co ouderschap

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door dverheul, 25 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    ik ben benieuwd wie van jullie zo ouderschap heb en hoe jullie dat hebben geregeld en waarom juist op die manier?

2. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    is er niemand die co ouderschap heeft?

3. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ja, ik heb co ouderschap over m'n 2 oudste kinderen.

Ze wonen een week bij mij, en vervolgens een week bij hun vader. Vakanties gaan in overleg, dit jaar heb ik ze de 1e drie weken en hij de laatste drie. Kerst en oud en nieuw wisselen we elk jaar.
    We wonen op ong. een kwartier afstand van elkaar, dus de kinderen kunnen gewoon naar hun eigen school en clubjes en vriendjes.

Gesprekken op bijv. school (zoals rapportbesprekingen) doen we samen.

4. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    daar zit mijn ex ook aan te denken omdat hij het idee heeft als je 3 en 4 dagen doe dat het bijna geen tijd krijg om te wennen.ik vind week op week af moeilijk.
    hoe doen jullie dat met werk enzo dan?

5. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Ik ben fulltime thuis, m'n huidige man werkt en daar redden we ons mee. Voor hem werkte ik zelf fulltime, en had ik voor de kinderen een gastouder waar ze heen gingen na school.
    Mijn expartner is erg vrij in zijn werk, en kan daardoor in de week dat de kinderen bij hem zijn er ook heel veel bij zijn. En anders hebben ze iemand die oppast of een oma die komt.

In het begin vond ik het heel moeilijk om ze een week niet te hebben, maar inmiddels is het gewoon. In de week dat ze er niet zijn plan ik nu zoveel mogelijk de afspraken en visites, zodat ik er zoveel mogelijk ben als ze hier zijn.

6. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    ik kan het wel niet leuk vinden en niet willen maar ik wil het beste voor mijn kind maar hoe weet ik wat het beste is?

7. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Overigens hebben ze bij hun vader en bij mij gewoon hun eigen kamer, speelgoed en kleding. Ze hoeven dus niet elke week met heel hun hebben en houden te verhuizen naar het andere huis. Ik denk dat dat het ook wel prettiger voor ze maakt, dat ze op allebei de adressen gewoon hun eigen spullen hebben.

8. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    ja dat denk ik zelf ook wel.tis zo verdomd moeilijk

9. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Is er een reden waarom je de kinderen er niet vertrouwd? Zorgt je a.s exman goed voor de kinderen? Komt hij de gemaakte afspraken mbt de kinderen na?

10. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    nee ons kindje is er nog niet.
    ik vertrouw hem voor 1000%

11. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Je zal goed afspraken met elkaar moeten maken, dat wel. Het mooist zou zijn als jullie normaal met elkaar door een deur kunnen gaan, zodat er altijd onderling overleg mogelijk is. Ook als een van jullie eens een probleem heeft met opvang ofzoiets, zodat jullie dat onderling kunnen oplossen. Wij doen het inmiddels al 6 jaar zo, en voor onze kinderen werkt dit perfect (maar natuurlijk had ik ze zelf ook het liefst altijd bij me gehad ;))

12. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    wij zullen ten alle tijden goed door een deur kunnen omtrent ons kind.en er heerst ook geen ruzie tussen ons op een irrtatie af en toe af maar das te overzien!

13. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Hihi, irritatie zal je blijven houden, daar heb ik hier nog steeds regelmatig last van :). Maar meis, je zal pas ervaren hoe je het echt vindt als je de co ouderschap echt gaat doen. Voor sommigen werkt het perfect, maar er zijn er genoeg waarbij het niet werkt en dan moet het anders opgelost worden. Miischien kunnen jullie een proefperiode inlassen van bijv. 3 maanden? Ik vind het moeilijk om te zeggen of je ervoor zou moeten gaan, vooral omdat het in jullie geval over een baby gaat. Mijn kinderen waren 4 en 5 en daardoor al een stuk zelfstandiger. Ik denk dat als ze baby waren dat ik er ook veel meer moeite mee gehad zou hebben(toch het idee dat een baby de eerste tijd vooral bij hun moeder hoort :)).

14. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    we vinden beide dat de baby de eerste tijd bij de moeder hoort en ik wil bv gaan geven dus hij/zij moet er eerst vanaf zijn

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik zou geleidelijk gaan opbouwen naar co-ouderschap. Beginnen met bezoeken van de vader bij jou thuis, dan een dagdeel mee naar de vader, en dat steeds uitbreiden. Wij hebben co-ouderschap over de oudste twee kinderen, en daar zijn we erg blij mee. We denken dat het voor de kinderen ook goed is om 'gelijkwaardig' door beide ouders opgevoed te worden. Maar het heeft wel zijn lastige momenten...

16. dverheul

dverheul Actief lid

14 jan 2010
    315
    0
    0
    tuincentrum medewerker
    pernis
    ik mag jullie leuk nieuws vertellen.
    we hebben de 20 weken echo gehad en HIJ is helemaal gezond voor zover ze dat kunnen zien..
    ja jullie lezen het goed het is een JONGEN!!!

Deel Deze Pagina