Hier ook nog aan het twijfelen over een co-sleeper. Wil er absoluut 1, bednest lijkt me heel handig, maar is inderdaad een prijzig ding. Andere optie is de babybay, maar moet je ook weer meerdere dingen bijbestellen zodat het ook niet goedkoop blijft. Die paar tientjes dat het dan scheelt.. dan neig ik weer naar bednest. Ik wil 'm eerst nog even bij de babydump bekijken, helaas stond die bij de babydump hier in de buurt niet dus moet een stukje verder rijden denk ik. Wil 'm nl wel eerst in het echt zien.
@Babyengel, ja idd even in het echt zijn lijkt me ook fijn! En idd die goedkopere moet je vaak wel nog van alles bij bestellen, bednest is al compleet..
Ik wilde ook heel graag een co-sleeper, maar die zijn inderdaad best prijzig. De babybay vond ik ook erg mooi, maar de prijs én het feit dat ze er al vrij vlot uit groeien hebben mij uiteindelijk doen beslissen om die niet te kopen. Ik heb dus een ikea bed (sundvik) voor BIB gekocht, en daar gaan we dan 1 zijkant uit weglaten! Er zit dan een extra plank bij die je in plaats van die zijkant monteert om toch een stevig frame te hebben, reuze handig! Zo'n ikea bedje kunnen ze toch wel 3 a 4 jaar in slapen, dus naast dat het al goedkoper is in aanschaf heb je er ook veel langer iets aan! En ga maar eens zoeken op internet op ikea co-sleeper, dan krijg je heel veel zoekresultaten!
Hier gaat dat ook niet passen een ledikant naast mijn bed.. moet een wieg zijn qua formaat. Zag dat bednest 44 cm breed is, dat past hier precies (heb 50 cm ruimte ) Ik ga eind deze maand kijken ervoor en evt kopen.. als ik 'm koop plaats ik wel fotootje
Vast aan t bed, er zit een soort verstelbare band bij die je aan je bed kan bevestigen. Allemaal super simpel en praktisch . Lig snachts heerlijk met mn hand de kleine handjes van ons mannetje vast te houden hihi.,en met voeden hoef ik niet op te staan (ok wel om te boeren/verschonen)...
Klinkt goed! hihi.. Denk dat we voor de bednest gaan.. Tenzij iemand me echt kan overhalen tot een goedkopere goeie variant!
Heb voor de eerste 5 maanden een co-sleeper gehuurd. Vandaag gehoord dat er vanaf begin november eentje beschikbaar is voor mij! Het is een troll Co-sleeper, vind het een mooi bedje.
Hihi heb geen foto ivm iploaden met de ipad wat niet kan. T ziet er zo uit als op de plaatjes haha. Het is het enige dure item wat we hebben aangeschaft omdat er ook weinig alternatieven zijn met de hoogte van de boxspring die we hebben en tis ook ideaal als reiswieg om uit logeren te gaan. Oh en als je kindje reflux heeft kan je m ook schuin zetten. Hahaha wat een voordelen he? Kan alleen de prijs als nadeel zien, oh en dat ie niet meer geschikt is zodra ze kunnen zitten. Als je kindje snel kan zitten dan is het wel zonde...
@MommieD, klinkt wel goed hoor! Krijg steeds meer zin om 'm te kopen hahaha! En ja snel zitten.. wanneer doen baby's dat gemiddeld? haha leek.. Maar denk ook zo van dat zien we dan wel weer.. Gaat ook om de eerste tijd sowieso! Zo lang als het goed gaat en kan is het fijn
als je ipad 2 of 3 hebt en geupdate naar ios 6 kan je tegenwoordig wel foto's uploaden en anders via een app ook picup bijvoorbeeld (hier ook ipads) O en duurt wel een tijdje voordat je baby uit zichzelf gaat zitten. Mijn zoon kon zitten toen hij 6 maanden was maar nog niet uit zichzelf. Was geloof ik net voor hij ging kruipen dat ie dan ook zelf kon gaan zitten (7,5 mnd). Ik lees net dat het gemiddelde voor gaan zitten rond de 9 maanden is!
Klopt, met spijltjes. Als je een beschermer oid bedoeld: nee want dat lijkt me niet perse veilig (vooral bij een beweeglijke baby) Wij hebben wel af en toe bij het inslapen een hydrofieldoek over de zijkant gehangen (zaten we dan naast) want madame tuft haar speentje veel uit en dan komt ie niet op de grond. Als ze eenmaal sliep, halen we de doek weer weg.
Ik heb een aanschuifbedje van troll. Best prijzig en omdat mijn kleine meid nogal wild sliep heeft ze er maar 2,5 maand in geslapen. Binnenkort komt nummer 2 en ik denk dat ik het bedje daarna verkoop. Het zijn gewilde bedjes, dus ik denk dat je er nog wel een goede prijs voor krijgt!
Wij hebben een ikea ledikantje, waar 1 zijkant uit kan. En dan de lattenbodem op goede hoogte met een schroefje voor de zekerheid. Tochten; heel veel kindjes in NL liggen vanaf geboorte in spijlen ledikant dus 't lijkt me geen probleem. Voordeel van deze cosleeper: voor 25 euro op MP bedje gekocht, nieuw matrasje en dochter van bijna 2 past erin en zoon van 11 wk ook.
Oh handig, wist ik niet haha! Oh en die van mn beste vriendin zat al met 6 mndn, maar als t langer duurt heb je dr meer plezier van .
Ik wil graag de co sleeper van fillikid. Ik vind ht een voordeel dat je het hekje makkelijk dicht kan schuiven ivm veiligheid. Ook is hij net iets groter dn de standaard wiegmaat. Het matrasje is 45x90 cm. En de prijs is een stuk vriendelijker, 155,- compleet.