Zomerkleding zomerbaby???

Discussion in 'De babyuitzet' started by Mel88, May 3, 2020.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mel88

Mel88 Actief lid

Mar 3, 2017
    456
    119
    43
    We hebben inmiddels een hele kast vol met kleertjes met lange mouwen voor onze dochter die we in juni verwachten. Alleen eigenlijk niets met korte mouwen om blote benen.
    Ik vroeg mijzelf af doe je een pasgeboren baby al snel echt zomerkleding aan? Dus korte broek en shirtje/hempje of een jurkje met blote benen en armen?
    Ik heb wel een aantal echt leuke rompers met het idee dat als het echt warm is ze een rompertje met broekje aan kan. Maar ik ben zelf dol op kinderkleding dus vind het ook leuk om echt zomerkleding aan te schaffen, mits het uiteraard wel gedragen gaat worden.

Graag jullie advies.

2. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,320
    17,220
    113
    Jurkjes korte mouw. Kan je evt nog combineren met romper lange mouw of vestje.

Ik had echt van alles. Rompers zonder/lange mouw, shirtjes korte/lange mouw, jurkjes met beide, vestjes, maillot, legging, sokken...

Mel88 likes this.
  3. Loesje1988

Loesje1988 Fanatiek lid

Nov 24, 2019
    1,525
    1,563
    113
    Female
    Wij hebben het merendeel ook met korte mouw, 3 truitjes met lange mouw en een paar rompers met lange mouw en 2 vestjes en 4 broekjes ofzo

Mocht dit niet voldoende zijn, is het zo gekocht

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Ik had paar shirtjes gekregen/gekocht en had een paar romperjurkjes, maar ik kwam wel terecht in een paar hittegolven.

Lange mouwen en lange broekjes beschermen ook tegen de zon hè.

Mel88 likes this.
  5. Nora001

Nora001 Bekend lid

Jan 22, 2019
    507
    303
    63
    Female
    In maat 50 zou ik wel lange mouwen doen. Zo klein kunnen ze zichzelf nog niet zo vaak op temperatuur houden.
    Korte mouw zou ook kunnen, maar dan met een vestje of ander extra laagje.
    Mocht het toch erg warm zijn, is het zo gekocht. Of anders in een groter maatje, dat duurt vaak slechts 2 weekjes, dan zijn ze uit maat 50 gegroeid.

Mel88 likes this.
  6. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    Ik had bij de oudste slechts 2 korte broekjes en paar tshirtjes, hij heeft het misschien 2 keer aangehad. (Met name voor de 'leuk' als we ergens naartoe gingen )

Ik vind korte broekjes en t-shirtjes bij kleine baby's niet zo'n succes.
    Ik vond het bij die kleintjes al gauw tochten of te fris. Indd lange broekjes en mouwen beschermen tegen de zon en als het echt zó warm is dan wilde ik zo min mogelijk laagjes, dus alleen een rompertje evt met een broekje.
    (Maar omdat hij een jongetje is had ik natuurlijk niet schattige babyjurkjes in de kast hangen ;))

Mel88 likes this.
  7. Mel88

Mel88 Actief lid

Mar 3, 2017
    456
    119
    43
    Nou onze andere dochter ws niet zo groot. Daar vooral 56 voor gekocht, maar 50 echt gemist. Dus nu wat meer 50 aangeschaft.
    Klopt inderdaad dat het zo gekocht is, alleen ik heb ook graag wat in huis. Haha

8. Mel88

Mel88 Actief lid

Mar 3, 2017
    456
    119
    43
    Ja dat bedacht ik dus ook... Lastig hoor.. Agh goede reden om er nog wat bij te kopen. En als het echt warm is dan leg ik der idd gewoon in der romper of een romper met broekje.

