Co-sleeper van Ikea-bedje?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Konijn, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijn

Konijn Niet meer actief

Voor onze dochter hebben we een ikea ledikantje gekocht. Eerst stond het in onze kamer ongeveer een meter van mijn kant van het bed, maar meteen na de kraamweek heb ik het tegen mijn bed aan geschoven...

Mijn dochter heeft er echter maar een aantal keren in geslapen, omdat we haar tot nu toe steeds tussen ons in in ons eigen bed hadden liggen. Wat mij betreft mag dat voorlopig nog zo blijven: ik vind het een fijn idee dat ze dichtbij is en dat ik zo bij haar kan, zonder te moeten hengelen.
    Toch denk ik aan de andere kant dat het zo ongeveer wel eens tijd wordt dat ze aan haar eigen bedje gaat wennen (dan kunnen wij ook weer eens een keertje tegen elkaar aankruipen).

Die enorme rand met spijlen staat me alleen zo tegen...

Nu las ik hier laatst over een co-sleeper, waar ik nog niet eerder van gehoord had. Na wat googelen lijkt het me eigenlijk een ideale oplossing. Op veschillende plaatsen op internet las ik dat je van een ikea-bedje gemakkelijk zelf een co-sleeper kan maken (en er over een paar maanden misschien weer een eigen bedje van maken, in haar eigen kamertje... maar zo ver ben ik nog niet).

Heeft iemand hier dit gedaan en hoe bevalt het?

Groetjes,

Esther

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hoi Esther,

wij hebben het idd gedaan en het bevalt ons uitstekend!

Wat je wel moet doen is de lattenbodem extra vastzetten met wat schroeven of iets dergelijks. Je laat natuurlijk een kant weg en daardoor staat 'ie niet meer stabiel. Het matrasje ligt tegen het onze aan waardoor er aan de andere kant wat ruimte over blijft. Dit kan je opvullen met een strook van een ander, oud matras en dat neem je mee onder het hoeslakentje.

Ik heb ons dekbed wel vervangen door een heel dun dekbedje voor mij en een deken voor mijn man. Je weet maar nooit of ze je deken over zich heen trekken. Een dekbed is veel te dik, verstikkingsgevaar dus.

Succes!

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Dag Yake,

Bedsankt voor je reactie!

Heb je het bedje ook aan je eigen bed vastgemaakt (en hoe dan?), of staat er er los tegen/tegen de muur geklemd?

Het lijkt me wel een ideale oplossing eigenlijk. Nu kan ze niet aan de zijkant van ons bed liggen, omdat ze er dan uit kan vallen en in zo'n zijbedje ligt ze toch vlak bij mij, zonder dat er wat kan gebeuren!

We gaan van het weekend maar eens wat knutselen... Nu is het ook zonde van het bedje, omdat we het helemaal niet gebruiken.

Commode gekocht en waar verschonen we: op tafel...
    Bedje gekocht en waar slaapt ze: tussen ons...
    Box gekocht en waar speelt ze: op schoot en op een kleedje op de grond...

we hadden aardig wat kunnen besparen... ;)

4. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hoi,

wij hebben het bedje tussen ons bed en de muur staan, 'los' dus. Als dat geen optie is dan kun je het altijd vastmaken aan je bed met tie rips, zo hoef je de bedden niet te beschadigen en kan het echt niet verschuiven. Mijn man heeft ook nog wat bevestigd aan de zijkanten zodat ik de weggelaten kant eventueel nog kan plaatsen voor het geval ze erg gaat rollen enzo in bed. Tot nu toe is het nog niet nodig geweest. We wonen in een flat en altijd heb ik de slaapkamer open staan, zo kan ik haar goed in de gaten houden.

Ja, leuk, he? Ben je op alles voorbereid, heb je alles in huis gehaald, en dan gebruik je het niet! Zo is de babykamer nu gebombardeerd tot Camila's kleedkamer, het kind heeft er nog nooit in geslapen. Verwend!

Groetjes,

Jacq

5. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ben van het weekend aan het 'klussen' geslagen en het is gelukt! Ik heb het bedje met sjorbandjes astgemaakt aan ons eigen bed en het kan inderdaad echt geen kant op. Tussen het bedje en het matrasje heb ik een opgerold laken geduwd, zodat het matrasje strak tegen het mijna aanligt. Er is natuurlijk wel altijd nog een spleet tussen die twee. Heb je daar nog wat mee gedaan? Mijn dochter ligt in haar eigen bedje onder een eigen dekentje, wat ik daar nu strak instop.

Het bevalt in ieder geval supergoed! Tussen ons in vond ik zelf wel echt fijner, maar dit is een heel goed alterntief. Lekker dichtbij en ze lijkt er zelf ook al goed aan te wennen.

Het ziet er ook wel gezellig uit vind ik...

Bedankt!

6. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Foto! ;)

Fijn dat het jullie ook zo bevalt!

Nee, heel lui, ik heb nog niets met die spleet gedaan. Wellicht dat je het bedje samen met je eigen matras kunt opmaken met een laken? Ik ga het vanmiddag proberen, het moet toch allemaal verschoond worden!

Groetjes,

Jacq

Deel Deze Pagina