Stoppen met pil en dan ??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Pantoffelheldin, 19 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Klinkt heel stom misschien.
    Ons zoontje is nu 9 maanden, toen ik stopte met de pil hebben wij er zo'n 17 maanden over gedaan om zwanger te raken.( we hebben het op zijn beloop gelaten)
    Ik wil dus nu in februari weer stoppen met de pil en dan toch wat meer kijken naar ovulatie en vruchtbare dagen. Wil namelijk niet zoveel tijd tussen de kindjes en ik hoop dat een 2e kindje ons dan ook gegund is.
    Maar vanaf wanneer ga je tellen tot vruchtbare dagen ??
    Ik heb mij hier nooit mee bezig gehouden vandaar dat ik nu denk hoe ga ik dit bijhouden hahaha
    Hebben jullie tips en tricks??

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Als je om de 27 a 28 dagen ontsteld bent gewoon dag 12, 14, 16 klussen na de eerste dag van je laatste menstruatie.

3. SMJD

SMJD Fanatiek lid

17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Je cyclus kan in het begin nog wat onregelmatig zijn, dus dan is het moment van eisprong bepalen lastig. Je kunt een app downloaden waarin je je cyclus en symptomen/afscheiding bijhoud. Wellicht ontdek je dan een patroon.
    Ik ben zelf ovulatietesten gaan gebruiken omdat het bij de eerste 9 maand duurde en ik geen pijl op mijn cyclus kon trekken.

4. DDara

DDara Bekend lid

20 mrt 2015
    511
    53
    28
    Den haag
    Tijdens de pil heb je een regelmatige cyclus van 28 dagen.
    Dag 1 is de eerste dag waarop je ongesteld word en dag 28 de laatste dag voordat je weer ongesteld word.

Gemiddeld genomen liggen je vruchbare dagen in het midden. Dus reken op dag 14 om dit vast te stellen kan je van af dag 10 ovulatie testen gebruiken. Bij voorkeur 1 keer per dag altijd rond de zelfde tijd (liever niet met de eerste ochtendurine)
    De test is positief als de teststreep even donker of donkerder is al de controle streep. Dit betekend niet dat op dat moment je eisprong is, maar dat hij er met 24 tot 48 uur aan komt. Zodra de test positief is is ben je het meest vruchtbaar het is dus verstanding op die dag sex te hebben voor de zekerheid kan je de 2 dagen erna ook nog sex hebben zodat je de meeste kans hebt om zwanger te raken. Wanneer je eisprong is geweest kan het eitje 12 uur lang bevrucht worden (max 24 uur)
    De zaadcellen van je partner blijven gemiddeld een dag of 3 in leven.
    14 dagen na je eisprong kan je een zwangerschapstest doen. Als je niet zwanger bent zal dit ook ongeveer de dag zijn waarop je weer ongesteld zal worden.

LET WEL OP na het stoppen met de pil is het natuurlijk wel mogelijk dat je cyclus onregelmatig is dus probeer goed bij te houden op welke dag je ongesteld wordt zodat je een beetej grip krijgt op je cyclus

5. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Met deze reacties kan ik wat !! Super bedankt!
    Vond mezelf al een beetje dom overkomen maar heb er echt nooit bij stil gestaan

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier hebben we gewoon de hele cyclus heel regelmatig gezellig gemaakt, gewoon dagelijks/om de dag, ook gewoon omdat we dat leuk vonden. kun je je ei niet missen, en is nog gezellig ook :)

7. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Stoppen met de pil en dan..
    Gaan genieten en zien wat er gebeurd. 😊

Wel even een correctie tijdens pil gebruik heb je geen cyclus! Je hebt geen eisprong dus geen cyclus..

Als je stopt met de pil moet dit op gang gebracht worden en er ksn tijd overheen gaan voor dit regelmatig is.

Ik zou niet meteen beginnen met ovulstietesten. Dat haalt de hele romantiek mrteen weg en legt druk op t zwanger worden. Deze tijd vond ik heel speciaal.. Als eea tegenzit of het duurt wat langer voor t raak is kun je alles zo uit de kast trekken. En dan merk je dat fit veel impact heeft.

Geniet van deze spannende tijd!

Deel Deze Pagina