Ervaringen Stokke Tripp Trapp

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door DotjePK, 19 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Hoi

Mijn schoonouders willen ons graag een stokke tripptrapp geven. Zijn er ervaringen (positief & negatief) over deze stoelen?

(Commentaar zoals, bij ikea hebben ze goedkope kinderstoelen kunnen achterwege blijven, ik ben echt opzoek naar ervaringen;))

2. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    ik vind hem erg fijn , jammer vind ik wel dat het hout beschadigd kan raken en dat de verf er dan af gaat ( slaat nergens op maar dat is het enige wat ik bedenken kan ;))
    ik vind de new born set ook erg handig , onze dochter heeft vanaf dag 1 bij ons aan tafel ,gezeten ,
    erg gezellig .
    succes !

3. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Op het kdv vond ik ze super! Heel erg handig en makkelijk in gebruik.

Goede ervaringen hier:)

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik ben super positief over de stoel.
    onze kleine man zit er echt super in , we zijn net terug uit turkije en daar hadden ze simpelen andere kinderstoelen en daar gaat hij hellemaal scheef in hangen .
    in de triptrap zit hij netjes rechtop en zakt hij niet onderuit.
    ook zit hij gewoon aan tafel in de plaats van een stuk er vanaf omdat het kind een eigen blad heeft op de kinderstoel.

het nadeel vind ik wel de plastic stukjes die je aan de poten vast moet zetten vanwegens het kiepen ( kindje kan zich afzetten tegen de tafel en zonder die plastic stukjes kiept de stoel makkelijk om) steken een flink stuk uit !

de newborn set is echt een aanrader , onze kleine man was altijd wakker tijdens het eten , en zo konden wij hem heerlijk bij ons aan tafel laten zitten.

wij hebben hem trouwens ook van schoonouders gehad ;)

5. Lovely24

Lovely24 Niet meer actief

Hier begonnen met een Bloom (vind hem nog steeds heel gaaf)
    Maar na een paar maanden toch een Stokke gekocht. Ben er heel blij mee.
    Voor nr 2 halen we er nog een bij. Dit keer met de babyset erbij.

6. Veertje87

Veertje87 Bekend lid

16 jan 2013
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vroeger hadden we ze al thuis, die zijn 25 jaar en nog goed!

Nu zelf een nieuwe witte hier voor mijn zoontje en echt een top stoel! Ze kunnen hun hele leven ermee doen! Zelfs volwassene kunnen erop zitten dus echt top!

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Erg fijne stoel waar de baby goed in zitten. Fijn ook dat hij goed aan te passen is. Die newbornset is ideaal, aangezien iedereen weet dat baby's huilen als je net wilt gaan eten of als je staat te koken :). Op marktplaats kun je er een kopen en een aantal maanden later weer verkopen zonder erop te verliezen. Die dingen zijn onverslijtbaar.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier hebben we er twee staan en volgend jaar komt de derde erbij! Bevalt dus prima. Wel hebben wij de niet geverfde versie (blanke lak)

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Superding! Heerlijk in gebruik. Goed verstelbaar met de groei van je kind. Mijn neefje is een prematuur, had moeite met zitten. Door de fysiotherapeut werd speciaal de Stokke aanbevolen.
    Nadeel: poten krassen op een houten vloer. Bij ons staat hij op een kunststof plaat (ikea).

10. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wij hebben hem zelf ook staan boven (nog in de doos), maar al wel ervaringen met de stoel.

Nadelen
    - De prijs. Belachelijk toch? Pfff.....
    - De newbornset vind ik persoonlijk veel te duur voor de periode dat je hem gebruikt. Hij kost 90 euro en hoeveel maanden gebruik je hem? 5? Tel uit je winst (= verlies) per maand... wij gaan hem daarom pas gebruiken wanneer de mini rechtop kan gaan zitten en dat is met ongeveer een half jaar.

