Hoi Keltje1, Ik heb dit virus een jaar of 8 geleden helaas ook gehad en het heeft bij mij jaren geduurd voordat het echt over was. He begon bij mij dat ik zomaar een keer flauwviel. Dat kan gebeuren en ik maakte me er dan ook niet echt zorgen over. Maar ik bleef regelmatig last houden van een flauw/naar gevoel en werd steeds vermoeider. Dus toch maar even langs de huisarts om bloed te laten prikken. Daar bleek dus dat ik het cytomegalovirus te pakken had. Een 'broertje' van de ziekte van Pfeiffer wist de huisarts mij te vertellen. Niks aan te doen en gaat vanzelf over. Ben toen geloof ik uiteindelijk 5 weken thuis geweest van mijn werk omdat ik zo verschrikkelijk moe was, ik kon echt 16 uur per dag slapen. Daarna werk weer opgebouwd en dat ging goed. Maar heb nog wel jaren met vermoeidheid en 'flauw voelen' rond gelopen. Ook hebben mijn darmen er een opdonder van gekregen. Voor die tijd had ik nooit last van mijn darmen maar daarna de ene keer verstopping en de andere keer juist diarree. En in beide gevallen zorgde het steeds voor dat nare gevoel en ben regelmatig bang geweest dat ik weer van m'n stokkie zou gaan. De huisarts heeft toen ook gezegd dat het zich bij iedereen anders uit en bij mij dus in mijn darmen. En daar heb ik soms nog steeds last van. Maar goed, heb er dus ervaring mee en het is een klote virus. Op zich kan het niet zo veel kwaad en kun je er weinig aan doen (zijn geen medicijnen voor ofzo). Ik weet alleen dat het tijdens een zwangerschap wel link kan zijn voor het kindje. Maar vanwaar deze vraag? Heb jij het nu? liefs, Vlijtigliesje
Dank je voor je antwoord! Ja ik heb het nu. Van het niet zwanger worden weet ik. Een dag voordat wij met onze 2de poging mochten gaan beginnen werd hij dan ook afgeblazen Bij mij uit het zich door pijn in mijn gewrichten of spieren.. Heel vervelend dus! Heb wel pijnstillers gehad maar die werken niet. Ook ben ik idd vermoeider en prikkelbaarder dan normaal. Ik ben 2 dagen thuis geweest omdat mijn gezicht, onderarmen en benen tintelde. Heel raar dus allemaal! Maar die pijn... het word wel al minder in de zin van, mijn hele lichaam doet geen pijn meer maar nu alleen bepaalde delen. Op werk begin ik rond 12en moe te worden en er komt dan ook vrij weinig uit mijn handen, ik kan er alleen maar aan overgeven. Voor de rest valt het wel mee en slaap juist minder dan normaal Snap er niks meer van!
Oh balen voor je meis! Ik zie dat het zich bij jou weer heel anders uit, typisch... Wat ik al zei, het is echt een rotvirus. Ik hoop voor je dat het niet zo lang zal duren. Zit je in de mmm? Omdat je zegt dat jullie aan de 2e poging zouden beginnen? Echt balen hoor, dat je kinderwens daardoor even stilgezet moet worden. Moet je binnenkort weer een keer bloed laten prikken om te kijken of het virus al minder actief wordt?
Ja wij zitten in de MMM (ICSI/PGD) Dus dat was idd even flink balen. Maar na wat relativeren en gegoogle was het al snel duidelijk dat je dus echt niet zwanger moet worden met dat virus! Ik heb verder geen info gehad. Niet eens van mijn HA. 11 april heb ik een tel. afspraak met mijn gyn uit belgie en dan even kijken hoe en wat. Maar ik ga wel mijn ha even opbellen om deze week weer bloed te prikken om te kijken hoe het ermee gaat. Voor de mmm maar ook voor mezelf! Hoop niet dat ik er zo lang last van blijf houden, ben er ook best van geschrokken dat jij zo'n lange nasleep heb gehad...