Bij mij was eerste bloedtest op 8 weken (die was positief) dan nog eens op 12 weken en nog eens voor de suikertest. Cmv wordt door mijn gyn enkel in de eerste 3 maanden getest.
Ik hoor hier pas voor het eerst over... In 2007 en 2009 tijdens mijn zwangerschappen nooit over gesproken. Werkte toen nog in de kinderopvang op baby dreumes groep.. schrik hier een beetje van.. Nu hier ook regelmatig mijn buurjongentje van 1.5 op bezoek waarvan ik de luier verschoon en de neus afveeg enz.. nooit bij stil gestaan dat mijn ongeboren kindjr hier ziek van zou kunnen worde brrr... wat een eng idee blehh
Nee, alleen aan het begin van je zwangerschap. En volgens mij dan ook nog niet eens op cmv. Ik weet dat ik cmv negatief ben door een andere behandeling. En dan krijg je nog geen extra bloedonderzoek. Hier in Nederland wordt er helemaal geen aandacht aan besteed.
de kans is dan wel groot dat je al antistoffen hebt aangemaakt, en dan is de kans nihil dat je het doorgeeft aan je kindje. Maar inderdaad, echt vreemd dat er hier helemaal geen aandacht aan wordt besteed. Mijn verloskundige zei dat de kans zo klein is dat je dit oploopt dat het financieel gezien niet de moeite loont om standaard te testen. Ik heb het nu wel laten onderzoeken tijdens het andere standaard onderzoek, maar goed ik ben al 11 weken zwanger nu.
Vreemd he. In belgie en duitsland hebben ze het wel er veel over.. hier in nl hoor je zowat niks.. Zo apart. Ik gok dat ik wel antistoffen aanmaak maar ga het toch vragen of ze me er op willen prikken. Desnoods betaal ik het zelf ☺