Luiertas; schouder- of rugzak?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door K00, 2 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. K00

K00 Niet meer actief

Hoi dames!

Heel fanatiek mijn joolz luiertas gewassen, maar helaas heeft hij het niet overleefd..

Nu dus op zoek naar een nieuwe. Ik had dus gewoon een schoudertas, maar nu twijfel ik of weer voor zo'n soort gelijke gaat of dat ik nu voor een rugzak moet gaan..

Ik heb mijn kinderen nooit echt gedragen maar ben het met deze winter baby wel meer van plan. Dan lijkt me een rugzak wel handig. Maar als je dan met de wagen bent, waar laat je hem dan? Heb wel een boodschappen tasje aan de wagen maarja, dan kunnen er weer geen boodschappen mee....

Wil er iemand mee denken?

2. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Nooit een luiertas gehad. Ik heb een koeka luieretui waar ik dat soort dingen in doe. Wij hebben een Joolz Geo en dan gooi ik dat ding met extra kleertjes en evt flesje gewoon onderin. Met de draagdoek had ik een rugzak die we al hadden.

Ik vind de luiertas echt één grote marketing truc en volledig overbodig als je zelf al één of meerdere tassen hebt.

3. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Je moet doen waar je goed bij voelt, een rugtas kun je ook gewoon aan de kinderwagen hangen of er onder leggen.

Zelf had ik een echte luiertas en heb dat echt als heel fijn ervaren, voor de tweede koop ik er zeker weer een! Een luiertas kun je ook om je heen hangen of aan de kinderwagen.

4. K00

K00 Niet meer actief

Een beetje commercieel is het natuurlijk ook wel.. Mijn man zei we hebben toch nog gewoon een eastpack tas op zolder.. :rolleyes: ik grijp graag elke gelegenheid aan om iets nieuws te kopen, dus ben niet akkoord gegaan haha!

5. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier wel een luiertas gehad, maar in de praktijk pakte ik die alleen als we gingen logeren bv. Ik neem toch altijd mijn eigen tas mee, dus gooide daar een draw-string tasje in met luiers, billendoekjes, hydrofiel en reserve-kleertjes.
    Of dat tasje ging onderin de kinderwagen. Of mijn man stopte ‘m in zijn tas.

6. Asssepoester

2 aug 2018
    81
    49
    18
    Vrouw
    Als je je baby wilt gaan dragen is een rugzak idd veel handiger. Heb je lekker je handen vrij.

Ik heb nooit een echte luiertas gebruikt, heb er wel een gekregen bij aankoop van de wandelwagen. Maar vond het te groot en lomp.
    Voor even de deur uit gebruik ik de Koeka buggy purse. Klik je zo vast aan de stang en is groot genoeg voor het hoognodige. Voor dagjes weg gebruik ik een tas van Longchamp le pliage. Past precies onderin de wagen en ziet er ook leuk uit.

7. K00

K00 Niet meer actief

Dankje. Ik ga er eens over nadenken. Zo'n koeka purse is wel handig, maar vind het ook wel prijzig... we hebben gelukkig nog even :)

8. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Ik had ook de luiertas van joolz. Ding is hartstikke zwaar van zichzelf, past vrij weinig in. En heb hem nu onderin de kast geknikkerd.
    Gebruik nu m’n eastpak. Mis alleen nog een luieretui, want de luiers vouwen steeds dubbel.

9. K00

K00 Niet meer actief

We hebben nu een normale rugzak gevonden die zowel voor mijn man als voor mij te doen is. Inderdaad wel nog een etui er bij en misschien een verschoningsmetje.

Thnx voor het mee denken!

Fristi2012 vindt dit leuk.
  10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier een hele dure luiertas die we mss 4x hebben gebruikt.
    Wat een gedoe zo'n ding meeslepen :)

11. Tejas

Tejas Actief lid

15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Ik heb bij de 1e ook een dure leren luiertas aangeschaft. Hormonen denk ik :oops:. Ik heb dat ding nauwelijks gebruikt. Vraag me echt af waar je hem eigenlijk voor nodig hebt. Ze hebben bijna overal wel verschoonplekken. Ik nam en neem nog altijd enkel een luier en doekjes mee. Meer niet. Als je gaat dragen en je wilt wel extra spullen meenemen dan zou ik denk ik voor een rugzak gaan. Je hebt dan tenminste ook het gewicht verdeeld.

12. Betsy

Betsy Niet meer actief

Rugzak met een losse luier etui.
    Die kun je ook onderin de kinderwagen gooien als je hem niet wil dragen.

13. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik heb een Joolz en een Oilily luiertas erbij, compleet afgedragen dat ding. Die band is makkelijk te verstellen en draag ik dan zo dat hij de drager niet in de weg zit. Dus maak ik hem super lang en schuif de tas op mijn rug/billen.

Er kan van alles in en dat plastic verschoonmatje is super handig als je draagt. Ik kon er ook alles zo lekker in organiseren en hij is wel 10 keer gewassen zonder schade.

Deel Deze Pagina