Co-sleeper aanschaffen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mlissa, 12 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Wij hebben best een hoog bed en aangezien zoon nummer 1 ook vaak bij ons slaapt hadden wij een omgebouwd IKEA bedje gekocht als co sleeper. Zoon 2 heeft daar toch een poosje ingelegen totdat hij kon draaien enz. Toen vond ik het ook niet handig met zoon 1 die vond het wel heel interessant.
    Daarna gewoon een ledikantje naast m'n bed. Hij komt nog elke nacht helaas maar tegen de ochtend leg ik hem vaak pas bij ons neer.

    Moet wel zeggen ik koos een ledikant formaat omdat zoon 1 al groot was maar zoon 2 helemaal. 4235gr en 57cm bij de geboorte. Dus het 1e wiegje heeft hij ook maar 6 wkn ingelegen.
     
  2. AuroraLeigh

    AuroraLeigh Actief lid

    22 okt 2019
    164
    306
    63
    Wij hadden een Chicco Next2me, de Dream versie. Ik wilde mijn dochter dicht bij me zodat ik ‘s nachts mijn bed niet uit moest maar wilde geen bedje met een open zijkant omdat ik dan te veel zou bezig zijn met wat fout zou kunnen gaan (wat als mijn dekbed gedeeltelijk in het bedje terecht komt, wat als baby mijn matras op rolt).

    De Next2me Dream was echt ideaal voor mij! Je kunt het makkelijk met één hand open en dicht doen. De originele versie leek me echt niets als je het bedje iedere keer wil dicht doen want die heeft aan twee kanten een rits. Is meer als ‘echte’ co-sleeper bedoeld (matras tegen matras) maar dan lijkt die van Chicco mij z’n geld niet waard.

    Mijn dochter heeft er tot ze net 6 maanden was in geslapen. Qua lengte had het prima een aantal maanden langer gekund maar toen besloot ze er in recht te gaan staan... Het is geen diep bedje dus toen was het echt niet meer veilig.
     
  3. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Een bednestje is onveilig, ik heb er 1 van
    https://www.petiteamelie.nl/babykamer/co-sleeper-aanschuifbedje
     
  4. Spritsmetmelk

    Spritsmetmelk Actief lid

    11 okt 2019
    283
    185
    43
  5. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Het nestje is klein, waardoor de stootrand dicht bij het hoofd van het kind ligt. Het risico bestaat dat je baby met het gezichtje tegen de rand komt te liggen, waarbij de ademhaling belemmerd kan worden en nog wel meer redenen zelfs een kinderwagenbak is onveilig om in te slapen zonder toezicht of, Als je een bednestje wil gebruiken altijd wakker blijven en alert zijn voor warmtestuwing enzo.
     
  6. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    @Spritsmetmelk heeft het over Bednest, een reiswieg/cosleeper, niet over een stoffen babynestje. Die zijn idd niet veilig, maar met dat Bednest lijkt me helemaal niks mis te zijn.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  7. joepy

    joepy Fanatiek lid

    12 okt 2017
    1.443
    952
    113
    Vrouw
    Excuses dan ik wist niet dat er iets was met die naam wat niet het nestje was .
     
    Spritsmetmelk vindt dit leuk.
  8. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Wij hebben de we-too co-sleeper. Hij lijkt op de Chicco maar dan goedkoper. Bij de eerste hebben we hem 6 maanden gebruikt en de tweede is nu bijna 5 maanden en zij ligt er ook nog in. Ik vind het heerlijk. We hebben hem tussendoor ook nog uitgeleend aan een vriendin.
     

Deel Deze Pagina