Dreumes naar eenpersoonsbed, hoe opmaken?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Lentekriebel, 1 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Mijn zoontje van 21 maand gaat over van een ledikant naar een eenpersoonsbed (peuterbed vond ik onzin). Hij heeft in zijn ledikantje vanaf dat ie ong 6 maand was, zonder deken geslapen omdat ik hem toen 2 x met z'n gezichtje onder het dekentje heb gevonden en hij snakte naar adem (kon het dekentje nog niet van z'n gezichtje trekken).

Nu moet ie in z'n grote bed natuurlijk wel een dekbed, maar hoe maak ik het bed dan op? Doe ik dat net als hoe het met baby's moet in het ledikantje? Dus opmaken naar de lengte van het kind? Of gewoon opmaken tot bijna bovenaan en erop vertrouwen dat hij zelf het dekbed wegtrekt als hij eronder komt te liggen?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik heb dat altijd los op het bed gelegd. Niet instoppen, dan kunnen ze ook niet vast raken.

3. Jebb

Jebb Niet meer actief

Mijn jongere dreumes, ligt in haar slaapzak in bed. Heb er een heel licht eenpersoonsdekbed op, maar die ligt eigenlijk opgevouwen op het voeteneind.

Madame komt 's ochtends in haar slaapzak naar ons. In de winter wil ik wel dekbed erbij doen, dus voor een antwoord waar je echt iets aan heb, lees ik mee.

4. fantastic

fantastic Actief lid

11 apr 2013
    184
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook alleen slaapzak aan, dun dekbedje opgevouwen op voetenend.
    Als het te koud is leg ik een ledikantdeken over hem heen.

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Waarom moet dat?

Onze gup gaat in nov/dec over naar een peuterbed (had iemand nog over), denk dat ik haar gewoon in de slaapzak erin leg hoor. En misschien enkel het overtrek erbij voor de aankleding

6. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier een gewoon dekbed los op haar.en dat gaat prima.de jongste zal straks richting de winter denk ik ook over gaan van een dekentje naar een peuter dekbed. Aangezien we eerst de zijkant van het ledikant af doen voordat ze naar een 1 persoons bed gaat.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gewoon in slaapzak kan toch prima?

Bij mn zoon heb ik het dekbed overdwars liggen zodat ik hem lekker strak in kan stoppen. Hij heeft een peuter bed en peuter dekbed en zn dekbed is daardoor even breed als zijn lijfje lang is, als hij er onder zou kruipen is hij dus ook snel weer er onderuit.

8. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Deze tip ga ik onthouden:)

9. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Prima adviezen allemaal! Nog even lekker een slaapzakje aan in Het Grote Bed ;) en op z'n vroegst een dekbedje als je kindje 2 jaar is. Je kunt inderdaad de eerste tijd het dekbed overdwars leggen en instoppen.

Groet, Angela
    VeiligheidNL

Deel Deze Pagina