Voordelen
    - Robuust en stevig
    - Lang (!!) te gebruiken. Mijn neefje gebruikte hem nog toen hij zo'n 7 a 8 jaar oud was.
    - Mocht je de newbornset wél kopen, dan zou je hem al vanaf de geboorte kunnen gebruiken. Dat is niet bij alle kinderstoelen zo.
    - In hoogte verstelbaar en dus goed aan te passen bij de groei van je kind.
    - Voor ons een voordeel: wij hebben een interieur met veel hout, dus we konden makkelijk een kleur uitkiezen die goed aansluit bij de kleur van ons meubilair :)

Kortom: super ding, maar wel kopen wanneer hij in de aanbieding is ;) Wij hebben hem gekocht tijdens de mamma mazzeldagen. Wel bij de Babydump i.v.m. de terugstuurgarantie.

11. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Wij hebben ze op het kdv. Ik vind het een nadeel dat ze zich makkelijk af kunnen zetten van de tafel en dan achterover kunnen kiepen. Zelfs met die verlengstukjes is het echt goed opletten. Voordeel is dat ze wel erg mooi zijn. En echt aan tafel kunnen zitten. De stoel neemt ook weinig ruimte in omdat die zo aan de tafel geschoven kan worden als die niet gebruikt wordt.

12. Evvie

Evvie Fanatiek lid

13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Hier staan inmiddels twee stoelen. Ze bevallen heel goed. De jongste zit goed rechtop en zit echt bij ons aan tafel. En voor de oudste vind ik hem eigenlijk nog veel handiger. Ik vraag me vaak af waar zij op zou moeten zitten als we geen tripp trapp hadden. Nu kan ze zelf op de stoel klimmen en zit ze altijd op de goede hoogte. Zelfs bij opa en oma staan er twee!
    Voor de jongste ook de newborn gebruikt, ideaal.

13. urmylove

urmylove Niet meer actief

Ik ken ze ook nog van vroeger, toen mijn 2 zusjes werden geboren. Ze zijn heel lang gebruikt, en zelfs ik kon erop zitten, ik was toen 12 ofzo. Ik vind ze ook erg mooi. Ik heb er nu een voor mijn baby gekocht via marktplaats. Ik knap hem zelf op met witte verf.

Ik las net ergens dat het krassen gaf op houten vloer. (wij krijgen een houten laminaat vloer) misschien idee om er viltjes onder te plakken.

14. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Nee hoor. Voor 95 op mp gekocht en enkele maanden later voor 90 verkocht. Was is een dag weg. Niks verlies. Het was de beste aanschaf van de afgelopen 2 jaar. Eindelijk weer rustig eten!

En nog een voordeel: hij is tenminste niet knetterlelijk.

15. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ja, Maria, op zo'n manier is het wel te doen, maar dat gaat niet voor iedereen op he ;) TS geeft aan er ééntje van haar schoonouders te krijgen en zelfs dan vind ik het een beetje zonde geld om zoiets te geven...

Wij hebben een box op wieltjes en die schuif ik lekker aan bij de tafel of misschien pas ik jouw trucje wel toe ;)

16. Mopje

Mopje Fanatiek lid

18 apr 2011
    2.753
    1
    0
    Friesland
    Helemaal geweldig! Met een actie de newbornset voor half geld erbij gekregen. Ons mannetje was toen al 4 maanden, maar heeft er toch nog 2 in gelegen. Gelukkig komt er nog 1 zodat we hem langer kunnen gebruiken:D

Ik vind het ook fijn dat de stoel tegen de tafel aan geschoven kan worden.

17. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Hoi

Dank voor al jullie reacties, vooral de tip met de houten vloer is een goede (ahhh eiken houten vloer ;) Zo'n plastic vloerbeschermer werkt natuurlijk ook goed tegen tomaat en wortel vlekken:D).

Ik wil alleen een Tripp Trapp krijgen, de eventuele babyset kunnen we zelf kopen (ik heb een beetje moeite mijn schoonouders op kosten te jagen ;)) De babyset via marktplaats is wel een goed idee.

We waren al naar de babydump gegaan en even gekeken, ik vind de eiken stoel ook erg mooi, maar de prijs heel erg naar....:( Mijn man wil ook met zijn ouders overleggen of we anders de rest bij zullen leggen...

Maar ik ben blij te horen dat jullie zo enthousiast zijn :D

Deel Deze Pagina