Hallo allemaal , Onze zoon word in juni 2 jaar. Hij is echt van het klimmen en klauteren. Ook puzzels en voetballen vind hij leuk. Helaas praat hij bijna nog niet en heeft hij ook nog geen interesse in zijn loopfiets of driewieler met duwstang. Een stil zitter is hij niet en hij heeft voor tekenen en kleuren etc ook nog geen interesse. Nu is mijn vraag wat vind jullie kindje van 2 erg leuk om te doen of waar vinden hun uitdaging in?
Onze zoon is in februari 2 geweest. Speelt graag met 123 playmobil. Dat is vanaf 1,5 jaar. En met toet toet auto's. Het is ook per kind verschillend. Mijn oudste wilde op die leeftijd niks van knutselen weten. Maar de jongste juist wel. Misschien veel taalspelletjes aanbieden. Bijv memory. Maar dan open op tafel zodat hij dezelfde plaatjes kan pakken en dan de woorden samen benoemen. Loco bambino is ook leuk. Daar kun je boekjes bij kopen vanaf 2 jaar. Misschien vind je zoontje tekenen met waskrijt makkelijker? Hier is verven ook favoriet. We zitten nu natuurlijk thuis. Dus met een oudste van 5, een meisje van 3 en de jongste zoon dus 2 wordt er heel veel geknutseld. Na zijn 2e verjaardag is hij veel gaan praten. Zegt nu zinnen van 2-3 woorden. Vooral ook veel dingen benoemen in de dagelijkse gang van zaken. Onze oudste ging ook heel laat praten. Daar hebben we uiteindelijk hulp voor gehad. Hij heeft voor zijn 2e verjaardag een plasma car gehad. Op 4 wielen. Misschien is dat wat. Dat is voor kids van 2 -8 jaar. Duplo is altijd leuk.
Bedankt! Duplo hebben we hier inderdaad ook en speelt hij ook leuk mee! Nee zowel verf, stift,kleurpotlood, waskrijt etc geen interesse in. Maar bedankt voor de tip! Auto's en dieren speelt hij inderdaad ook mee. We benoemen ook alles als hij de koe pakt benoemen we dat en zo bij elk dier. Wandelen we buiten benoemen we de auto's en een boom dingen die we tegenkomen. Maar memory open spelen is wel een goede tip kan hij ze zelf bij elkaar pakken en kunnen wij het benoemen. Mits hij daarvoor wel stil wil blijven zitten haha. Met andere dingen is hij heel snel hij draaide met 2,5 maand al en stond al met 6 maand en liep al voor zijn 1e Verjaardag en zei al erg vroeg mama en papa. Dus we gaan er maar vanuit dat hij andere interesses heeft en daardoor later praat. Gelukkig begrijpt hij wel mega veel van wat wij zeggen.
Mocht je spellen zoeken bij Haba heb je ook coöperatieve spellen. Je speelt samen tegen het kind. Ons eerste spel was toen Haba kleine bouwmeesters
Dat hij veel begrijpt is al heel fijn! Onze zoon van 2 is ook abnormaal snel met alles. Zowel motorisch als spraak. Is elke dag weer een uitdaging om hem bezig te houden. Wat hij ook leuk vind is helpen in het huishouden. Dus stofzuigen, stoffen of dweilen. Heel stom misschien maar hij geniet ervan. En dan benoemen stof de tafel, stoel etc. Of dingen opruimen . Verstoppertje doen is ook leuk. Of met behulp van de verstop kikker. Die steeds zegt "ik ben verstopt, kun je me vinden". Dat is een spel vanaf 1 jaar geloof ik.. je hebt hem ook van Nijntje. Wij hebben ook een smart game. Bunny boo. Dan moet hij een konijntje en blokjes volgens een plaatje neerleggen. Vind hij ook erg leuk. Bij ons kijken ze ook de dvd,s van Lotte en max. Zijn DVD die ondersteund worden met gebaren. Ook voor kinderen die gewoon horen zijn gebaren niet verkeerd. Kunnen ze zich eerder uitten door middel van gebaren. En bij ons heeft het een dubbele functie omdat onze dochter slechthorend is. En de dvd stimuleren ook de gewone taalontwikkeling.
Ja inderdaad onze zoon pakt de swiffer en de stofzuiger inderdaad ook al en gaat ermee bezig. Opruimen doet hij inderdaad ook, helpt goed mee zijn speelgoed weer op te ruimen
Speelgoed stofzuiger Keukentje Een speelmat/opbergzak met autowegen erop Als hij het kent iets van Brandweerman Sam of Paw Patrol (heel zeer geliefd) Kleuren met water Rugtasje TrapTractor
Duplo, nopjes puzzels, keukentje, loopfiets, poppen, autootjes met garage, kleuren, boekjes kezen, zandbak, glijbaan, watertafel, wobbel.