Hoi dames een vraagje.. Ik heb de quinny buzz 3, nog van mn zoontje Zou er alleen graag een nieuw matrasje in willen want desondanks de hoes wel schoon is heb ik er geen fijn gevoel bij. Heb ook ergens gelezen dat een "tweedehands" matrasje wordt afgeraden ivm het voorliggen van het kindje. Druk gevaar enz. Maar.... Ik kan nergens een matrasje vinden voor in de quinny buzz kinderwagenbak. Hebben jullie toevallig nog een idee?
Op de markt kun je vaak een matras op maat laten snijden.. Neem je je oude matras mee, zodat ze precies weten hoe ze het moeten snijden. Misschien dit een optie voor je?
Naar de markt om een stuk schuimrubber op maat te laten snijden. Maar persoonlijk zou ik het matrasje gewoon in de wasmachine gooien. Zou me er echt niet druk om maken. En dat met doorliggen, druk gevaar???? is echt onzin Dat wordt vaak gezegt bij een 2e hands matrasje voor een bed. Niet voor een wagen. Zeg nou eerlijk, hoe lang ligt een kind nou daadwerkelijk in een wandelwagen? Daar gaat de matrasje echt niet gevaarlijk van worden hoor.. gewoon bedmatras trouwens ook niet. Matras is stevig en een een baby weegt nauwelijks iets dus daar gaat een gemiddeld matras echt niet van doorliggen. En je zegt dat je hem nog van je zoontje hebt dus je weet zelf of je er matrasje goed beschermd hebt tegen evt spuugpartijen en zo. Zelf heb ik een 2e hands wagen gehad waar al meerdere kindjes in hadden gelegen. Ik heb hem voor 2 kinderen gebruikt. Matrasje was nog helemaal schoon en niet doorgelegen dus gewoon in de wasmachine en gebruikt. Er zat een hoes omheen, dan een molton en laken en een hydrofiel bij hoofdje. Kind komt dus ook niet in aanraking met matrasje zelf