Co-sleeper aanschaffen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mlissa, 12 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mlissa

    Mlissa Actief lid

    28 apr 2014
    219
    1
    18
    Hoi!

    Bij ons eerste kindje hebben we geen gebruik gemaakt van een co-sleeper, maar het lijkt me toch wel heel handig!
    Heeft iemand nog tips? Welke co-sleeper is fijn en hoelang hebben jullie kindjes er in geslapen?

    Ben benieuwd naar de antwoorden ;)
     
  2. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Geen tips, lees graag mee! Ik wil ook een co-sleeper, maar vanwege ons hoge bed is het lastig er 1 te vinden die aansluit. Wellicht zie ik hier nog tips voorbij komen! :)
     
  3. Striae

    Striae Fanatiek lid

    16 jul 2020
    1.567
    1.073
    113
    Ik lees ook even mee. Mijn zoontje lag in een wiegje, maar dat vond ik met nachtvoedingen toch wel erg vervelend. Hij heeft nog erg lang in onze kamer geslapen, dus denk ik dat het de kosten ook wel waard zijn.
     
  4. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Ik heb er eentje van petit Amélie, die je iets in hoogte kon verstellen. Onze dochter heeft er tot een half jaar in gelegen toen ze bij ons op de kamer lag. Was ideaal met de borstvoeding.
     
  5. leolux

    leolux Lid

    2 dec 2019
    15
    6
    3
    Vrouw
    Ik heb de SnuzPod3. Die kan je ook al wiegje/mozesmandje gebruiken. Heeft een refluxstand en kan je makkelijk verplaatsen, is een wiegje op een standaard zeg maar.

    Persoonlijk vind ik het ook een heel mooi ding.
     
  6. Hannekevs

    Hannekevs Lid

    6 aug 2020
    11
    4
    3
    Vrouw
    Wij hadden een Troll co-sleeper. Geleend van een vriendinnetje. Hij is vrij robuust maar werkte prima. Je kunt ze ook huren als je voor een tijdelijke oplossing wilt gaan. En er staan er vaak ook een heel aantal op Marktplaats.

    Bij ons is mijn zoontje bij 12 weken naar zijn eigen kamer gegaan, die naast onze kamer is. Ik werd wakker van ongeveer iedere ademhaling dus sliep zelf niet. Wel had ik de camera van de babyfoon aan en naast mijn bed en de deuren open zodat ik hem wel kon horen als hij zou huilen en ik hem ook kon zien vanuit mijn bed.
     
  7. Bollebelle

    Bollebelle Actief lid

    21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    Ik heb een refurbished bednest gekocht, met het idee deze voor meerdere kindjes te gaan gebruiken. Super fijn, zoontje heeft er 7 maanden in geslapen, hekje gaat gemakkelijk open, heerlijk dichtbij. Je kan hem ook in hoogte verstellen en je kan hem inklappen voor bijv een weekendje weg.
     
  8. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.711
    9.360
    113
    Vrouw
    Ik had ook een bednest, tevens als mozesmandje te gebruiken, is in hoogte verstelbaar en kan in refluxstand gezet worden. Het bedje is ook aan beide zijden te openen.

    Dochter heeft er alleen tot 14 weken in geslapen, ze maakte zoveel kabaal ‘s nachts dat ze me wakker hield:roflmao: (bellen blazen, hoog piepen als een dolfijn omdat ze haar stem ontdekt had)

    upload_2020-8-22_22-53-53.jpeg
     
  9. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    #9 GroeneBomen, 22 aug 2020
    Laatst bewerkt: 22 aug 2020
    Ik heb er spijt van. Hij lag er na 5 maanden niet meer in en ging over naar Ikea bedje. Als je lang wil co slepen is een ikea gulliver handiger. Die bevalt ons prima :)

    Als co sleeper dreamgood: haak je zo aan je bed en til je er zo af. Ideaal. Ons bed is erg hoog en dat ging perfect. Maar achteraf liever gelijk ikea gedaan, was stuk goedkoper geweest :p (komt ook omdat we al een ledikant hadden maar zijkant kan daar niet vanaf dus heb nu 2 ledikantjes voor 1 kind)
     
  10. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik heb hem van maxicosi iora ben er erg tevreden mee, kindje kan er best lang in ook en is in hoogte verstelbaar. Wat ik ook wel prettig vind is dat hij onderop wat opberg ruimte heeft.
     
    nosilla vindt dit leuk.
  11. Dastoch3

    Dastoch3 Bekend lid

    1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Bij de tweede gewoon een Co sleeper van marktplaats na 1 week helse nachten. De eerste de beste die dichtbij genoeg woonde aangesproken en gekocht :rolleyes: 
    Zoon heeft 6 a 7 maand in de Co sleeper geslapen. Toen over naar z'n eigen kamertje en bedje.

