij er ook last van. We hebben alles dicht gemaakt, nieuwe isolatie met folie en gips/ stucen. Ook hebben we gif gekocht die boeren normaal gebruiken tegen vliegen, is meerdere weken ( of maanden, weet ik zo niet meer ) werkzaam. Sindsdien geen cluster vlieg meer gezien, maar het was echt zo ranzig. Echt uit een horrorfilm, hele plakaten vliegen. Brrrrrr. Maar zodra het voorjaar komt ga ik die rommel weer buitenom en achter onze isolatie spuiten. Ook langs de randen van de ramen. Ze vielen zo dood neer. Je kan er ook niks aan doen, die krengen ‘kiezen’ je huis uit.
Oh gedver, wij hebben daar vorig jaar ook last van gehad. Zo vies. Dat was de eerste winter in ons nieuwe huis, dus ik weet ook niet hoe lang ze al terugkomen. Blijkbaar scheiden ze hormonen af waardoor ze je huis het volgende jaar weer terug kunnen vinden. Wij hebben op de hele zolder (waar ze zaten) alle naden en kieren dichtgespoten met purr. Wonder boven wonder alleen soms een enkeling te zien nu. Wellicht dus ook eens goed nagaan waar ze je huis in kunnen en dat dichtmaken?
We zijn er al zo lang mee bezig. Het is een uitbouw op zolder met heel veel ramen en een deur naar balkon. Ik denk dat ze in de spauw van dat kozijn zitten. Wellicht van buiten naar binnen werken indd. We zullen op t balkon nog eens kijken of we wat kieren kunnen dichten. Thnx
Rioolvliegjes zijn kleiner dan die clustervliegen. Clustervliegen keren in t najaar ook elke keer weer terug naar de plek waar ze eerder zaten. Beste wat je kan doen is zorgen dat ze m niet kunnen vinden. Of afdichten of hun locatiesysteem ontregelen (is geloof ik geur/stof gebaseerd) en dan hopen dat ze geen alternatief logeeradres zoeken 5 cm verderop.
Google eens op ecobusters. Werkt hier voor muggen als een tierelier. Normaal 14 muggen per nacht in de zomer. Nu 0. Is oorspronkelijk tegen vliegen.