vellux duodeken bij pasgeborenen?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Nispie, 11 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Mijn zoontje slaapt vanaf een jaar onder een vellux deken met daarom heen een dekbedovertrek (aangezien hij het lakentje om zich heen bond). Gaat prima en in de winkel zeiden ze dat dit vanaf het allereerste begin mag in tegenstelling tot dekbedje.
    Maar op de website van stichting wiegendood lees ik dat dit dekentje wel erg licht is qua gewicht maar nergens dat het absoluut veilig is.
    Wie weet dit?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn moeder had er ook eentje gekocht voor het logeren. De verkoper had ook gezegd dat het vanaf het begin mocht..

De test die ik ken, is proberen of je er doorheen kunt ademen.. En dat was een beetje zwaar voor een volwassene. Dus voor een kleine baby is dat vast helemaal lastig. En de warmte kan er dan ook niet zo makkelijk uit. Toen gekozen om dus de eigen dekentjes/slaapzak mee te nemen..

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Al mijn kinderen hebben vanaf hun geboorte onder vellux duodeken geslapen
    nu klinkt het alsnog ik tig kids heb maar het zijn er maar drie hoor haha

4. VeiligheidNL

VeiligheidNL Veiligheidsexpert

5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Hallo Nispie,

Geen probleem om de Vellux deken in een dekbedhoes te gebruiken, hoor! Hier nog wat veilige tips:

- De dekbedhoes moet groot genoeg zijn, zodat je deze aan de onder- en zijkanten minimaal 10 cm onder het matras kunt instoppen
    - Vouw geen dekentje dubbel in een dekbedhoes (dat wordt te warm)
    - Zorg dat de hoes goed sluit

Groet, Angela
    VeiligheidNL

5. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Hier ook gedaan. Juist in het begin. Prettig om te kunnen wisselen tussen 1 of 2 dekens. Lakentjes vond ik toch al snel ondingen. En nu ligt de deken in de kast. Slaapzak doet zn werk.

Deel Deze Pagina