Ik twijfel over t aanschaffen van een Dooky.. Heb t idee dat een hydrofiele luier met knijpers hetzelfde effect heeft, maar dat kan ik ook mis hebben.. Wat zou jullie advies zijn?
Ik vind t onzin en gebruik inderdaad gewoon een hydrofieldoek. Zo der knijper trouwens, hij blijft altijd prima hangen. Heb een hele leuke met lichtroze bloemetjes van de babydump.
Nou ik had hem bij mijn zoon ook niet en nu bij mijn dochter wel. Ik vind hem echt ideaal hoor. Dat getut met knijpers en hydrofielen. Hij is ook ideaal voor op de maxicosi. Tegen zon/ wind, maar ook om te slapen. Leuk kraamkado!
Ik ga er ook geen een kopen. Ik vind dit soort dingen een overbodige luxe. Tuurlijk het staat allemaal heel leuk op een kinderwagen e.d., maar blijf van mening dat het alleen maar de economie spekken is omdat het ook opgelost kan worden met een leuke, gekleurde hydrofiele luier of iets dergelijks. Ik vind het persoonlijk zonde van het geld, maar dat is ieder voor zich.
Ik vond het ideaal, aan de maxi cosi, buggy, reiswieg... Wasknijpers schoten er nog wel eens af, helemaal toen L. aan de hydrofiel begon te trekken. De Dooky kun je makkelijk opzij doen, maar ook zo vastmaken dat nieuwsgierige mensen 'm niet aan de kant kunnen schuiven
Een knijper en een hydrofiel ziet er toch echt niet uit? Heb het echt nog nooit gezien om me heen in ieder geval. Ik heb een stokke met een dekentje die je aan de zijkanten kan vastklikken, anders had ik zeker een Dooky aangeschaft.
Effect is natuurlijk hetzelfde als hydrofiel met knijpers Ik heb er een, en vond t wel handig n de zomer.....maja tis natuurlijk niet noodzakelijk aangezien een hydrofiel eroverheen ook kan
ik heb m en ben er erg blij mee! ideaal voor zomers, maar ook als het regent en je kan hem makkelijk oprollen.. geen gedoe... ik heb m gekocht tijdens de mamamazzaldagen van de prenatal scheelt toch weer..
Effect is helemaal niet hetzelfde als een hydrofiele luier. Een hydrofiele luier houdt namelijk geen UV straling tegen en de Dooky wel! Ik vond het super handig want mijn baby hoefde ik geen zonnebrand op te doen bij zonnestralen. Het handige is ook dat je hem omhoog kunt doen middels klittenband en hij aan je kinderwagen blijft met elke windvlaag. Ik vind het geen overbodige luxe. Leuk om als kraamkado te vragen!
Jaa voor het er leuk uit zien is een Dooky leuker dan een hydrofiele luier, helemaal mee eens Hmm lastig lastig, goede argumenten om m wel aan te schaffen, maar ook veel die het niet gemist hebben. Hoewel t argument dat niemand dan in je kinderwagen kan kijken al bijna genoeg is om het toch te doen! Leuk hoor als mensen willen kijken, maar niet als ik geen zin of haast heb
Er bestaan ontzettend veel dingen die vast handig zijn als je het hebt, maar die je niet mist als je het niet hebt. De dooky valt voor mij absoluut in die categorie. Ik heb er geen en mis hem niet. Zou ik hem als cadeau krijgen, zou ik hem gebruiken en vast wel eens denken 'Goh, toch handig.' Als ik hem zelf moet kopen... Ach, laat ik het zo zeggen: voor dat bedrag zit ik liever op het terras met een hapje en een drankje, dan dat ik er met mijn Dooky langs loop.
Ideaal! Gerommel met hydrofiel of andere doek die uiteraard niet bleef hangen en met de Dooky was het zo opgelost. Heb er met heel veel plezier gebruik van gemaakt bij de tweede en derde. Zou het ook als bijv kraamcadeau vragen.
Bij mij valt hij in de categorie onmisbaar. Hij is inderdaad UV werend en ook heel fijn bij harde wind en regen. Hij hangt bij mij altijd aan de wagen en ik kan hem al lopend achter de wagen verschuiven als ze zon net in de wandelwagen schijnt. Ik zie mezelf dan niet hannesen met wasknijpers. Als ik een kinderwagen met een hydrofiel zie denk ik altijd: wat lelijk, zouden die mensen niet weten dat er Dooky's bestaan?
Hahaha! of mensen met zoń parasol bij elke hoek van de straat zitten te hannessen.. dan denk ik dat ook.. Zal ik zeggen dat er dookys bestaan?
Tja ik loop nooit te hannesen met m'n hydrofiel en vind de dooky echt spuuglelijke dingen. Meningen verschillen! Maar ik ben het wel met jullie eens dat parasollen echt ondingen zijn. Kan in een deuk liggen als ik mensen continu die parasol zie verdraaien.
Ik had hem bij m'n dochter niet willen missen! Voor de zon, regen, wind. Maar ook zeker voor alle grijpgrage handen van mensen die even over het wangetje aaien! Die blikken van mensen.. Als je langsloopt, ze willen kijken en dan niks zien! Haha geweldig!!! Ik zou zegge. Kun je de 16 euro missen zeker doen!
IK heb vorig jaar deze kap gekocht: Zonnescherm / zonnekap voor buggy en kinderwagen. Geen parasol nodig. Deze kan op de wandelwagenbak en heeft dan dezelfde functie als een dooky en is ook uv werend. Daarnaast kan hij op de wandelwageninzet en op een buggy. Is zo te verzetten heel eenvoudig in gebruik en heb dr vorig jaar heel veel plezier van gehad bij onze toen dreumes. Hij zat dan in zijn wagen compleet in de schaduw. Nu gaat hij straks op de bak voor de baby zodat men indd niet constant naar binnen kijkt maar ook geen gezeul meer met t parasolletje. Hier dus een extra grote handige kap ipv dooky. Ook heel handig in de klappen...
Ik heb bij mijn dochter een hydrofiel gebruikt met wasknijpers, maar die floepten er telkens af, heel onhandig. Of er nu wel een Dooky komt, weet ik nog niet, maar het lijkt me wel een stuk makkelijker dan een hydrofiel.
Ik gebruik altijd gewoon een hydrofiel, aan de kinderwagen hangt een speeltje met zo'n soort klip, en daarachter klip ik de hydrofiel vast. Zo'n dooky is vast handig, maar ik mis 'm niet eerlijk gezegd.