eh ik heb gewoon de topper van ons matras tegen het matras van de cosleeper geduwd. trok ik strak er tegenaan.
Ik heb deze ook in huis, en even een praktische tip..... De maat van het matras wijkt af van de standaard 40*80. Dus als je hem bestelt, dan is het slim gelijk hoeslakentjes en molton mee te bestellen.
Klopt, maar de standaard hoeslakens van de hema passen ook . Beetje uitrekken alleen . MAar de bijpassende hoeslaken vond ik wel fijner!
Oh, echt? Ik durfde ze niet te kopen Ik heb er al wel bij passende hoeslakens bij gekocht toen, alleen maar 2 stuks.... Twijfel beetje of dat wel genoeg is. En ik wil er nog moltons bij. Daar nog tips voor, of toch maar via internet bestellen?
2 stuk is wel voldoende hoor. En je hebt zo bij besteld als het voldoende blijkt. Je kan gewoon een hydrofiele doek onder het hoofde leggen voor het spugen. Molton zou ik ook gewoon bestellen! Die had ik zelfs maar 1tje. MAar hij sliep er alleen s nachts, dus kon overdag wassen en drogen. Overdag sliep hij in de wagen/box/draagzak of later in zijn ledikant op zijn eigen kamer.
Ik heb hem ook alleen vind ik het eco matras niets dus een andere erin. Sluit op het hekje na goed aan maar dan is logisch anders kan je hem niet meer omhoog doen. Ik heb hem standaard naar beneden maar dochter is pas 5 weken. En jollein verkoopt hoeslakens van 40 x80 cm die hebben ze hier bij baby en tiener dus kan ze zo kopen. Heb er 2 maar wel altijd hydrofiel onder haar hoofdje.
Hier zelfde co-sleeper en ook een boxspring. Hebben 'm ook geklemd tussen muur en ons bed. Er zit iets ruimte tussen (denk 2cm?) maar hebben ons matras er stevig tegen aangeschoven en we stoppen haar super strak in en dan doen we een dekentje gepropt tussen de resterende cm die overblijft, waardoor het gat opgevuld wordt (ook handig tegen vallende spenen!) en ook haar dekentje strak ingestopt blijft. Komt er op neer dat ze er onmogelijk er tussen kan 'rollen' (probeert ze overigens ook nog niet) omdat ze zo strak vast ligt (klinkt zieliger dan het is hahaha). Denk wel dat als ze 's nachts echt gaat rollen we het hekje wel omhoog doen voor de zekerheid of dat ze tegen die tijd al in haar ledikantje slaapt want hoewel we geen grote baby hebben begint het wel al wat krapper te worden met 5,5 maand... Hekje gaat overigens geluidloos omhoog. Oh en wij hebben gewoon de hoeslakens en moltons van de hema. Zijn ook 40x80 geloof ik. Beetje trekken en sjorren de eerste keer en niet te heet wassen, maar gaat prima! Ik ben er erg tevreden over!
Bedankt voor alle reacties! Heb hem deze week besteld.. Heb nog een hele hoop hoeslakentjes liggen, eerst eens kijken hoe die passen. @cinniz wat stoorde je aan de matras?
Het kokos kwam er doorheen geprikt en vind hem vrij hard maar goed dat is maar net wat je wel of niet fijn vindt natuurlijk.
Wij hebben een bednest voor naast onze boxspring. We hebben hem 7 maanden lang gebruikt voor ons zoontje en gaan hem nu weer gebruiken. Is echt 1 van onze beste aankopen geweest. Hij past echt naast elk bed dus dat is super handig ook voor vakanties. Ik had trouwens 's nachts altijd de zijkant dicht. Ik was anders bang dat mijn deken erin zou komen.
Dat hoeft niet! Ik had in eerste instantie ook een open cosleeper, alleen begon mijn zoontje mijn zijn benen op en neer te slaan zodat hij, als een rups, bijna uit bed is gevallen. Het is dat ik juist op dat moment binnenkwam, want mijn man, die toen naast hem sliep, had het niet door. Hij lag ook een keer bijna onder de lakens. Om die reden een cosleeper gekocht dit gewoon dichtkone (Bednest). Dochter hoorde helemaal niets als ik hem dicht deed.