Wat voor deken in juni?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vonkie84, 7 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vonkie84

Vonkie84 Nieuw lid

7 feb 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

In juni verwachten wij ons eerste kindje. De babyuitzet is inmiddels aardig compleet maar ik twijfel nog over het type dekentje. Aangezien ik best handig ben met de naaimachine wil ik deze graag zelf maken. Kunnen jullie mij vertellen hoe dik het dekentje moet zijn voor een zomerbaby?
    Ik wil het graag maken van een wafelstof maar ook hier zijn weer soorten in. Met badstof aan de achterkant, zonder badstof... En aan de andere kant van de wafelstof een soort fleece naaien (op katoen basis)? De dikke of de dunne variant? Of de wafelstof dubbel? Ik zie door de bomen het bos niet meer.....
    Wie heeft er tips?

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Heb echt geen verstand van stofjes e.d. maar ik zou zorgen voor diverse dekentjes. Je weet namelijk niet in hoeverre de baby zichzelf warm kan houden. Grote kans dat je de eerste weken een dikkere deken nodig zal hebben. En je weet natuurlijk niet wat voor weer het wordt.

3. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ga zelf voor een wollen dekentje. Houdt temperatuur vast maar is ook juist met warmer weer fijn.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoogzomer en pasgeboren lag zoonlief onder een gehaakt katoen dekentje en lakentje. Opengewerkt gehaakt. Verder lag hij onder een katoen wieglaken. Zie je het zitten om een wafel zonder iets te maken en een teddy en die na de zomer aan elkaar te maken?

5. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Zou hem lekker dun maken, zodat je met laagjes kan werken en je je eigen dekentje dan altijd kan gebruiken. Juist inderdaad als je kindje zich later wat beter warm kan houden en het warm is buiten, heb je aan een dun dekentje genoeg. Is het wat koeler dan kan je laagjes doen.

6. Lotteke1980

Lotteke1980 Bekend lid

23 aug 2010
    581
    15
    18
    Vrouw
    Ik ben zelf in augustus uitgerekend. Heb dit artikeltje gevonden:

Zomerdekentjes voor zomerbaby's - Miss Thing Thing's

Denk dat vooral s'nachts het toch wel fijn is dat de baby onder een dekentje ligt. Vooral die swaddle doeken zijn hier bij de eerste goed bevallen. Ik denk dat ik deze weer ga gebruiken, alleen dan zonder extra deken.

7. Vonkie84

Vonkie84 Nieuw lid

7 feb 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga verschillende lagen maken die ik met drukkertjes aan elkaar kan bevestigen. Zo kan ik alle kanten op en moet het goed zijn lijkt me.

Deel Deze Pagina