Zijn er hier dames die zelf onregelmatig werken (of hun ex) en co-ouderschap hebben? Hoe ziet dit er bij jullie uit qua verdeling met de kinderen en hoe gaat dit? En hoe doe je dit als je de kinderen hebt en een vroege of late dienst hebt en dus niet de kinderen weg kunt brengen naar school in de ochtend of niet kunt ophalen 's avonds van de BSO? Ik werk zelf onregelmatig en kan dus niet iedere dag er volledig zijn voor de kinderen. Ik vraag mij af of co ouderschap dus wel haalbaar is in een situatie als deze? (We gaan (nog) niet uit elkaar maar door een aantal dingen die momenteel spelen gaat deze gedachte wel eens door mijn hoofd.)
Ik ben stewardess, werk dus onregelmatig. En heb co ouderschap Mijn kinderen zijn ondertussen wat ouder, maar toen ze jonger waren zorgde ik er voor dat ik op de wisseldag altijd klaar met werken was ergens in de middag, zodat ik de kinderen van de bso of gastouder kon halen. Zolang je dat kan regelen, is het goed te doen.
Had je dan als je de kinderen had die week ook de hele week vrij van je werk? Of kon je het opvangen met oppas oid?
Ik ben in principe vrij als de kinderen bij mij zijn. In een enkel geval heb ik een dagvlucht. Dan was er de opvang. Ook voor als ik bijvoorbeeld een cursus dag had.
Ik werk onregelmatig, maar bijna alleen maar als de kinderen bij mijn ex zijn. Ik vind het absurd om 24/6 beschikbaar te moeten zijn voor werk en doordat er nu bijna overal personeel tekort is, kan je wat “eisen” als werknemer. Ik werk 2 doordeweekse dagen en om het weekend. Door het gesprek aan te gaan met mijn werkgever (en mijn oude werkgever die als motto: “werk gaat voor” had in te ruilen voor een werkgever met het motto: “het welzijn van mijn teamleden is belangrijk”) heb ik werk en privé goed kunnen combineren. Zij geven mij de ruimte waar nodig, ik bied flexibiliteit waar mogelijk en zet mij elke werkdag vol in.
Hier wellicht geen co-ouderschap maar wel bewust alleenstaande moeder. Ik heb werk gezocht met vaste tijden en dagen waarop ik een geweldige oppas heb die mijn zoon die dagen opvangt. Misschien toch een mogelijkheid om ander werk te zoeken waar ze meer rekening houden met jouw wensen?