Mijn zoon is nu 9 weken oud. Ik heb wel verschillende speentjes in huis van Difrax maar die vallen steeds uit. Hij heeft kennelijk wel wat zuigbehoefte want zuigt soms op zijn handen. Mijn oudste zoontje had Nauwelijks een speen als baby. Ik weet niet of ik er nog aan ga beginnen. Hebben andere hier ervaring in ? En zijn die difrax spenen niet goed? Waren toch speciaal voor New Born. Iemand zei laatst eens heeft hij geen bips speen maar ...zijn die beter ? Heb wel ooit een baby gezien met zo'n grote speen in maar het was meer speen dan baby.
Ik lees mee. Mijn zoontje tuft de speen (bibs & avent soothie) ook iedere keer uitben al weken er mee aan klooien. Je zou denken hij heeft het wel een keertje door maar niet dus. Hier dus geen succes. Bij mijn oudste zoon toe het zelfde probleem. Heb toen wel alle merken spenen geprobeerd en uiteindelijk toen ie pas 4 maanden ofzo was pakte hij hem wel. Dat was gewoon eentje van avent trouwens.
Onze zoon heeft een bibs speen. Dit is het eerste merk dat wij probeerden en hij pakte hem meteen goed. Geef je borstvoeding? De bibs is gevormd naar de vorm van de tepel, dus misschien dat dat werkt? Sowieso hoor ik dat je soms een aantal verschillende merken moet proberen, voordat je de juiste match hebt. En blijkbaar zijn er ook sommige baby's die nooit echt lekker een speen pakken.
Hier hielp een maatje groter vaak om dat tegen te gaan. Bij alle 3 een Difrax speen en dan de 6 maanden IPV New born. Die bibs spenen zien er heel leuk uit, maar als ze straks groter zijn is het voor hun tandjes niet al te best. M'n vriendin is bij haar dochtertje overgestapt, omdat de tandjes er echt goed scheef van gingen staan. Is een grote ronde speen, de Difrax heeft een betere vorm.
Hier pakt ze alleen bing en frigg spenen! Andere gooide ze snel uit. Ze groeien vanzelf en dan lijkt de speen ook minder groot Het blijft uitproberen… Misschien maar gewoon een aantal verschillende kopen en kijken welke pakt?
Ga ik eens proberen een maatje groter. Dat vroeg ik me ook al af of dat zou helpen want mijn zoon is ook aan de grote kant. Wellicht dat die speentjes nu al te klein voor hem zijn.
Hier na 2 difraxfans ook een zoon die er niks van moest weten. Hij is fan van de aventspenen van Philips. Helaas hebben ze een nieuw assortiment en wil hij die niet dus hij zuigt nog lekker op zn minispenen
Hier ook de Avent spenen van Philips favoriet bij de oudste, Difrax wilde ze niet. Kleinste spuugt die ook met regelmaat uit, ga nu voor hem Bibs proberen. Hij zuigt ook op zijn duim.. Inderdaad even zoeken wat ze nou willen. Is het inderdaad zo dat Bibs slecht is voor het gebit? Wist ik niet.
Onze oudste wilde nooit een speen en is met 3 maanden begonnen met duimen. De jongste heeft een paar keer de soothie van avent gehad, maar hoefde die al vrij snel ook niet meer en heeft toen ook nooit meer een speen gehad en ook nooit geduimd. Als je het idee hebt dat de kleine er behoefte aan heeft, kun je een paar verschillende merken proberen. Er kan nog wel wat verschil tussen zitten.
De spenen van Bibs hebben een ronde vorm, de kersvorm. Dit lijkt meer op de tepel. Sommige andere merken hebben een platte kant. Ik lees veel tegenstrijdige dingen op het internet over deze vorm en of het nou wel of geen invloed heeft op het gebit. Bij een newborn maakt het in ieder geval nog niets uit, die heeft nog geen tanden. Er wordt sowieso aangeraden om te stoppen met een speen rond de 9 maanden.
Als je optijd stopt niet ! Hier hebben ze de spenen allebei tot 3 jaar gehad. De grootste speen van bibs is best groot en rond, dus opzich logisch dat je gebit daar ook niet netjes van blijft. Daarom is m'n vriendin overgestapt bij haar dochtertje toen ze 1.5 was. Maar als jouw kindje de bibs goed pakt zou ik me er nu niet druk om maken
Thanks voor de uitleg!! Klinkt wel logisch ja. We gaan zien of hij bibs pakt, speen voor N. zijn we al aan het afbouwen. Alleen in bed mag ze de speen.