Recent is er bij mij het cmv virus vastgesteld. Dit virus was dus aanwezig in de eerste helft van de zwangerschap. Zijn er hier vrouwen die het ook tijdens hun zwangerschap hebben gehad. Hoe lang duurde bij jou de klachten zoals vermoeidheid en hoofdpijn? En hoe ging het met je kindje? Hoe lang moest je zelf in het ziekenhuis blijven en hoe lang moest je kind in het ziekenhuis blijven?
Nee, ik heb hier geen ervaring mee, maar ik hoop dat het bij jou goed wordt opgevolgd en dat alles goed gaat met je kleintje. Hebben ze niet meer informatie gegeven in het ziekenhuis?
Ja, ze hebben al een heleboel verteld. Sta nu ook onder controle van de gynaecoloog en moet ook in het ziekenhuis bevallen. Het kindje zal dan ook nog onderzocht worden
Ik heb er zelf gelukkig geen ervaring mee, maar een kennis van me heeft het virus onlangs wel opgelopen. Ook tijdens het eerste trimester. Ze is goed in de gaten gehouden tijdens de zwangerschap. De ene echoscopist bracht ze vreselijk aan het schrikken, de andere keer leek het allemaal mee te vallen. Uiteindelijk was het toch gewoon afwachten of de baby gevolgschade zou hebben of niet. Een paar weken geleden is ze bevallen. Voor zover ik weet ging alles prima en ze mocht al snel naar huis. Helaas bleek bij de hielprik dat haar baby het virus wel heeft opgelopen. De eerste gehoortest was gelukkig goed, maar dat geeft geen definitieve zekerheid heb ik begrepen. Nu moet ze naar het ziekenhuis voor verdere onderzoeken, bloedafnames etc. Het blijft voorlopig nog wel even spannend ben ik bang... Hoop voor je dat het allemaal mee gaat vallen! Sterkte!
Ik heb toen ik jonger was CMV gehad, mij werd dus verteld dat mijn baby het niet kon krijgen omdat ik het al gehad heb en dus ressistant is er voor, maar ik heb het wel voor de zwangerschap gehad, tijdens weet ik niet hoe het werkt? Ik weet wel, je weerstand zal noooooit meer normaal worden, ik ben sinds het virus (en dat is nu 10 jaar geleden) nog steeds vaak moe
@roosie ja, had ik ook gelezen van het snel vermoeid zijn. Van de lagere weerstand wist ik niet. @Amaryllis. Stond ze ook onder medische controle? Mijn guo 1 werd veranderd in een guo 2 dus gedaan door een gynaecoloog. En de echo's worden voor zover ik weet ook vanaf nu alleen maar gedaan door de gynaecoloog. Hier zal het virus worden vastgesteld bij de baby doormiddel van het opvangen van urine. Klopt dat het nog lang onzeker is of het kindje iets heeft.
Meer dan 90% van de volwassenen heeft CMV doorgemaakt. Gelukkig doet dat niets met je weerstand, anders zou de wereld een groot probleem hebben
Heb eerst de ziekte van Pfeiffer gehad en twee jaar later CMV, mijn huisarts zegt dat ik daardoor sneller vatbaar ben voor virussen als iemand anders, ik weet dat de meeste mensen het virus bij zich dragen, maar bij een aantal mensen komt het echt tot uiting.
Ik ben er op geprikt bij het bloedprikken in het begin van deze zwangerschap. Ik heb het dus ook eens doorgemaakt maar mij is vergeeld dat je het best vaker kan krijgen net als de listeria bacterie en er zijn ook meerdere varianten van. Verschillende verhalen dus.
Nu je het zegt, het is inderdaad vastgesteld door het opvangen van urine. De vervolgonderzoeken worden wel gedaan d.m.v. bloedonderzoek. Ik heb haar tijdens haar zwangerschap niet zo vaak gesproken, wat ik weet heb ik vooral via haar moeder gehoord. Dus ik weet niet of ze ook guo 2 was. Maar aan de hoeveelheid onderzoeken te merken verwacht ik van wel. Ze hielden haar iig nauwlettend in de gaten, en niet in een ziekenhuis hier in de buurt maar echt een van de grotere ziekenhuizen...
@amaryllis gelukkig heb ik die hier dichtbij zitten. Maar wat is het ontzettend schakelen en zo onzeker. De 20 weken was de gynaecoloog iig gematigd positief over. Hij had 70% onderzocht en dat zag er voor nu goed uit. Binnenkort 2e guo in de hoop dat de baby gedraaid is.
Een vriendin van mij had het in t begin van de zwangerschap. Alle controles werden daarna in een groterziekenhuis gedaan Ze is in hetziekenhuis bevallen,degene die daarbij waren, waren extra beschermd met pakken en mondkapjes en dergelijke. Ze mocht naar huis nadat de baby had geplast. Het kind word de komende jaren gevolgd. Het virus kan allerlei gevolgen hebben. Het kindje lijkt tot nu toe 'trager' in ontwikkeling als een 'gemiddeld' kind Verdee tot nu toe geen problemen
Dan zal het een niet actief virus zijn bij jou en dat ze daarom geen verdere actie ondernemen. Ik zit in de Malle molen omdat het bij mij actief is. Maar 80 procent van de mensen draagt het virus bij zich. En als je in België woont dan word er standaard op geprikt.
wat is dit precies voor Virus? komt dit overeen met bijvoorbeeld koortslip ? zo niet hoe kom je eraan en hoe weet je dat je het hebt ( wat merk je)
Mensen in de zorg of als je werkt met kleine kinderen etc krijgen het vaak. Mensen die vaak in contact staan met ontlasting. Je hoeft er helemaal niets van te merken, kan ook zijn dat je zelf denk een gewoon buikgriepje te hebben. Ik heb hem dus doorgemaakt maart nooit wat gemerkt. Ik ben er op geprikt vanwege mijn werk