Leverworst aanval :-O

Discussion in 'Gezondheid' started by WenT, Jul 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal,

Ik heb veel gelezen over voeding tijdens de zwangerschap, met name omdat ik veel voedselallergieën heb...
    Ik weet dat je niet te veel vitamine A binnen moet krijgen per dag... dus ik had super goed opgelet. Nu at ik sowieso zelden iets met lever... heel af en toe een broodje leverpastei, dus er was meer kans dat ik te weinig binnenkreeg dan te veel... Tot vandaag... Ik kreeg een aanval van "zin in leverworst" ... heb een leverworst gehaald en zojuist bijna 150gr naar binnen gewerkt... De resterende 50gr maar weggegooid...

Herkent iemand dit soort rare uitschieters... ?
    En ik me nu natuurlijk afvragen of het kwaad kan... :(

Pfoe... en ik zit pas in de 9 weken...
    Gisteren snakte ik al naar rauwe tonijn en sushi....
    Nu heb ik gehoord dat je het beste dagverse sushi kan gaan halen in een hele goede viswinkel en dat dan dezelfde dag opeten... dan zou het geen risico moeten zijn... Morgen maar proberen dan, want 9 maanden zonder sushi... AAAAAAARGH :-S

Moest het even kwijt... tot zover.
    Groetjes en sterkte aan iedereen die dit herkent... Ergens wel grappig eigenlijk...

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Komt volgens mij doordat je al die tijd bepaald voedsel vermijdt, waardoor je juist die drang krijgt om het te eten. Ik heb het tenminste ook. Ik kan niet wachten totdat ik weer biefstuk, leverworst, filet american, etc. etc. kan eten. Pffff!

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Mijn verlos zei me dat ik best 3 botherhammen met leverworst per week mocht eten. Maar ook neit meer!
    Ben jaloers op je met je 100 gram. Yum!

Wat vis betreft vind ik het heel moeilijk. Zal vast wel iets over te veinden zijn online. In ieder geval geen vis uit de supermakrt en ook geen vissalades. Wel zelfgemakte vissalades!

4. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

Feb 19, 2008
    332
    0
    0
    Ik krijg toch ineens zin in leverworst........ :confused: Oh, wat heeeeeerlijk..!

5. Niet meer actief

Dames.. 9 maanden iets vermijden is toch niet zo verschrikkelijk dat je ineens zo doorslaat?
    Sorry kan mezelf er echt niks bij voorstellen dat je dan ineens toch 150gr naar binnen werkt? :rolleyes:

NIET aanvallend ofzo bedoeld..

6. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Hihi... Je kan maar een beetje slappe Truus zijn hè? Ik heb er persoonlijk ook een beetje last van dat ik me niet helemaal kan beheersen. Heel soms neem ik een toastje met filet Americain. Heb gewoon geen ruggegraat! Daarin tegen heb ik nooit meer een sigaret aangeraakt! (dus ik kan het duidelijk wel :( )

150 gram in één keer lijkt me ook erg veel maar goed... je moet het maar zo zien: je weekquotum heb je wel gehad!

7. Niet meer actief

Jaa idd haha naja ieder zn eigen ding.. maar af en toe een toastje of ineens 150gr. en jezelf achteraf schuldig voelen vind ik wel onzin dan eigenlijk (vind ik ;))

En er zijn zooooooooooooooooveel vervangers, zoveel andere dingen die je veilig kan en mag eten zoveel je wil.. dus snap niet waarom mensen het lot tarten op die manier

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Tja, ik snap dit ook niet hoor. Je wéét dat het niet goed is, anders vraag je het hier niet... Wat zijn die paar maanden nou op een mensenleven? Ik heb soms ook onwijs veel trek in een sigaret met een cocktail! Doe ik toch ook niet? Beetje sterker in je schoenen staan is geen overbodige luxe hoor...

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik vind het ook een beetje apart. wat is nou 9 maanden op je hele leven inderdaad en je bent net 9 weken zwanger! Als je je nu al niet meer in kan houden, je moet nog 31 weken....Hoe ga je dat doen me kerst en oud en nieuw..mag hopen dat je je dan wel inhoudt?

Ik heb ook onwijze zin in een glas ijskoude witte wijn met een grote medium biefstuk en tiramisu als toetje, maargoed, ik doe het gewoon niet omdat ik het risico niet wil lopen. Dit lukt me al 32 weken dus die resterende 8 weken lukt ook nog wel.

150 gram is like een hele leverworst. Echt te veel vant goede. Mijn kleine beebje gaat voor alles en als ik iets kan vermijden doe ik dit graag. Ik zal het mezelf NOOIT vergeten als de beeb wél iets zou oplopen.

10. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Ik krijg als ik dit topic in de lijst zie staan toch zo'n zin in leverworst!

11. Vlinder84

Je houdt je wel in he? :)

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Een hele leverworst?! :confused: Als ik het zo lees, weet je best dat dat niet heel goed is, maar je doet het toch. Waarom dan achteraf nog gaan vragen? Ik zou het niet meer doen als ik jou was, maar het 'kwaad' is nu al geschied. Als je er heel erg zin in hebt, kun je er toch gewoon 1 broodje mee nemen, hoezo gelijk een hele worst?

