Hoi! Jahoor, ik herken mezelf weer helemaal van 6 jaar geleden. Net zwanger zijn en al de hele uitzet bij elkaar willen hebben. Ben al aan het zoeken naar kleertjes, aankleedkussenhoezen en kinderwagens. Ik voel me belachelijk Ik ben net 5 weken zwanger. Zal ik wachten tot de eerste echo om überhaupt iets te kopen? Of kan ik me wel alvast een paar kleine dingetjes aanschaffen? Misschien zijn er meer aanstaande mama's die dezelfde koopdrang hebben?
Ik had ook gelijk koop drang. Maar heb gewacht tot ik de 12 weken voorbij was, we zijn wel al eerder naar wat winkels gegaan om ideeën op te doen qua kamertje en wagen. Maar goed, nu met de corona kan dat natuurlijk niet meer. Wel hadden wij al vrij snel alles in huis, o.a. omdat we niet wisten/weten hoelang alle maatregelen gingen duren en welke winkels er dicht gingen. Prenatal heeft bv niet de hele collectie online staan. Kamertje zelf is ook al klaar. Maar ach, we moeten het toch hebben
Nee hoor...helemaal niet belachelijk...ik had met 6 weken de zwitsal robijn wasmiddelen ingeslagen ( 7 stuks) omdat ze maar 4 euro waren ipv 8 a 9 euro. En ik koop het nu als het in de aanbieding is. Alleen maar slim. Zekerheid hebben we toch nooit
Oh en dan zit ik nu iedere keer bij prenatal naar de kleertjes te kijken. Moet ik toch maar naar de winkel als alles weer goed is.
Ja ik baal er wel van dat ik niet lekker kan (window)shoppen. Maar ok struin het halve internet gerust af hoor. Meubels en dergelijke ga ik tweedehands halen. Bevalt me goed en scheelt veel geld. Maar kleertjes en verzorgingsspulletjes ga ik nieuw kopen. *Gaat verder met shoppen* Het is denk ik ook onderdeel van het fantaseren over het eenkomende wondertje en het maakt het 'echter' om wat tastbaars te hebben, maar zo vroeg voelt ergens toch stom.
Neehoor! Ik heb mezelf nog ingehouden, toen ik met 14 weken wist dat het een jongetje werd ging ik redelijk los. Na de twintig weken werd er bijna elke dag wat bezorgd. Ik gooide het gewoon lekker op de hormonen! En heb er van genoten. Man en mijn rekening iets minder.
Ik ben ruim 3 jaar bezig geweest en kocht voor de zwangerschap al dingen omdat ik wat leuks zag of omdat ik dingen kon overnemen van vrienden. Toen de 20 weken echo goed was de grote dingen babykamer, kinderwagen, maxi cosi, box etc.
Hier gewacht tot 20 weken met shoppen. En dat voelde al als de goden verzoeken. Maar ja, hier 10 jaar en 8 miskramen voor het eindelijk goed ging. Dus denk dat ik vooral geleefd werd door de angst het alsnog te verliezen. Als je wilt shoppen moet je dat gewoon doen. Als het goed voelt is dat oké.
Wauw, wat supermooi dat het na al die jaren toch goed gegaan is! ♡ Kan mij die angst heel goed voorstellen!
Ik heb me heel goed in weten te houden, totdat ik met 15 weken wist dat we een jongetje krijgen. Daarna ben ik los gegaan. Hele uitzet is al zo goed als bij elkaar en kamertje is ook al een heel eind gevorderd. Gewoon doen wat goed voelt voor jou!
Hier het babykamertje en kinderwagen al besteld worden in juli pas geleverd. Voor de rest nog niet veel. Ja vandaag eerste poster the vd kamer geleverd gekregen. ik wil graag wachten tot ik weet wat het is. Had eigenlijk deze of volgende week een pretecho willen laten maken, maar dat kan nu niet gelukkig half mei de 20 weken echo en geslachtsbepaling. Dan mag ik los van mezelf. Vooral het thuis zitten de hele dag helpt niet om me in te houden. Maar tot nu toe gaat het redelijk.
