co-sleeper kopen of maken. Ook handig bij bed op klossen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sanny76, 29 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Wij willen voor onze tweede graag een co-sleeper kopen of maken, maar nu vroeg ik me af of je die ook al aan je bed kunt maken als het nog op klossen staat, of dat het dus pas handig wordt als de kraamhulp na 10 dagen weg is en het bed weer omlaag gaat...

Iemand hier ervaring mee?

We hebben dit bed: zgan hemnes bed 180x200 - Slaapkamer | Bedden - Marktplaats.nl

Oud model hemnes-bed dus.

Graag tips!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Cosleeper lag bij mijn bed met klossen lager. Dus niet gelijk aan mijn matras. Maar bij mij was dit geen probleem omdat de klossen er dag na de bevalling al onder vandaan gingen.

Maar sowieso zou ik hem in de kraamtijd niet aan mn bed vast maken. Bedje staat dan vaak precies op de plek waar je normaal je bed uit gaat. Ik had veel hechtingen en vond het niet zo prettig dat ik 1,5 meter door mn bed moest schuiven voordat ik eruit kon.

Ik had trouwens het hensvik ledikant van ikea. (Marktplaats 15 euro).
    Gewoon ledikant, zijkant eruit en je hebt een co sleeper.

3. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Oeh, daar zeg je wat, met die hechtingen. Die had ik idd ook de vorige keer en het is wel handig daar alvast rekening mee te houden! Toch de indeling van onze kamer eens onder de loep nemen.

Thanks voor je reactie dus!

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier haalt de cosleeper het net niet. Maar de klossen gaan er toch gelijk na de bevalling onderuit, de 2 oudsten kunnen nu niet zelf op ons bed klimmen. Heel vervelend. Mijn man verschoont ons bed wel zelf dan :)

5. Inkiewinkie

Inkiewinkie Actief lid

5 feb 2009
    467
    0
    0
    Poppenmaakster
    Noord-Holland
    Onze cosleeper is in hoogte verstelbaar. Hij komt net iets later uit dan t matras, maar dat is niet erg.
    Ik vond het in de kraamweek juist fijn dat het bedje zo dichtbij was (heb keizersnede gehad), dan kon ik haar tenminste zelf pakken om te voeden snachts, ipv met mijn pijnlijke buik door de kamer te moeten lopen.

6. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ik zat dus ook aan zo'n cosleeper te denken maar het lijkt mij ook weer zo onhandig ? Je moet je kindje eruit halen en optillen en dat terwijl je in bed ligt?
    Dan sta ik liever gewoon even op denk ik

7. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik heb een cosleeper die je makkelijk dicht kunt schuiven, dan heb je een wiegje. Kun je alle kanten mee op :)

Ook handig als de baby nog slaapt en je zelf de slaapkamer af wil, schuif je gewoon het hekje dicht!

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hoezo eruit halen?
    Het matrasje van een cosleeper ligt gelijk aan jouw matras. Er zit geen hekje tussen. Dus een beetje het idee als dat kindje naast je op je matras ligt. Alleen op een apart/eigen stukje zodat je er niet bovenop gaat liggen. Ik kon haar zo liggend eruit halen en erin leggen. Desnoods even gaan zitten.

9. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja je zult toch je kindje naar je toe moeten halen lijkt mij....

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dat kan dus gewoon als je ligt. Die kleintjes wegen niks. En bij grotere kindjes ga je zitten. Mij lukte dat ook gewoon liggend. Co sleeper staat ter hoogte van je hoofd. Dus je kan lekker warm in bed blijven liggen.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn co sleeper stond niet op klossen, mn bed trouwens ook niet. In de kraamweek zat/lag ik overdag op de plek van manlief en 's avonds kroop ik op mn plekje naast de co sleeper. Zo kon ik overdag makkelijk met hechtingen en aambeien mn bed uit en lag ik 's avonds naast uk.

Je hoeft je kindje niet op te tillen hoor, in de co sleeper. Je schuift gewoon je hand onder 't kindje en trekt het naar je toe. En nu,schuif ik 2 handen plat onder slapende bijna-dreumes, en schuif hem zo op zn eigen matras. Zonder te tillen, zonder wakker te worden. En kan ik mn kont weer keren in mn eigen bed ipv om de baby heen te slapen.

12. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Goed om over na te denken, met die klossen! Ik wil voor de 2e ook een co-sleeper. Heeft iemand van jullie het "bednest" bedje. Ik vind hem heel mooi en lijkt me ook praktisch, wel duur! Hoe lang kunnen ze in dat bedje?

13. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Dank voor de reacties allemaal!
    Het liggend erin en eruit schuiven van het kindje spreekt me erg aan, hihi. Onze oudste werd erg snel wakker als je 'm in het wiegje legde en begon dan steevast te huilen totdat 'ie op m'n pink kon zuigen (ik wilde de eerste tijd geen speen ivm borstvoeding) Heel soms legde ik 'm op m'n buik bovenop het dekbed. Dan kon ik zelf tenminste ook wat uitrusten. Ik was echt kapot die eerste weken. Daarom dus de overweging om nu een co-sleeper aan te schaffen!

Wordt wel een goedkopere dan die van bednest trouwens, dus daarmee kan ik je niet helpen, Mopje.

Nu ik erover nadenk, zat/lag ik ook meer aan de kant van m'n vriend overdag! Maar m'n bed heeft wel alle 10 dagen dat de kraamhulp er was op klossen gestaan. Maar even afwachten hoe dat deze keer gaat. Ik vond het wel echt superfijn dat ze het bed ook verschoonde enzo en met de controles was het ook fijn.

14. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Tijdens die eerste week ging mijn vriend er altijd uit omdat je toch vaak een luier moet verschonen of herinner ik me dat nou verkeerd? Dan moet je toch opstaan.

Maar daarna lijkt het me ook praktisch hoor, ik ga het nu bij de tweede ook aanschaffen.
    Die eerste week is het wel lekker voor je kindje op zo dicht bij jou te slapen, dus dat is dan wel weer een argument om het toch al te doen.

15. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Leiden
    Oh ja, dat is ook zo! M'n vriend verschoonde ons zoontje altijd tussen de 1e en de 2e borst in, omdat hij tijdens het drinken steeds in slaap viel en na de verschoning dan weer even goed actief dronk.

Dus zeker die eerste dagen zal m'n vriend 'm vooral in en uit het wiegje halen.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb hier een topic over geopend:

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/441423-wie-heeft-ervaring-bednest-wiegje-co-sleeper-bevalt.html

Ze zeggen tot 6 maanden, maar als ze zich eerder gaan optrekken of gaan zitten, moeten ze eerder naar een ledikantje.

Ik ga 'm zelf ook kopen, maar nog geen ervaring ermee.

KLOSSEN: ik beval in het ziekenhuis, maar het logeerbed gaat wel op klossen. Dan kan de kraamhulp daar de controles doen. Het bed verschonen doet onze werkster of mijn man. Ons eigen bed is zo zwaar (massief hout) dat we dat liever niet op klossen zetten.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ga er nooit uit om een luier te verschonen hoor. Stapeltje luiers op voeteind co sleeper, billendoekjes ernaast. Hydrofiel eronder en zittend op je bed verschonen. Niet moeilijker maken als nodig is hoor.. Ik stond niet stevig op mn benen en de commode, dat is op de kamer van mn dochter dus daar gingen we 's nachts niet in.

Deel Deze Pagina