Baby 5 weken in kinderwagenbak

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door mamamax, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamax

mamamax Lid

12 jul 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vraagje, mijn zoontje van 5 weken slaapt bijna niet in zijn ledikantje. We blijven het natuurlijk wel trouw proberen. Overdag vind ik dit nog geen probleem en na de 23u voeding slaapt hij er wel tot de ochtend. Nu dacht ik, misschien kan ik hem voorlopig na de 19u fles in de kinderwagen (klep naar beneden) in zijn kamer laten slapen tot 23u. De camera staat dan recht op de bak met goed zicht en zullen we dan regelmatig checken. We hebben ook een ventilator die we aan kunnen doen. Hij slaapt in een puckababy.

Wat denken jullie?

2. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    gewoon doen, inderdaad wel met de kap naar beneden. Mijn zoontje heeft tot aan zn eerste prikjes in de wagenbak geslapen. dus met zo'n 8/9 weken. Daarna is hij overgegaan naar zn ledikantje (ivm koortsen en toendertijd zeer warme dagen)

3. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hoi Mamamax,

Het is inderdaad maar een paar uur als je je kindje tussen 19 en 23 uur in de wagenbak zou willen leggen, maar we willen toch even zeggen dat een wieg of ledikantje de veiligste plek is voor je baby. Het gaat erom dat de zijwanden ventilerend moeten zijn en dat is bij de kinderwagenbak niet het geval.

Door de dichte zijkanten is er onvoldoende luchtcirculatie, waardoor de kans bestaat dat uitgeademde lucht blijft hangen in bak en de baby niet voldoende verse, zuurstofrijke lucht inademt.

Daar komt bij dat een wandelwagenbak smal is en de baby tegen de zijwand kan komen te liggen, maar dat risico is in de eerste dagen/weken nog klein, omdat ze dan nog niet draaien.

Ter info!

Groet, Angela
    VeiligheidNL

4. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Onze dochter sliep de eerste weken op ons/in de wipper/in de wieg van de kinderwagen. Bedje was krijsen. Gaat godzijdank nu al een hele tijd wel goed. Gewoon doen!

5. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    wat ik denk? Wat is er gebeurd in het ledikantje? Heeft hij een hele tijd gehuild waardoor hij er een onveilig gevoel bij krijgt? Heeft hij nog honger als je hem te slapen legt? Ik gebruikte het boek: de babyfluisteraar lost alle problemen op van Tracy Hogg voor dit soort oplossingen

Deel Deze Pagina