Ik ben aleenstaande moeder van een zoontje van 2,5! Het was geen bewuste keuze maar vind het heerlijk zo. Ik zie mezelf voorlopig niet met een andere man, maar heb een sterke drang naar nog een broertje of zusje voor mijn zoontje. Wat mij tegen houd is het financiële plaatje. Kost een 2e veel meer?! (Weet dat je het zo duur kan maken als je zelf wilt) maar wil ook leuke dingen kunnen blijven doen met ze dan!
Hoi helaas geen antwoord op je vraag maar ik zit met het zelfde vraagstuk. Heb een heerlijke dochter van 2,5 jaar en ook ik zou graag een tweede kindje willen. Ik hoop net als jij dat er ervaringsdeskundige zijn die hun ervaring willen delen. Gr mylo
Hier een BAM die nu zwanger is van de 2e. Veel dingen heb ik nog van mijn zoontje. Als het een meisje word spullen van zoontje verkopen en daarvoor andere dingen halen. Kindje is er natuurlijk nog niet. Opletten zal altijd.
Hangt ook helemaal van jouw financiele situatie af. Ik werd alleenstaand moeder met 2, dus had weinig keus Maar ik red het best. En 2 kindjes kosten meer dan 1, dat is een feit. Eerst kosten als kleertjes, voiding en kdv (grote kostenpost vind ik zelf), maar daarna ook school en studie kosten. Ze blijven niet klein natuurlijk. Maar goed, misschien verdien je dan ook weer meer. Ik heb een jongen en een meisje, dus kleren kunnen niet naar elkaar over. Maar dat kan je natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Nibud zegt volgens mij dat 1 kind 17% van je nettoloon kost, 2 kinderen 25% en 3 kids 33%. Kan je het voor jezelf uitrekenen
Ik red het nu met 50 per week. Mijn zoontje draagt nog luiers, de zitten in die 50! Alleen kleding en schoenen koop ik buiten dat bedrag. Hoe doen jullie dat met oppas? Mijn moeder past nu op maar kan niet altijd.
Ik maak gebruik van kdv/bso. Ik heb nu 300 per maand voor boodschappen (70 per week), zonder luiers. En dat is makkelijk te halen. Maar dat is wat je gewend bent. Toen ik nog samen was met ex deed ik rustig voor 600 euro per maand boodschappen, terwijl er maar 1 persoon extra was. Dus voor mij is het al heel fijn als ik binnen die 300 blijf.
Ik zit in dezelfde situatie, ben momenteel zwanger van de tweede en zit ieder dubbeltje om te draaien. Ik maak me soms wel druk mar besef ook dat ik zodra ik bevallen ben vanzelf wel weer kan gaan werken. De drang om het te doen was te groot om het af te laten ketsen op m'n financiële situatie. Waarschijnlijk zou ik het makkelijker hebben als ik alleen met m'n zoontje was gebleven maar waarom de makkelijke weg kiezen als de moeilijke zoveel meer oplevert op andere vlakken?
Ik heb deze week besloten om te informeren naar de mogelijkheden om voor een tweede kindje te gaan. Heb een afspraak in de kliniek einde van deze maand!! Best spannend....
Ik heb besloten om een afspraak te gaan maken, oor meer info en evetue dan me aan te melden. Het gevoel is te sterk! Heb een alles financieel op een rijtje gezet en gaat ons wel lukken! Zullen geen zeeën van geld hebben maar dat heb ik nu ook niet. Welke kliniek hebben jullie "gebruikt"?
Ik ben in UZ Brussel geweest maar zoontjelief is daar ook verwekt tijdens mijn huwelijk. Ik weet dat Gent ook best wel snel ermee is. En dat je in NL gemiddeld 1 tot 2 jaar moet wachten was het laatst. Succes!
Heb me net ingeschreven via internet bij kidcentrum in Amsterdam! Wachttijd is daar 10maanden. Ben benieuwd! ☺️