Co-sleeper

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door red88, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik wil straks voor de 2e een co-sleeper. Las op internet al wat over een Ikea ledikantje.
    Iemand ervaring? Of andere tip?

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik heb er 1 van ikea. voor 15 euro van marktplaats geplukt.
    hij bevalt me heel goed.
    maar van een gewoon ledikantje kan je ook heel makkelijk een co-sleeper maken.
    ervoor zorgen dat de matrasbodem op/aan hoofd en voeteneind rust ipv op de zijkant (die je er dus afhaald).
    evt. ipv de zijkant nog een dwarsplank zodat bedje stevig blijft. door verwijderen van een zijkant kan de stevigheid achteruit gaan.

3. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    hij past niet echt op mijn bed, anders had ik hem graag gehad! lijkt me zo makkelijk! nu had ik de wieg strak tegen mijn bed staan, ging ook maar was iets minder praktisch

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Droebeltje, dank je! Het ledikantje op de babykamer wil ik daar graag houden voor overdag. De eerste tijd zal de kleine wel beneden blijven.
    Ik zat al op marktplaats te kijken maar is dan lastig in te schatten waar makkelijk een zijkant van te verwijderen is.

5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik heb een Hensvik bedje van Ikea en aan de kant waar de zijkant is weggehaald hebben we een balkje onder de lattenbodem geboord.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Oke, dat kan natuurlijk ook! Doe je de lattenbodem dan op de hoogte van je eigen matras?
    Moet je nog om je eigen dekbed denken?

7. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ik heb het ledikantje sniglar gekocht van de ikea.

Een kant weg gelaten en een dwarsbalk gezet.

Houd er rekening mee dat als je het bedje dan tegen jouw bed aanzet dat er dan nog een spleet tussen de bedden zit. Dit is op te lossen door een handdoek ertussen te plaatsen.
    En ook als je het bedje niet klem kunt zetten tussen de muur en je bed dan moet je kijken dat je hem vast maakt aan je eigen bed. Anders kan de cosleeper wegschuiven en de kleine kan dan uit het bedje vallen.

Ik heb naar deze link gekeken daar wordt het ook een beetje uitgelegd.

Hoe maak je zelf een co sleeper? | Huis en Tuin: Doe het zelf

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Wij hadden ook een ledikantje van de Ikea en daar 1 zijkant van weggehaald. Toen onze zoon later naar zijn eigen kamertje ging hebben we de zijkant weer teruggeplaatst. Ideaal.

Nu voor de tweede kopen we een BabyBay.

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @yummy, daar heb ik idd ook naar gekeken maar heb liever een wat goedkopere oplossing.
    @Miron, ik moet even zien hoe het hier uitkomt, we gaan onze slaapkamer nog opknappen voor de bevalling en mogelijk komt ons bed dan aan de andere kant. Dan is het misschien een optie om m tegen de muur te plaatsen maar had er in elk geval rekening mee gehouden dat ie aan het bed vast moet.
    Doe je een handdoek dan aan de ledikant kan zodat de matrassen tegen elkaar aankomen?

10. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Red: Dan is een Ikea ledikantje ombouwen ideaal! Veel goedkoper en net zo makkelijk.

Ik kan echt niet wachten tot het weer zover is, heb zo genoten van de maanden dat onze zoon gezellig bij ons lag haha.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hihi ja ik heb er ook zin in! Ik denk dat onze oudste er in wil slapen als ze m ziet.
    Ik denk dat we m op t laatste moment maar neerzetten, moeten toch eerst nog aant klussen.

Heb op marktplaats een Ikea ledikantje gevonden, hopelijk voor weinig geld misschien een bedje.
    Oppas al opdracht gegeven of ze even bij de Aldi wil kijken voor matrasje (kan zelf even geen autorijden), dan heb ik misschien voor 60 euro een compleet bedje.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    de matrasjes van ikea en leenbakker zijn ook heel goed.

tegen de spleet tussen co-sleeper en mijn bed gebruikte ik een badlaken/grote handdoek. die legde ik gedeeltelijk onder het matrasje van de cosleeper en dan het andere deel onder mijn matras. mocht kindje eruit rollen dan glijd hij zou bij je in bed:D
    had eerst ook een opgerolde handdoek er tussen gepropt maar als kleine daarop terecht zou komen dan schoof het bedje weg en kind en handdoek op de grond. op deze manier schuift hij moeilijker weg.

