schuimmatras van de markt voor een wieg? Of toch het oude matrasje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Zelena88, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Hoi!

Mijn schoonmoeder wil erg graag dat we de familiewieg gebruiken waar mijn man en zijn zusje ook in hebben gelegen. Het matrasje dat toentertijd (30 jaar geleden) op maat is gemaakt, heeft inmiddels alweer 28 jaar op zolder gelegen. Ik denk dus niet dat het nog veilig is om deze te gebruiken? Dit ivm eventuele schimmels? Hij heeft wel in plastic gelegen.
    Nu vind ik het erg zonde om een duur matrasje op maat te laten maken voor die paar weken dat ze in de wieg zal liggen. Mijn moeder zei dat ik makkelijk een matrasje van schuim op de markt op maat kan laten snijden en er een stofje omheen kan doen ter bescherming. Weet iemand of dit volstaat? Heeft iemand dit zelf ook gedaan? Of gebruiken mensen toch de oude matrasjes nog?

Alle tips zijn welkom!

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi Zelena,

Dat volstaat prima! Wij hebben dat ook gedaan. Ook voor het ledikantje waar hij nu in ligt.
    Hij ligt er goed op, en het wordt keurig aangeleverd.
    Dit was zelfs op aanraden van de kraamzorg.

3. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @Miss M:Bedankt voor je reactie! Heb je het matrasje op de markt laten snijden, of bij een winkel? Ik weet namelijk niet waar je zulke dingen kan bestellen behalve op de markt :)

4. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hoi Zelena,

Graag gedaan :D.
    Gewoon op de markt. De ene week bestellen, en de week daarna was hij klaar!

5. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Oh, handig :D En zal vast ook goedkoper zijn dan in de winkel ;) dan nog 1 vraagje, als het mag ;) wat voor ruimte heb je aan alle kanten minder gerekend voor het instoppen van het dekentje?

6. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Was idd niet duur, nee ;)
    Pff, daar vraag je me wat....

Volgens mij niks, het matras past gewoon in precies in het bedje, en daar gingen/gaan de dekentje prima onder. Maar pin me er niet op vast..
    Erg he, dat ik dat soort dingen al niet meer weet :(:D

Zou het voor de zekerheid nog ff checken bij de marktman. Die hebben er wel ervaring mee!:)

7. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    @Miss M thanks voor de tips! Dan vrijdag maar eens even de markt op ;)

8. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    In rotterdam op de markt, Blaak, snijden ze het ter plekke voor je op maat, kost misschien een tientje! Hadden wij ook gedaan, en toen een lakentje eromheen gemaakt.
    Was gewoon helemaal perfect. hoor..

9. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Ok! Ik woon niet bij Rotterdam in de buurt, maar zullen ze in Arnhem ook wel doen :) en een tientje klinkt goed, haha! Ja, vind het zo zonde om een matras van over de 50 euro in zo'n wiegje te leggen voor die paar weekjes! Is sowieso al meer omdat mn schoonmoeder t leuk vindt... wiegje heeft ook geen spijlen, maar dichte wanden, schijnt ook niet zo goed te zijn ivm ventilatie.

10. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kindje hoeft echt nog geen duur pocketveermatrasje hoor (zusje zit "in de bedden") Ook ik heb een matrasje op maat laten snijden en mn moeder heeft het bekleed, dikte 7 cm gebruikt. Wij zijn bij Jan Sikkes Lappenland geweest (zit vooral in Noord-Nederland, maar ook Apeldoorn geloof ik) Ik was incl hoofdbeschermer nog geen 40 euro kwijt.

Tip: trek de (losse) bodemplaat over met patroonpapier of krantenpapier en neem NIET de maten van het matrasje... dat kan nl in de loop van de jaren zijn uitgezakt/vervormd. De verkoper gebruikt dat patroon om het matrasje te snijden.

11. Zelena88

Zelena88 Actief lid

17 dec 2012
    253
    0
    0
    Arnhem
    Ok, bedankt voor de tip! Ik ga eerst even op de markt kijken ;) Met omtrek van de bodemplaat ;)

12. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik heb voorde duowagen gewoon een stuk schuimmatras online besteld bij de stoffenkraam. Ik hoefde maar 40 cm Te bestellen, wan thet was aardig breed. Ik heb het zelf op maat geknipt. En zelf hoeslakens gemaakt

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.104
    12.084
    113
    Ik heb vanmiddag 2 matrasjes op maat besteld voor onze wiegjes bij de prenatal. Waren volgens mij 30 euro per stuk, vond ik persoonlijk reuze meevallen!

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een wieg kan trouwens makkelijk langer als een paar weken hoor. Wij hebben zoonlief bijna 7 maanden in de wieg gehad, toen ging hij half zitten en werd het onveilig.

Deel Deze Pagina