hallo mama,s, ik heb een vraagje aan jullie,jullie hebben misschien al ervaring,wij liggen ook in scheiding,we hebben een koophuis,wat we beide na de scheiding niet alleen kunnen betalen. maar als ik nu een huurhuisje krijg en ik zit zolang in dit huis,hoe gaat dat dan met betalen,zolang het huis nog niet verkocht is???,en ik dit huis niet alleen kan betalen. En heeft er iemand van jullie ook co-ouderschap ik kijk er zo tegen op om mijn kindjes te moeten missen,en dadelijk met verjaardagen,feestdagen enz. lijkt me vreselijk,en dan te bedenken iedere keer een weekje alleen thuis alleen eten enz. hoe doen jullie dit allemaal?
Ik denk dat jullie er verstandig aan doen eens contact te zoeken met een financieel adviseur en de belastingdienst. Over koophuizen en scheiding weet ik fiscaal gezien nog niet veel (ben ernog niet voor opgeleid nl) maar daar komt wel wat bij kijken en bij co-ouderschap en fiscaal ook. je kan met de belastingtelefoon bellen hierover voor informatie. en een financieel adviseur even zoeken op google hij kan jullie ook veel info geven niet alleen op belastinggebied. en co-ouderschap heb ik geen ervaring mee, maar idd het lijkt mij ook heel moeilijk mijn kleine te missen tijdens feestdagen, verjaardagen e.d. Maar als het contact tussen papa en mama verder goed is is dit denk wel de beste oplossing voor een kind. Sterkte met alles, ik hoop dat hier meer co-ouders zijn die je beter advies kunnen geven mbt tot dat.
Volgens mij is het zo dat zolang het huis nog niet verkocht is en nog op 2 namen staat jullie allebei verantwoordelijk zijn voor de hypotheek. Met co-ouderschap heb ik geen ervaring, maar lijkt mij ook moeilijk om de kinderen zolang te missen. Sterkte met alles!
met beiden geen ervaring,, ik huurde en co-ouderschap.... heb wel gezamenlijk gezag en erkenning aan ex.... maar had dat liever niet gedaan achteraf co-ouderschap heb ik bewust niet gedaan en gelukkig maar. Maar dat is voor iedereen anders. Hangt af van jezelf, kind en situatie he en ook de leeftijd van het kind. maar je kan ook omgangsregeling regelen zonder co-ouderschap waardoor je je kind minder lang hoeft te missen. Is iig belangrijk hier samen goed over te kunnen praten als je er voor gaat succes met alles
Allereerst is het belangrijk te weten of je in gemeenschap van goederen bent getrouwd of op huwelijkse voorwaarden. Ben je in gemeenschap van goederen gehuwd, dan hebben jullie beiden recht op de overwaarde van de woning en ingeval van een onderwaarde zijn jullie beiden voor de helft hoofdelijk aansprakelijk voor de resterende hypotheekschuld. Als je er in blijft wonen, kunnen jullie beiden met elkaar afspreken dat totdat de woning is verkocht je toekomstige man blijft mee betalen aan de woning, als een vorm van partneralimentatie. Met de co-ouderschap zullen jullie beiden de zorg dragen voor de kinderen. Je hoeft ze niet per se te missen, jullie kunnen met elkaar afspreken aanvankelijk de situatie zo min mogelijk te laten veranderen voor de kinderen op het overnachten na, tot dat de kinderen gewend zijn aan de situatie en jullie als ouders ook je draai hierin hebben gevonden. Je kunt ingeval van co-ouderschap ook met elkaar in het ouderschapsplan laten vastleggen dat jullie bij elkaar in de buurt blijven wonen en dat eventuele verhuizingen in onderling overleg worden besproken. Ik zelf heb veel gehad aan een hele goede mediator. Zij luistert, neemt de tijd voor je en kan je helpen bij het vinden van een oplossing. Ze heeft een gratis adviesgesprek. Zij heeft op haar website veelgestelde vragen staan, wellicht dat deze iets voor je kunnen betekenen. http://bit.ly/98Mna6 Heel veel sterkte! Luz