Hoi dames, Ik heb een paar dagen geleden bloed testen gedaan en daar zijn een aantal waardes uit gekomen waar de vk niet vrolijk van werd. Aangezien de taalbarriere er nogsteeds is en mijn man niet mee was heb ik geen flauw idee of het nou heel erg is of niet. vandaar mijn vraag: Ik heb een "anti toxoplasma igG" waarde van 0.58 borderline positief En een "anti toxoplasma igM" waarde van 0.22 negatief Ook heb ik bij "anti rubella igG" 130.90 En bij "anti rubella igM" 0.25 negatief Wat houden deze cijfers in? Is dit juist goed of niet? Nu heb ik 1 poeder zakje gekregen om de infectie tegen te gaan maar nu lees ik op internet dat het kan lijden tot een miskraam en/of aangeboren afwijkingen. Nu staat er bij anti toxoplasma igG "borderline positive" Kan iemand mij uitleggen wat deze cijfers betekenen en of het echt tot aangeboren afwijkingen kan lijden? En als ik wel een infectie heb, kan er dan wat tegen gedaan worden?
Goedemiddag, Ik zou je adviseren nogmaals de verloskundige te bellen om uitleg. Mogelijk kan uw man bellen ivm de taalbarrière. De uitslag is voor mij zo niet te interpreteren, omdat ik niet weet welke afkapwaarden gebruikt worden. Ik zou echt vragen om uitleg, voordat je het zakje poeder gaat innemen. Sorry dat ik je niet verder kan helpen. Succes! Groetjes Monique
Bedankt monique voor je reactie. Helaas doen ze er hier super luchtig over en doen alsof er niks aan de hand is en uitleggen? Ho maar.. Weet jij misschien wel welke bloedwaarden je zou moeten hebben om geen infectie te hebben? Want het is mij niet eens duidelijk of ik nou wel of niet een infectie heb.
Ik zal een poging doen. Indien de igG positief en de igM negatief betekent dat, dat je ooit de infectie hebt doorgemaakt of voor bent ingeënt. Waarschijnlijk heb je in het verleden toxoplasmose doorgemaakt en ben je ingeënt voor rode hond of heb je dit ook gehad in het verleden. Dit is eigenlijk goed nieuws, want dat betekent dat je de infectie niet meer kan oplopen in de zwangerschap. Je hebt genoeg antistoffen en hierdoor is ook je kindje beschermd. Zo zou ik de uitslag interpreteren. Succes! Groetjes Monique
Bedankt monique!! Helemaal super Ik heb mijn bloedtesten naar mijn moeder door gestuurd en zij is ermee naar een gyneacoloog gegaan in Nederland. Die vertelde mij precies hetzelfde nieuws als wat jij mij nu verteld. Ik heb beide infecties vroeger al gehad en heb genoeg antistoffen. Ook ben ik inderdaad ingeënt tegen de rode hond. Nogmaals bedankt, super!