9. Siepie85

Siepie85 VIP lid

Nov 8, 2013
    8,336
    8,341
    113
    Amsterdam
    Hier de oudste van juni, in begin toch nog veel aangehad met lange mouwen etc. Toen het echt warm werd heeft ze vooral rompertje met broekje of zelfs zonder aangehad.

Mel88 likes this.
  10. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    In maat 50 had ik geen zomerkleding. Pas in maat 56. En eigenlijk een tweedehands pakketje. Tip kijk bij de zeeman. Kost niks dus als ze maar 2x aan heeft is het prima.

Mel88 likes this.
  11. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

Jun 8, 2017
    1,512
    788
    113
    Female
    Onze dochter is in mei geboren, vlak na de geboorte was het toen al enorm warm (+-30°c) en lag ze in de kraamweek ook gewoon in romper met kort broekje. Ze kon zich goed warm houden. Hier dus juist in 50/56/62 meer met korte mouw gedragen dan lang. Maar is dus echt afhankelijk wat het weer doet.

nosilla and Mel88 like this.
  12. Mel88

Mel88 Actief lid

Mar 3, 2017
    456
    119
    43
    Ja klopt... en dat weten we helaas niet van te voren, haha

13. Koektrommel

Koektrommel Fanatiek lid

Feb 15, 2017
    1,511
    1,100
    113
    Female
    Onze dochter van eind mei lag na 1,5 week al in een rompertje. Toen was het wel echt snikheet. Ik had van alles wat qua kleding. Zowel lang als korte mouw.

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

Jan 4, 2012
    4,815
    2,674
    113
    Mijn dochter is in juni geboren en heeft na een paar weken al vooral in een romper met spagettibandjes gelegen. Verder droeg ze die eerste zomer soms een jurkje erover of een tshirt met korte broek, maar vooral rompers.

15. nosilla

nosilla Fanatiek lid

Oct 31, 2016
    1,584
    981
    113
    Female
    Niet in Nederland
    Hier net zo, dochtertje geboren in juli dan maar was op dat moment 35 graden (woon in zuid-frankrijk) en ze heeft eigenlijk alleen de eerste week pakjes met lange mouwen aangehad. Daarna korte mouwen of echt alleen een romper zelfs. Het is idd erg afhankelijk van het weer.

16. Katelynn

Katelynn Bekend lid

Apr 11, 2019
    575
    376
    63
    Female
    Achterhoek
    Mijn dochter is ook van Juli , in de kraamweek was het vooral rompers met geen of korte mouw maar wel met een shirt met lange mouw erover. Met leggings. (50/56)

Daarna kon ze dus gewoon de rompers zonder mouw dragen , in de avond ging er vaak een T-shirtje of licht jurkje over heen.

17. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

Aug 10, 2016
    823
    543
    93
    Female
    Onze oudste is van juli, met vlak daarna 2 hittegolven. Hij was klein en maat 50 was (gelukkig) nog lang te groot, want hij heeft die eerste tijd alleen maar rompers gedragen (thuis zelfs alleen een luier). We hadden 1 pakje in 44 gekocht, die paste hij super mooi, maar was gewoon echt te warm. Dus, als het écht warm is, is een romper zat en als het wat frisser is, zijn lange mouwen prima. Korte dingen echt niet gemist.

Nu bij onze dochter van 8 weken oud trouwens ook niet gemist de afgelopen warme dagen. Ze gaat nu naar maat 56, daar koop ik denk ik nog 1 a 2 korte mouw pakjes bij (vooral omdat ik het Bess jumpsuitje zoooo schattig vind haha), maar verder is alles lange mouw. Het is ook zo bij gekocht mocht je het echt missen. Vanaf 62 heb ik wel veel echt zomerdingen trouwens.

18. Malbec

Malbec VIP lid

Apr 5, 2020
    5,755
    7,854
    113
    Female
    Had wel wat setjes, maar voornamelijk als we ergens heen gingen.
    Wanneer het heel warm was lag hij lekker in zijn rompertje.

Share This Page