Ik kan mij nog herinneren dat ik na de eerste echo met 6 weken (dat het zeker was dat er daadwerkelijk twee vruchtjes zaten) met mijn man naar de baby dump ben gereden om tweeling kinderwagens uit te testen. En om naar andere dingetjes te kijken hihi. Wel pas echt dingen aangeschaft nadat we 12 weken voorbij waren, en wat betreft kleertjes pas toen we het geslacht wisten. Kinderwagen kopen we over een maandje ongeveer. Maar oh wat ben ik blij dat ik nog voor deze tijd rustig met mijn man door een baby winkel kon snuffelen naar dingetjes, dat mis ik nu toch echt wel hoor! En kijken kan altijd toch? Ik hield altijd de folders in de gaten van baby zaken zelfs toen mijn zoontje al uit de echte baby spullen was en ik nog niet zwanger was. Heb kleine neutrale dingen wel sneller aangeschaft toen ik net wist dat ik zwanger was, maar puur omdat het in de aanbieding was en het uiteindelijk toch van pas gaat komen en makkelijk op te bergen was mocht het fout gegaan zijn.. Niet oh ben nu zwanger dus moet nu iets kopen . Bij mijn zoontje had ik trouwens die neiging wel al heel vroeg, maar ja was de eerste dus allemaal nieuw en spannend haha. Voor mijn gevoel heb ik mij tot nu toe bij deze zwangerschap heel lang ingehouden.
Bij mijn eerste had ik met 7 weken de kinderwagen al in huis haha. Kwam voorbij op marktplaats en was en wagen die ik graag wilde hebben, dus de kans gepakt en geen spijt van gehad. Deze keer is de uitzet zo goed als compleet dus eigenlijk nog nauwelijks iets gekocht.. enkel een nieuwe maxicosi al in huis gehaald. Denk dat ik ga wachten tot we het geslacht weten om nog meer te kopen Maar doe waar jij je fijn bij voelt ik vind het niet raar in ieder geval
Als ik mij goed kan herinneren kon ik ook echt niet wachten. Maar echt dingen kopen zoals kleertjes deden we nadat we het geslacht wisten. Wel hadden we de kamer al geschilderd met 12 weken (neutrale kleur) en een paar weken later stonden de meubels ook al in elkaar. En precies of ik moest een voorgevoel hebben gehad. Want met 28 weken moest ik binnen in het ziekenhuis en met net geen 32 weken ben ik bevallen. Was ik blij dat thuis bijna alles klaar stond en dat alle kleertjes al gewassen waren, natuurlijk moest ik wel nog maatje 44 bijkopen...
Ik zou wachten ja.. bij ons leek alles goed tot het met 12 weken toch mis was. Ik had dus ook een pakje gekocht omdat ik veel extra controles en echo’s heb gehad en het telkens goed was, dacht ik. Dan kan het wel. Dat pakje dan te zien in de periode erna, was niet per percee fijn.
Kijken is sowieso goed toch! Dan wordt het echter een krijg je goede kriebels, zie je als voor je een geeft toch een gelukkig gevoel. Wij voorzichtig iets gekocht met 8 weken, en ik had lijstjes gemaakt wat ik wilde als de 12 weken echo goed was!
Bedankt voor jullie reacties! Het lukt me enigszins om me in te houden, ik wil echt de 12 weken voorbij zijn en het geslacht weten voor ik specifieker ga shoppen.
Als jij alvast iets wilt kopen, lekker doen! Ik heb nu met bijna 15 weken nog niks gekocht. Was gisteren in een winkel, maar vond alles toch heel snel meisjes- of jongensachtig. Niks gekocht en wacht tot de echo met 19 weken, dan horen we ook het geslacht. Maar dan ga ik ook los hoor, haha!
Hier nooit gedaan voor de 20 weken echo.. Voor deze baby ook nog niks gekocht. Ik zou dus iig wachten tm de 12 weken echo.
Gewoon af en toe wat kopen vind ik niks mis mee zo vroeg, maar grotere aankopen zou ik wel mee wachten tot na de 12 weken echo (tenzij iets bijv. een superaanbieding zou zijn).