Hoeveel kleding maat 50 en 56?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door love87, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. love87

love87 Lid

29 jun 2011
    26
    0
    0
    Hoi,

Ik ben benieuwd hoeveel kleding je nou in maat 50 nodig hebt en in maat 56! Ik vind het ook zonde om te veel te halen omdat veel kinderen er snel uitgroeien.

xx

2. tulip

tulip Niet meer actief

haha, nou ga het niet allemaal tellen....een kast vol iig.

3. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Mijn ervaring is dat je echt weinig nodig hebt! Mijn zoontje draagt wel 2 of 3 dagen hetzelfde (hij vindt het verschrikkelijk om omgekleed te worden en omdat hij eigenlijk nooit spuugt oid, wordt het ook niet echt vies) en dan zijn de kleertjes van de vorige keer de was alweer uit! Bovendien heb ik ook nog kleine kleertjes gekregen in de kraamweek.
    Ik had van te voren volgens mij 2 setjes 50 en 4 setjes 56. Achteraf had ik liever nog een setje 50 gehad ipv 56. Ik had best een flink kind (4200 gram) maar toch zaten de 56 setjes vaak nog wat te groot en dan met name de broeken. Mijn advies zou zijn om echt niet veel te kopen en mocht je omhoog zitten, is het ook zo gehaald bij de hema of zeeman.

4. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Slaapt hiji dan ook in de kleding die hijj overdag aan heeft en doe je hem daar ook mee in bad :( Je trekt toch iets schoons aan als hij uit bad komt .... 3 dagen hetzelfde is dus ook 3 dagen niet in bad :(

Wij hebben hier echt enorm veel maar we hebben hele dozen vol gekregen van een nicht die vorig jaar in december is bevallen.

5. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik vind dit ook lastig!
    Ik heb inmiddels 6 setjes in maat 50 en 8 setjes in 56 en nog wat in 62/68 al.
    Als het goed is krijgen we ook nog heel veel van nichtjes dus hebben we wel genoeg.

Ik denk dat de 6 nieuwe setjes 50 en 8 nieuwe setjes 56 zonde zijn geweest straks.
    Hier iemand twee weken geleden bevallen van een dochter en het meisje draagt nu al 62 en kan 56 eigenlijk niet meer aan.
    Aangezien manlief en ik ook niet klein zijn, denk ik dat het hier ook wel kan gebeuren.
    En dan heeft onze beeb goed en wel alles 1x aangehad...

6. rinnie

rinnie Bekend lid

11 apr 2008
    660
    0
    0
    Kijk eens onder het forumdeel: baby uitzet. Hier zijn al veel topics over, daar zou je eens tussen kunnen kijken :) .

7. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere

Dat dacht ik dus ook... ;)

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

ik weet het niet heel zeker maar ik denk dat ik een stuk of 8 pakjes in maat 50 heb, inclusief pijamas en een 15tal in maar 56

ongeveer dan, de kleertjes liggen bij mn ouders op het moment

9. tulip

tulip Niet meer actief

2 of 3 dagen hetzelfde:( dat snap ik niet hoor, ten eerste niet zo fris vind ik, als tie lekker in badje ofzo geweest is. En daarbij hadden wij wel 3 of 4 setjes per dag nodig.

10. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

dat heb ik ookgehoord, dat je vaak wel meerdere keren per dag de kleertjes moet wisselen, maar 50 koop ik wel niet meer bij, misschien 1 of2 dingetjes nog, een maatje groter kunnen ze vaak ook wel dragen, de mouwtjes oprollen hebben ze me gezegd

12. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Ik weet ook niet wat wel of niet normaal is hoevaak je je kind andere kleren aandoet (al lijkt 3 dagen in de zelfde kleren me wat lang), maar weet wel dat als die van mij dat niet zo leuk gaat vinden om omgekleed te worden, dan moet'ie dr maar aan wennen, that's live!

Ik kon "vroeger" ook maar 1 of 2 keer per week in bad of onder de douche vanwege mn ernstige eczeem, maar werd wel gewassen met washandjes, en juist vanwege de bloed en smetplekjes twee maal daags een schoon pakje aan :)

13. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    nou, de meningen lopen hier uiteen geloof ik....
    ik heb 2 dochters die 7 pond en 50 cm waren bij de geboorte...
    ze konden 2 hooguit 3 weken mt 50 aan, daarna werd het echt iel en daar hou ik niet van. daarna tot 0ng 8 wkn mt 56.
    ik heb 1 dochter die 8 pond was bij de geboorte. zij paste mt 50 maar 56 kon ook hoor!
    ligt ook aan welk merk kleding enz...het een valt groter als t ander. mn 3 dochter is nu 8 wkn en kan sinds 2 wkn mt 62 aan. maar nog niet alle 62 !
    ik zou dus zelf ongeveer 4 setjes mt 50 halen en 6 setjes 56. je kunt darna zelf gewoon iets bijkopen.

en over dat in bad gaan. ik doe dat ook echt niet elke dag! werd me zelfs afgeraden. helemaal niet goed voor t huidje. mijn kids hebben een behoorlijk droge huid! dus soms gaan er ook wel eens 2 dgn voorbij. en dat vind ik helemaal niet vies hoor. ik was het nekje wel en de billetjes en handjes met een washandje.

14. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Met 3 of 4 pakjes heb je echt niet genoeg als je een spugertje hebt, lijkt me. Je weet dat niet van te voren maar ik zou persoonlijk liever teveel pakjes hebben dan te weinig.

15. sarahtj3

sarahtj3 Fanatiek lid

8 jun 2012
    1.628
    0
    0
    almere
    Ja idd... mijn dochter zwom ook in de 50...en pas na 5/6 weken kon ze in een 56 en die kon ze aan tot ze ongeveer 3 maanden was...
    Ze was bij de geboorte 3380 gram.. dus niet klein... en ook later groeide ze boven de middelste lijn van de groeicurve.. dus boven gemiddeld.. en had echt wel meerdere kleertjes in maat 50 nodig... zeker als je soms 2x of 3x moet verschonen wegen spugen of poepbroekjes en rompertjes...

Maar het schijnt hier dat babies echt heel snel super groot worden en niet meer in de 56 passen na 4 weken... ik kan het mij gewoon niet voorstellen.. dus ik zorg dat ik voor dit beebje ook weer genoeg in huis heb.

16. tulip

tulip Niet meer actief

elke dag in bad is zeker niet goed, elke dag even wassen wel. En er is nog een groot verschil tussen elke dag in bad en 3 dagen achter elkaar hetzelfde aan bleghh

17. Behappy

Behappy Niet meer actief

Hier hele kast vol..denk van alles wel 10 of 15 setjes..
    50, 50/56 , 56 en 62..

Beter te veel als te weinig , en zo hebben we ruime keuze in wat ze aan doet ;)

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.701
    113
    3 dagen dag en nacht hetzelfde lijkt me ook niks nee. ik houd 24 uur draagtijd aan als maximum, dus broekjes en bij uitzondering truitjes (die vangen bijna altijd wel een keer melk of spuug) gaan nog weleens een tweede dag en de romper van overdag houdt ze 's nachts aan als die schoon is gebleven, ik geef haar voor de nacht een pyjamaatje aan en als ze eens in haar makkelijke overdagse kleertjes slaapt gaat 's ochtends alles de was in.

Mijn dochter heeft denk ik wel een maand of langer gedaan met haar hema maat 50 overslagrompers, maar aan de andere kant heeft ze t maatje 50 "I love papa" rompertje uit de babydump kadodoos nooit gepast. De twee Tuuf's World "show"pakjes maat 50 zaten haar de eerste twee weken als gegoten, een ander maatje 50 pakje was de eerste nacht al te klein. Het ligt echt zo aan het merk! Van de week had ze een broek maat 68 aan en een vestje maat 50/56 (little star, valt in die kleinste maatjes echt belachelijk groot)

Voor de eerste tijd zou ik uitgaan van een stuk of 5-6 dag-outfits en een stuk of 4 nachtpakjes. Tenminste dan, want veel verschillende kleertjes is ook gewoon leuk natuurlijk ;)

19. DragonBerry

DragonBerry Bekend lid

27 dec 2011
    671
    0
    16
    Hier nog steeds maat 50 aan.... Begint nu wel wat kleiner te worden dus mevrouw heeft steeds meer maatje 56 aan....
    Maar dus wel een kast vol maat 50/56....
    En er zit zoveel verschil in merken.....

20. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

6 feb 2012
    4.310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje heeft 5 weken op de neonatologie gelegen en ging echt niet dagelijks in bad hoor. Werd sterk afgeraden ivm huidje enzo. Ze ging daar 2 tot 3 X per week en werd de andere dagen gewassen. Dus zo raar is dat niet. Ik ga overigens ook niet elke dag.

kleertjes doe ik soms weer aan als er niet op geknoeid is maar meestal gebeurt dat wel.Mijn ervaring is dan ook dat 4 sets onvoldoende is. Tenzij je de wasmachine steeds half gevuld wil laten lopen. Ik heb dus flink wat bijgekocht. Ik laat haar nl niet liggen als ze gespuugd heeft, ook al is het een klein beetje.

Deel Deze Pagina