begin gewicht 90 kilo. daarna afgevallen door misselijkheid tot 77.5 kilo. ik ben nu zo goed als 20 weken zwanger, krijg nu ook echt een buikje wat iedereen kan zien maar nog steeds ben ik niks aangekomen weegschaal blijft schommelen tussen 77,5 en 77.8 kilo. ik eet nog steeds niet extreem veel, meestal als ik wakker word een kom yoghurt met suiker en cornflakes, s middags 2 stukjes brood met zoet beleg of een eitje. en 's avonds meestal gewoon warm. vorige week een echo gehad en de kleine heeft een normaal gewicht. meer die dit hebben?
Ja, ik was ook de eerste maanden bijna tien kilo afgevallen door de misselijkheid. Ik denk dat ik tot twintig weken ook niks aan ben gekomen, maar daarna begon het wel te komen hoor. Uiteindelijk was ik geloof ik tien kilo zwaarder als mijn begin gewicht. Toen mijn zoontje een half jaar was, was ik weer dertien kilo lichter dan voor mijn zwangerschap, dus ik heb wat afgeschommeld!
Ik ben deze week ook weer afgevallen ( terwijl het de feestdagen zijn..) Maar mijn diëtiste zegt dat het niet uit maakt, de baby neemt echt wat hij.zij nodig heeft. Ik ben in totaal iets van 2 kg aangekomen, met 1 keer een piek van 3.5 kg maar dat is er dus ook weer af!
Hier t zelfde verhaal rond de 25 weken kwam er langzaamaan wat bij. Nu bijna weer op m'n startgewicht. Ik zie t mooi als een voordeel haha!
Hier ook zoiets. Ben gewoon nauwelijks iets aangekomen. Nu 37 weken en +2kg. Volgens de verloskundige pakt de kleine wel wat nodig is en ik eet en drink normaal. Bij ons wordt de baby zelfs zwaar geschat.
Ik begon pas rond de 18-20 weken aan te komen. Ik ben bevallen met 36 weken, tussen de 18 en 36 weken had ik er 15 kg bij. Dus het kan allemaal nog komen. En anders kan het geen kwaad, mits je kindje goed groeit.
Ik ben nu 19 weken zwanger, en nog niet verder gekomen dan 800 gram. De kleine groeit en beweegt goed, dus prima!
Je hebt natuurlijk al reserves met jouw gewicht (niet lullig bedoeld ) Ik zit zelf ook nog op mijn startgewicht, was eerst afgevallen. Nu 60 kilo. Cornflakes met suiker en brood met zoet beleg zou ik proberen te vervangen door gezonde dingen want in deze 2 dingen zitten amper voedingstoffen. Bv yoghurt met havermout en fruit en boterhammen belegd met ei of kaas en/of groenten of een salade of soep.
Ik kwam ook pas vanaf week 24 wat aan. Toen begon mijn buik ook pas echt wat zichtbaar te worden. Nu ben ik 6 kilo aangekomen. Mijn startgewicht was 60,4 lengte 176. Ik eet en drink goed, maar de kleine pakt toch mijn reserves blijkbaar. Kleine groeit goed, en dat is het belangrijkst .
Hier pas na 27-28 weken echt aangekomen, inmiddels een kilo per week erbij. Zit nu op +11, had wel een laag BMI bij start zwangerschap, BMI van 19.
Alles hangt af van je lengte natuurlijk maar als je je echt zorgen maakt moet je het met je arts/VK bespreken. Hier vind je de curves voor gewichtstoename: https://www.uzleuven.be/voeding-tijdens-zwangerschap/gewichtstoename-op-basis-van-bmi-v%C3%B3%C3%B3r-zwangerschap
Ik ben ook flink aan het afvallen, maar niemand lijkt zich druk te maken als je niet eet , het is blijkbaar niet zo'n probleem zolang je geen ondergewicht hebt. Ik ben wel 3 kilo afgevallen in de laatste week, helemaal rustig voel ik me daar ook niet over. (Ik woog 67 aan het begin vd zwsch, en nu 60)
Hier bijna 27 weken zwanger. Kindje wordt zwaar ingeschat (maandag suikertest) en ik zit op mijn startgewicht. Ik herken het wel van mijn vorige zwangerschap toen uiteindelijk 3 kilo aangekomen bij een zwangerschap die 41+5 weken heeft geduurd. (Zit op de rand van overgewicht)
Bij mijn tweede kon ik veel eten (tegen misselijkheid, altijd honger), desondanks niet aangekomen tot ruim 20 wkn, daarna vloog het er snel aan en in laatste weken weer wat kilo's afgevallen. Ging uiteindelijk met +14 kg de bevalling in, die 10 dagen na bevalling compleet verdwenen waren. Bij mijn derde door hyperemesis ook flink wat afgevallen in het begin, lang blijven hangen op dat gewicht en toen langzaam weer aangekomen (ergens na de 20 wkn), tot ik rond de 30 wkn weer op mijn startgewicht zat. Ging uiteindelijk +6 kg de bevalling in, een paar dagen na mijn bevalling zat ik op -10 kg tov van startgewicht... Helaas waren dit 'spuug'-kilo's zoals ik altijd maar zeg, zodra ik weer normaal kon eten (na bevalling, toen misselijkheid/spugen als sneeuw voor zon verdwenen waren) vlogen die er zo weer aan. En woog ik 2 maanden na bevalling net zoveel als voor de bevalling. Mijn kinderen waren overigens allemaal 8,5-9 pond, dus niets te kort gekomen in mijn buik...
Bij eerste zwangerschap paar kilo afgevallen in het begin. Uiteindelijk maar 9 kilo aangekomen in hele zwangerschap. Dochter had een prima geboorte gewicht.
ik ben momenteel 29+4 weken en maar 0,7 kilogram aangekomen ook heb ik niet echt een grote buik. ik eet niet heel veel omdat ik snel vol zit maar wel alleen maar gezonde dingen. de verloskundigen maken zich totaal niet druk erover dus ik ook niet echt heeft straks als voordeel dat ik minder eraf hoef te sporten
Ik ben in het begin van de zwangerschap 8 kg afgevallen, ik was op dieet en wist nog niet dat ik zwanger was en een paar kg door misselijkheid, maar daarna ben ik nog niets aangekomen. (In totaal wel 40 kg afgevallen, maar ik weeg nog aan de zware kant) De baby groeit in ieder geval goed en hier begint mijn buikje pas sinds deze week een beetje te groeien.
Bij mij begon de gewichtstoename ook pas na de 20 weken. Voor die tijd ben ik ook steeds afgevallen, variërend van 4 tot 8 kilo. Daarna steeds tussen de 12-15 kilo aangekomen in totaal. Mijn kinderen waren steeds gemiddeld van gewicht en waren tijdens de controles en echo's ook altijd goed op groei. Volgens mij kan het geen kwaad hoor Blij zijn als t zo blijft
Ik ben eerst 3 kilo afgevallen en daarna ongeveer 1,5 kg weer aangekomen. Dus ik ben op dit moment nog altijd 1,5 kg. afgevallen zeg maar.
Ik ben tijdens de eerste 16 weken ruim 10 kg afgevallen. Aan het eind van de zwangerschap had ik precies hetzelfde gewicht als ervoor. Ons kindje is niets te kort gekomen want zij is met 37.5 weken zwangerschap geboren met 4200 gram. Na de zwangerschap was ik dus meteen lichter als ervoor. Ik grap wel eens; dat was nog eens een leuke afvalmethode