Hallo Vraagje. Mijn eerste kindje heb ik geen bv gegeven, maar had besloten het nu bij de 2e wel te willen gaan doen. Nu blijkt ons kindje een schisis te hebben. lipspleet en kaakspleet enkelzijdig, gehemelte weten ze nog niet. Is de kans om bv tegeven nou helemaal weg? en kan ik alleen maar kolven? of zou het toch nog wel kunnen. Ik zou het zo graag willen, maar heb geen idee hoe en wat. 2 juli hebben we pas onze eerste afspraak bij het schisisteam in den haag. Ik hoor graag wat informatie hierover. groetjes stefanie
Hoi hoi, wat leuk dat je je kindje de borst wilt gaan geven! Het is mogelijk bij eejn kindje met schisi, wel is het prettig goede begeleiding te hebben van een lactatiekundige. Een kindje met een schisis heeft vaker last van ontstekingen van de oorstjes, borstvoeding kan dan goed helpe dit te voorkomen/ verminderen. Afhankelijk van hoe het gaat aan de borst hebben sommige kindjes wel wat bijvoeding nodig, maar die kan je zelf kolven en aan de borst geven. Igewikkeld verhaal mss : ) Dat kan een lactatiekung=dige je live mss vertellen. Je kunt van te voren een afspraak maken, zodat je elkaar al kent en ze je meteen na de bevalling kan helpen. Borstvoedingorganisaties VBN e LLL hebben ook goede brochures over het voeden van een kindje met een schisis. Fijn dat je zo goed kunt voorbereiden, het is vast ook wel ff schrikken geweest toen jullie het hoorden? veel succes Kirsten