    Nu voor een Co-sleeper van petit amelie gegaan omdat merendeel van ZP er vol lof over sprak, haha. Nog niet in gebruik ;)
     
  12. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik had er een geleend via vrienden, die van Petit Amélie. Bedje moet namelijk ook hoog genoeg zijn voor jouw bed + ook ala het op klossen staat. Deze kon vrij hoog :)
     
  13. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik heb toendertijd op marktplaats voor 10 euro een IKEA hensvik ? Ledikantje gekocht. Deze kan omgebouwd worden tot peuter bedje.
    De zijwand kan je eraf laten en zo het bedje tegen jouw bed aanschuiven. Toen ze wat gingen draaien zette ik het losse zijhekje tussen mijn bed en het ledikant. Hierdoor ontstond er een opstaande rand van 10-15 cm en kon kleine niet per ongeluk in mijn bed terecht komen.
    Voordeel van dit ledikant: ze kunnen er lang in liggen.
     
  14. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.359
    775
    113
    Vrouw
    Jaaaa doen! Wij hebben er pas 1 bij onze 3de aangeschaft en beste aankoop ooit... onze zoon heeft er tot 7 maanden ingelegen nu ligt hij naast ons in het ledikant want onze co sleeper kon niet dicht en hij ging op ontdekkingstocht haha.
     
  15. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.520
    3.208
    113
    Vrouw
    Wij hebben een petit amelie! Wij zijn er erg blij mee! Kindje kan er vrij lang in. Onze dochter van bijna 5 maanden kan er nog makkelijk in. Simpel bedje en niet al te duur. Hoeslakentjes moet je er wel bij bestellen van petit amelie of, zoals wij, gewoon ledikant hoeslaken gebruiken die je er een beetje netjes onder kan vouwen.
     
  16. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Ik heb een chicco co-sleeper aangeschaft... 1 maand gebruikt. Ik sliep slecht door alle geluidjes die mijn kindje maakte ( nooit geweten dat een baby zoveel lawaai kan maken:eek:) dus erna is ie op zijn eigen kamertje gegaan. Ook was hij een flinke baby en hij kon maar tot 9 kg in de sleeper dat betekend dat ik hem anders sowieso maar 4 maanden had kunnen gebruiken.
    Heb hem uitgeleend aan vrienden dus als je ergens van iemand kan lenen zou ik dat zeker doen. Ze zijn relatief duur in aanschaf en als je er maar weinig gebruik van maakt is dat zonde. Maar goed dat weet je niet van te voren...
     
  17. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
    Wij hebben de Bednest klaar staan voor als de kleine er is. Hoop er wel een half jaar mee te kunnen doen! Vond dit een hele mooie oplossing die ook nog eens heel klein kan worden opgeborgen en schuin kan worden gezet!
     
  18. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Bij de lidl heb je ze ook echt goedkoop
     
  19. Juffie123

    Juffie123 Actief lid

    16 nov 2018
    185
    174
    43
    Vrouw
    Wij hebben die van Kinderkraft van de lidl. Deze is erg prettig en iets groter.
    We gebruikten hem tot 2 maanden op onze kamer.
    Van de zomer hebben wij hem gebruikt op de camping en buiten in de tuin.
    Nu nemen we hem mee als we ergens heen gaan waar hij moet slapen (hij is te klein voor de kinderwagenbak en te beweeglijk om gewoon los op een bed te laten liggen).
     
  20. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    We gaan voor leander linea side by side omdat we gelijksvloer wonnen en wellen het bedje gebruiken en als box in woonkameR en in slaapkamer slapen en gewoon naast de eettafel als we eten gezellig
     

Deel Deze Pagina