toen kleine ging draaien, rolde ze nog wel eens in mijn bed. ik heb toen de zijkant van de co-sleeper tussen het bedje en mijn bed gezet. dus op de grond. de zijkant komt dan ong. 15 cm boven het matrasje uit en was hoog genoeg om kleine op d'r eigen plekje te houden. nu helpt het niet meer want kleine dame klimt er gewoon over heen;)

en inderdaad, elke bedje kan je veranderen in een co-sleeper. wat ik ook helemaal in het begin al zei. zijkant eruit en onderin dwarsbalk. zorgen dat matrasbodemhouders aan het voeten en hoofdeind zitten en klaar.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    In het ledikantje nu ligt idd een Leenbakker matras dus die komt er anders gewoon weer.
    Maar jij hebt het bedje dus niet aan je eigen bed vast maar er los tegenaan?
    Die link ga ik ook even naar kijken als we zover zijn.

14. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    O ja, nog even een vraag, sliepen/slapen jullie kindjes er overdag ook in?

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    bij mij staat hij er tegenaan. dus niet vast. vindt ik ook niet nodig. hij schuift niet makkelijk weg. kan hem altijd nog vastzetten maar tot op heden niet nodig.
    in het begin had ik een wiegje waar ze overdag in sliep.
    nu is ze 9 maanden en ze slaapt al een aantal maanden gewoon in dr ledikantje op d'r eigen kamertje en 's nachts bij mij. zo kon ze ook aan d'r eigen kamer wennen.

en je moet er rekening mee houden dat ze kunnen gaan draaien he. 's nachts ben je erbij maar overdag kunnen ze ook het bed uitrollen omdat er geen zijkant in zit. dan zal er niet veel gebeuren want dan komt het in jouw bed terecht. maar mijn dametje kroop er zelf uit en dan kans dat ze van mijn bed af valt. dus die gaat alleen erin als ik erbij ben.

16. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    Ik wilde het ook, maar manlief had geen zin om te klussen, haha!
    Nu hebben we toch maar een wiegje gekocht, waar ze hopelijk lang in kan, want ik wil haar zo lang mogelijk bij me houden!

17. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Droebeltje, hier gaat de kleine straks overdag denk ik in de babykamer (eerste maanden nog bij mij in de buurt).

@anna, hier is klussen ook niet z'n hobby en zn handen staan wat verkeerd haha. Maar dan doe ik t zelf wel.

18. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een 2ehands ledikant en toen we hem eenmaal hadden, bleek die ideaal om te bouwen tot co sleeper! Dochter heeft eerst bij me in bed geslapen, toen in de wieg, toen van 5-8 maanden op haar kamertje maar had toen een en al gebroken nachten. Ten einde raad tegen mn man gezegd er moet een oplossing komen! Hij heeft er een zijkant afgehaald en ze slaapt sindsdien naast me. IDEAAL! Ik kwam erachter dat ze aldoor wakker was 's nachts omdat ze 's nachts erg afkoelt en gewoon koud is ( ondanks pyama, slaapzak en deken of dekbed ) nu kruipt ze gewoon tegen me aan en slaapt verder. Heel lief, 's avonds kruip ik zachtjes in bed en ze tilt dr hoofd op "plof" op mn arm, zo van "Hehe, je bent er!"

Het enigste nadeel wat ik zou kunnen verzinnen is dat ik richting voeteinde moet kruipen om mn bed uit te kunnen. Direct na de bevalling was dit dus geen optie geweest ivm mn keizersnee. Als straks ons 2e kindje er is, denk ik dat er 1 tussen in ligt en 1 zo nodig in de cosleeper. Wij vinden het echt de uitvinding voor ons! Dat er mensen zijn die zonder kunnen ;) ( En zonder draagdoek! )

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Suusjeuh, wat klinkt dat gezellig! Hier wilde ze gisteravond bij mama slapen maar papa is als de dood dat hij op haar komt te liggen. Nu heb ik een hele brede kerel die altijd draait dus tussenin is ook niet echt een optie.
    Maarre die co-sleeper komt er in elk geval!
    Heb jij haar er s avonds al in liggen? En gaat ze niet via jullie bed eruit?

20. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Wij hebben een alvi co sleeper. Inmiddels slaapt ze er, jammer genoeg, niet meer in, maar ik vond het ideaal. Is daarna leuk te gebruiken als bankje. Als je hem zelf maakt van een bedje kan hem wel langer gebruiken denk ik, omdat het ruimer is.

Deel Deze Pagina