Heb ook weleens zin in een glaasje rosé, maar die neem ik toch echt niet... Kan ook toastjes met gerookte zalm echt uit iemand zn mond kijken, maar het blijft bij kijken :)

13. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    I know, I know...

Als ik bang zou zijn voor reacties of kritiek, dan zou ik dit berichtje niet gepost hebben hoor :)
    Dus je mag me best voorzien van een flinke dosis kritiek... Ik weet natuurlijk best dat het niet slim was.

150gr is veel ja.

Denk dat ik even flink wat kritiek nodig heb om dit soort acties in het vervolg te kunnen laten...

Komt vooral omdat ik zoveel voedselallergieën heb, dat ik sowieso al erg weinig mag eten... En nu ik zwanger ben, lijkt het wel alsof ik helemaal niets meer mag eten :(
    Dat is dan best zwaar...

Ik mag o.a. geen:
    - Pinda's en peulvruchten (zijn direct dodelijk)
    - Noten
    (Dus ook geen noten-olie, arachideolie, producten waar sporen in kunnen zitten van pinda's en noten, geen lupinemeel (zit in bijna alle soorten brood tegenwoordig)
    - Rauw kippen-ei-eiwit (bavarois e.d.)
    - Liefst geen tarwe (daar wordt ik moe van en krijg ik eczeemplekjes)
    - Conserveringsmiddelen (zowel in voeding als in verzorgingsproducten)
    - Zo min mogelijk extra suiker (wordt ik ook extreem moe van)

Ik eet dus zelden of nooit dingen als: brood, koekjes, gebak, chocolade, ijs, hartige snacks met granen, etc. etc...

Dus voor mij zijn dingen als leverworst, sushi met rauwe vis en dat soort dingen, echt zaken waar ik naar uit kon kijken... Dan is het dus wel moeilijk om je aan nóg veel meer regeltjes te moeten houden...
    Maïs, aardappel of rijstchips zijn dingen die ik nog wel af en toe eet... maar ook met zout moet je oppassen als je zwanger bent...
    *zucht*

Af en toe denk ik dus: HEEEEEELP !

14. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

May 8, 2008
    4,332
    0
    0
    Dat is inderdaad nog eens extra lastig zo'n voedselallergie! Kan me voorstellen dat het nu lijkt alsof je helemaal niks meer kunt eten.
    Hou je van fruit? Anders kun je misschien een lekkere fruitsalade of iets dergelijks maken? Erg lekker en ook nog eens gezond!
    Succes ermee, want het lijkt me voor jou inderdaad wel extra lastig.

15. Vlinder84

Ja, dat snap ik best hoor meid. Het is dan helemaal moeilijk! Ik ben bv vegetarier (zowel uit principe als gezondheidsproblemen) en deze buikbaby lijkt op papa en wil dus vlees! Oh het is zo moeilijk om me eraan te houden. Mijn zusje is overigens ook allergisch voor van alles, van appels en honden tot bomen en wol! Die raakt soms ook helemaal gefrustreerd als ze iets wil maar het niet kan/mag. Maar meid, we gaan je hier gewoon een schop onder je kont geven hoor ;) Geniet van af en toe een klein beetje, want dan is het ook veel lekkerder en een luxe lekkernij waar je veel meer van geniet en dat zonder schuldgevoel! Vraag anders ook even aan de gyn of vk wat je dan wel mag, wie weet hebben zij nog goeie tips voor je zodat je toch nog een beetje kan blijven genieten van al dat lekkers!

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    ;)

17. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ja, bedankt voor alle schoppen onder mijn kont :D
    Kan ze goed gebruiken nu...

Ik zal inderdaad dan maar gewoon 1 keer per week een boterham met leverpastei nemen ofzo... En me niet in één keer alles ontzeggen... dan is het beter vol te houden natuurlijk.

Ja, ik ga sowieso 8 September opnieuw naar een allergoloog en een voedingsdeskundige...
    Ben nu af en toe bang dat ik niet voldoende voedingsstoffen binnenkrijg.

Fruitsalade mmmmmh !
    Daar eet ik me regelmatig een breuk aan :p Alles vers halen en dan in een grote kom mengen. Lekkerder dan wat voor snoep dan ook
    :)

Bedankt voor alle tips enzo.

18. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

Mar 26, 2008
    1,987
    1
    0
    Ben benieuwd... sommige mensen raken een deel van hun allergiën kwijt tijdens de zwangerschap (soms permanent)... wie weet ;)

19. WenT

WenT Bekend lid

Jul 25, 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Ja, heb ik wel eens gehoor ja.
    Voor mijn pinda allergie heb ik daar geen hoop op, omdat die te ernstig is... maar voor de rest... Oh, dat zou echt super zijn !

I wish I wish I wish... :D

20. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

Share This Page