sollicitatiebrief maken?

Discussie in 'De lounge' gestart door thewiz, 3 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Hoi Dames,

Wie kan mij helpen? Ik zou graag weer aan het werk willen maar nu zou ik graag een goede open sollicitatiebrief maken. Maar weet niet meer hoe het moet! Ben 5 jaar thuismama geweest en nu wil ik wel weer aan de slag.
    Aan die voorbeeldbrieven op internet heb ik ook niet veel. Ik heb dit zover:

Betreft: open sollicitatie

Geachte heer/ mevrouw,

Op dit moment ben ik op zoek naar administratief werk. Ik hoop dat u een vacature heeft openstaan waar ik voor in aanmerking zou kunnen komen.

(moet nog wat tussen... maar wat?)

Ik werk graag in teamverband, ik kan goed met mensen omgaan, ik ben leergierig en kan goed met de computer overweg.

[FONT=&quot]
    Ik stel het op prijs indien u mij uitnodigt voor een sollicitatiegesprek waarin wederzijdse informatie uitgewisseld kan worden. Ik zie verdere contacten met uw bedrijf met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groeten,

.....

Bijlage: curriculum vitae

[/FONT]Wie kan het voor me aanvullen? Alle hulp is welkom.

2. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    De openingszin, waarom ga je weer solliciteren, hoe ben je bij dit bedrijf uitgekomen.

Schrijf wat over wie je bent, je hobby's en je achtergrond (niet zakelijk)
    Dan stukje zakelijk, wat is je achtergrond (opleidingen en werkervaring).

Dan moet je er nog in vertellen waarom je bij het betreffende bedrijf wilt werken. Waarom pas je in/bij dat bedrijf?

En het einde, "ik stel het op prijs" ... erg dwingend...
    Het mag/moet zelfverzekerd maar zeg dan "ik vertrouw erop uw interesse/nieuwschierigheid met deze brief en mijn cv te hebben gewekt. Ik licht mijn brief en cv graag toe in een persoonlijk gesprek en zie uw reactie graag spoedig tegemoet.

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ja, ik mis ook ervaring. Waarom ben jij juist geschikt voor administratief werk?

Ook kan het misschien iets meer enthousiasme uitstralen. Het is nu wel erg zakelijk. Zo kan je bij elk bedrijf een zinnetje toevoegen over het bedrijf met een reden waarom het jou nou zo leuk lijkt daar te werken en/of waarom jij een meerwaarde bent voor het bedrijf.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Op internet (volgens mij monsterboard enzo) kun je aardig wat sollicitatiebrieven vinden die je als voorbeeld kunt nemen.
    Daar staat ook in welke volgorde je de brief opbouwt.
    Zou in ieder geval proberen je zinnen niet steeds met 'ik' te laten beginnen, dus even wat creatief zijn met de zinsopbouw.

Zou nog iets noemen over waarom jij specifiek bij dat bedrijf wilt werken, bijv. dat je graag bij een commercieel bedrijf als ......zou willen werken.

5. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik vind je brief persoonlijk niet zo goed opgesteld.
    Mijn brief ziet er zo uit.....

Naar aanleiding van uw advertentie in de xx van xx jl. maak ik mijn interesse kenbaar voor de functie van data entry medewerkster.

Mijn naam is ... en ik ben .. jaar. Momenteel zit ik nog in mijn zwangerschapsverlof, maar ik was werkzaam bij .. , waar ik zorgdroeg .... Hiervoor heb ik gewerkt bij ..... waar ik .... taken uitvoerde
    .
    De functie van data entry medewerkster binnen uw bedrijf spreekt me om diverse redenen aan. De eerste reden, is dat deze functie zeer goed aansluit op mijn werkervaring en interesses. Daarnaast beschik ik over goede sociale en contactuele eigenschappen en ben ik goed in staat om zowel in teamverband als zelfstandig te werken.

Ik hoop dat deze brief voor u een aanleiding is mij uit te nodigen voor een oriënterend gesprek. Voor nadere informatie verwijs ik u naar bijgevoegd curriculum vitae.

Mijn brief is natuurlijk ook niet perfect en zou zeker beter kunnen maar in de tijd dat ik ww ontving, heb ik deze 30 maal verstuurd en heb ik 20 gesprekken gehad. (ongelogen!!!) dus iets deed ik goed haha.
    Natuurlijk heb ik de vacaturebenaming aangepast aan het bedrijf waar ik de brief heen stuurde....

Deel Deze Pagina