baby 10 mnd hoe vastleggen in bed?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Marloes89, 2 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Hallo allemaal
    Al een paar weken lang draaid mijn zoontje als hij naar bed moet gelijk op handen en voeten. Hij kan bijna kruipen en wil dit dus ook de hele tijd doen. Als we hem in bed leggen draaid hij gelijk om in de kruiphouding en snachts is hij ook in die positie te vinden. Nou vraag ik mij af of het helpt om hem vast te binden. Mijn moeder deed dat vroeger ook bij mij maar ik weet niet goed hoe..

Iemand tips?

2. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik zou absoluut niet gaan vastbinden. Ik zou het matras verlagen (of een ander bedje kopen waar dat bij kan), slaapzak aan en dan hem z'n gang laten gaan. Laat hem lekker zijn eigen slaaphouding bepalen, wat is daar mis mee?

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik zie ook het probleem niet. Volgens mij slapen veel kinderen in periodes in die houding.

4. Manonnnn

Manonnnn Lid

31 okt 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het wel gedaan!! Nachten opgelopen omdat mijn zoontje nog niet terug kon draaien!! Slaapzak met dikke banden en een kliksleuting om het matras en je kindje zal doorslapen!! Gaf mijn zoontje veel rust

5. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Jullie lezen niet goed!
    Als hij in die houding zou slapen was er ook niks aan de hand geweest natuurlijk. Maar dat doet hij niet. Hij gaat op handen en knieen in zn bed zitten. En gaat spelen ipv slapen!

6. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Hoe gaat dit presies dan met die kliksluiting?

7. Manonnnn

Manonnnn Lid

31 okt 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    de sluiting ziet eruit als van een band van een koffer!! Je moet wel stevige banden hebben anders trekken ze het kapot! Op de markt wel te koop en dan haal je de sluiting van een koffer band eraf en naai je aan de stevige banden! En dat geheel maak je vast aan de trappelzak

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

VeiligheidNL l Vastleggen van kinderen in bed

Lees dit eens goed door.

Na 9 maanden je baby niet meer vastleggen. Is levensgevaarlijk!

Waarom zou je je kindje in zijn bewegingsvrijheid beperken?
    Lig jij 's nachts ook lekker als je vastgebonden ligt?

En tot wanneer wil je dat doen? Op een gegeven moment gaan ze ook staan in bed namelijk.

En als peuter en kleuter willen ze vaak uit bed stappen.

Finley gaat ook nog vaak zitten of staan in bed. Maar vastleggen? :(
    Gevaarlijk en niet nodig op deze leeftijd.

9. Be Happy

Met 10 maanden nog niet terug draaien?

En je geeft een levensgevaarlijk advies!

Lees de link in mijn vorige bericht ook maar eens heel goed door.

10. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Niet vastleggen! Ze gaan vanzelf echt wel slapen hoor

11. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Nou het lijkt me ook niet dat hij zich nu fijn voelt met zo weinig slaap!

12. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Ik denk dat haar kindje wat jonger was als 10 maand.
    En ik vroeg zelf om tips

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zeker niet vastleggen. Is echt heel erg gevaarlijk.
    Liever een kind wat de hele nacht speelt dan geen kind meer. Is echt bewust gevaarlijk doen.
    Stel ze ligt vast en geraakt toch in een andere positie en kan dan niet meer terug?

Het zijn ook fases, kunnen ze kruipen dan oefenen ze dat s'nachts, kunnen ze staan dan gaan ze dat ook oefenen, kunnen ze praten dan gaan ze dat snachts ook oefenen. Ze hebben dan geen pottekijkers, of dat denken ze toch ;)
    Snachts verwerk je alles wat je hebt geleerd en als ze er niet over dromen dan gaan ze oefenen

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Kan me alleen maar aansluiten bij: niet doen! Levensgevaarlijk! Komt vanzelf wel weer goed dat slapen. Of beter gezegd dat ze niet meer of kort gaan spelen/rommelen en dan gaan slapen.

15. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Nou en? Hij zal vanzelf in slaap vallen, toch? En hij zal toch ook moeten leren om zelf in slaap te vallen...

16. tuc

tuc Niet meer actief

vastleggen in bed???????? Levensgevaarlijk...zou er maar even doorheen bijten, hij went eraan en gaat dan doorslapen.

17. Manonnnn

Manonnnn Lid

31 okt 2012
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft tot 10.5 maand in zak gelegen met verstelbare banden!! Waarom zo reageren.. K geef gewoon mijn advies

18. Be Happy

Wat is fijner: vastliggen en niet kunnen draaien in je slaap wat bij je ontwikkeling hoort met mogelijk verstikkingsgevaar (wat als hij moet spugen?) ? Denk je dat hij heerlijk slaapt als hij vastgebonden ligt en minder kan bewegen? :(

Of even gaan spelen, bewegen en dan vanzelf in slaap vallen? Op een gegeven moment vallen kinderen niet direct in slaap hoor als je ze in bed legt!

Maar als jij liever voor de levensgevaarlijke optie voor vastleggen kiest, dan is dat jouw eigen keus. Al heb ik dan medelijden met je kindje. Daar ben ik heel eerlijk in. Sorry.

19. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik vind het echt een gevaarlijk advies. Is hetzelfde als zeggen dat je je baby wel in de auto kan laten als je even boodschappen gaat doen. Gemakkelijk voor de mama's maar je speelt dan echt met vuur.

20. Be Happy

TS haar kind is al 10 maanden. Heb je mijn link ook goed gelezen?

Deel Deze Pagina