Ik heb even 2 vraagjes mbt de bugaboo, die we hebben gekocht voor ons eerste kindje; 1) Hoe hebben jullie de bugaboo opgemaakt??? Ik beval als het goed is in november. Met een deken & lakentje of met een dekbedje??? 2) Hebben jullie ook een hoeslakentje over het matrasje heen??? En ook een moltondekentje of hoeft dit niet???
Hoi! Dekbedjes 'mogen' niet de eerste twee jaar, dus met een dekentje en een lakentje. En ik had een molton over het matrasje met daaroverheen een hoeslakentje.
Ik heb een aerosleep en daarom heen en hoeslaken. Zo hoef ik bij ongelukjes niet meteen het matrasje te wassen. Verder een lakentje en dekentje. In de winter had ik zo'n bererpak aan en dan een dekentje en lakentje. Dan had ze het zeker niet koud.
Hier een verschoningskussenhoes om het matrasje, en daaronder nog een flanellen luier ipv molton. Onder het hoofd een hydrofiel luier. 's Winters trok ik haar warme kleertjes aan en dan een dekentje over d'r heen.
Hier geen bugaboo maar ik had in mijn kinderwagen een waskussenhoes om het matrasje heen, een hydrofiel luier onder het hoofdje en een lakentje en dekentje ( in het najaar) Later ben ik ook ene fleecedekentje erbij gaan gebruiken en toen het winter werd en ook kouder had ik een dekbedje+overtrek ipv laken en deken. Deze zat bijgeleverd en zolang je je in de gaten blijft houden en op de temperatuur van je kindje blijft letten kan dat geen kwaad. Als ik hem in de gang zette als hij in slaap gevallen was in de wagen, ging het dekbedje eraf ivm warmtestuwing en ik er dan niet meer bovenop hing om hem te controleren. Later toen het echt winter winter werd (hij was toen 5/6maanden), deed ik Tycho een skipak aan met bijbehorende "schoentjes" en verder niks over hem heen. xx
het zwarte hoesje gewoon wat erbij zat en onze dochter lag in een lodger fleece wikkeldoek , meer niet , warm zat in de winter . ze is eind september geboren . liefs edith mama van mees* en juultje
Dekbedjes mogen trouwens wel onder toezicht, dus in de kinderwagenbak wel, tenzij je je kindje bv een paar uur lang in de gang te slapen zou zetten. Tijdens het wandelen en tijdens een dutje in de woonkamer mag het dus wel. Wij hadden in de Joolz ook een aerosleep matrasje zitten, hier overheen een hoeslakentje en een hydrofiel onder het hoofdje. Heb zelf maar kort met lakentjes en dekentjes gewerkt, legde haar uiteindelijk vrij snel alleen onder een dekentje zonder laken, ben niet zo instopperig.