22 maanden en de Efteling

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vogelinnetje, 24 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.196
    6.606
    113
    Als ons zoontje ca 22 maanden is, willen we met hem naar de Efteling. Natuurlijk gaan we naar het Sprookjesbos en andere typische kinderattracties, maar we zijn ook benieuwd hoe die kleintjes op attracties als Fata Morgana en Droomvlucht reageren. Ikzelf vind het Spookslot ook zo mooi, maar dat vindt ie denk ik nog wel eng. Of hebben jullie juist wel goede ervaringen hierin? En mogen ze eigenlijk in de Pirana? Welke attracties zijn nog meer verrassend leuk of juist verrassend niet-leuk?

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij zijn de 1ste keer geweest met dochter van toen 21 mnd. Ze vond het geweldig. Sppokslot hebben we niet gedaan van kleine nichtjes en neefjes gezien dat ze het doodeng kunnen vinden. Zou het niet doen of er alleen in gaan en papa en Damien dan samen iets anders. Droomvlucht vond ze erg leuk, Fata morgana vond ze enger, maar ging ook goed hoor (was meer het donker) (is volgens mij ook enger als ze ouder zijn en alles zien met 21/22 mbd ont gaat ze nog een hoop). Pirana geen idee, vind dat zelf niet zo leuk (nat worden is niet mijn hobby heb het snel koud). Speeltuin, treintje, polka marina, slakkenhuizen, kookpotten, carnavalfestival, vond ze toen ook erg leuk.

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.196
    6.606
    113
    wb spookslot: we kunnen natuurlijk eerst in de wat donkerder attracties gaan. Vindt ie dat helemaal niets, dan doen we het zeker niet. Anders kunnen we alvast in de donkere hal gaan kijken, maar grote kans dat ik papa en zoon bij de uitgang bij Holle bolle gijs zet en ik naar binnen ga :)

4. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Wij hebbeen een abbo op de Efteling dus zoontje is aal heel vaak geweest en vind allles prrachtig. Carnaval, fata morgana, de bootjes, het treintje, sprookjesbos, die oude T fordjes.
    Mijn zoontje is niet zo bang aangelegd (jammer genoeg soms) dus denk dat het heel erg aan de aard van je kindje ligt wat hij wel of niet leuk zal vinden.
    Het neefje van mijn zoontje was en is bang voor alles. Die liep de hele dag om alles te huilen.

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ligt echt heel erg aan het kindje. Laatst is mijn dochter met me mee geweest in de Bobslee, vond ze geweldig. Maar andere kindjes die erbij waren vonden de Droomvlucht of de Pandadroom al dood eng. Ligt dus echt aan het kindje.
    Maar plezier ga je sowieso hebben. Ik ben net geweest, maar wil alweer gaan, haha!

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik ga maandag met mijn dochter van bijna 3 en zoontje van 13 maanden (maar ga meer voor mijn dochter natuurlijk).
    Volgens mij zijn de piranha en de bobslee nu dicht... onderhoud geloof ik.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier vind ze veel leuk - maar het spookslot zouden wij niet doen: Vanwege het harde geluid - dat vind ze echt te eng.

Fatamorgana vind ze verder prima, even wennen in het begin.

Pirana vind ik zelf te gevaarlijk - ik heb er zelf héél vaak ingezeten (m'n favo attractie en jaren een abonnement gehad :) ) maar je hebt bepaalde botsingen, waarbij je zelf half van je stoeltje geslingerd wordt, dus dat zou ik niet aandurven met een kleintje op schoot.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Lisa komt vanaf 18 maanden regelmatig in de Efteling en vindt alles leuk. De eerste keer vond ze de Fata Morgana wel een beetje spannend, maar verder alles echt heel leuk. De Piranha vind ik ook te gevaarlijk en dat doen we voorlopig niet, ook gewoon niet praktisch, kleine kinderen met natte kleren ;).
    Het spookslot doen we ook nog niet, ik vond het vroeger altijd heel eng, dus dat doen we nog even niet.
    De bobslee durf ik trouwens nog niet met Lisa, ik twijfel of het niet te hard gaat voor haar, dus dat doen we nog maar even niet. Eva vindt het wel geweldig en zit te popelen tot ze 1.10 is, dan mag ze eindelijk ook in Joris en de draak :)

9. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.196
    6.606
    113
    Wat, mogen die kleintjes ook in de bob? haha, ik zie mijn kleine dreumes al gaan :)

Mijn man is ook erg voorzichtig voor Damien, dus die durft met hem eigenlijk nergens in :)

Ik ben helemaal Efteling fan. Vroeger ging ik zeker 1 keer per jaar en nu probeer ik eens per 3 jaar of zo te gaan.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Wij willen dit jaar ook voor het eerst met dochterlief naar de Efteling gaan... wil toch ook wel in droomvlucht, fata morgana en carnaval festival te gaan. Verder even kijken hoe ze dat allemaal vindt..
    Piranha doen wij ook nog niet, voor mijn gevoel te gevaarlijk omdat je los in die band zit en overal tegenaan botst. Moet er toch niet aan denken dat het iets te hard gaat, mijn dochter zich los aan het wurmen is (want zo gaat dat dan bij ons!) en dat ze het water in schiet...krijg er nu al kippenvel van!
    Maar dat kan iedereen zelf het beste inschatten denk ik..
    Ben wel erg benieuwd wat ze er van vindt!

11. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Vanaf welke leeftijd gingen jullie voor het eerst met jullie kindjes? Het lijkt mij nl erg leuk om over een maandje of 2 te gaan, zou mijn zoontje er dan al iets aan hebben? Sowieso niet veel natuurlijk, maar zoiets als carnaval festival lijkt me al wel leuk.

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    edn met 9 maanden ga je echt voor jezelf. Een baby heeft echt niks aan de efteling. Ze kunnen nog amper in een speeltuin spelen. Carnival festival zullen ze op dat moment misschien grappig vinden met de kleurtjes maar het zal niet doordringen...
    Mijn zoontje van 13,5 maand gaat morgen ook mee maar alleen voor hem zou ik echt niet zoveel geld uitgeven nu.
    Met een baby van 9 maanden zou ik eerder een keer naar ballorig of monkeytown gaan ofzo als je perse weg wilt. Maar een lekkere wandeling in het bos is ook al leuk.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Toch zijn wij voor t eerst geweest met 9-10 maanden, familie ging en had vrijkaartjes dus ik ging mee, idd met de gedachte dat ze er eigenlijk nog niets aan had, maar ze vond t echt geweldig hoor. De droomvlucht heeft ze met grote ogen bekeken, bij de carnaval festival zat ze echt te lachen en de speeltuinen vond ze geweldig. Maar idd alleen voor haar, had ik het toen nog niet gedaan, maar we gingen met een hoop en door de weeks dus mama zelf kon ook overal even snel in. ;) Was erg geslaagd. 2e keer was op haar verjaardag en toen vond ze het ook super. Tuurlijk niet te vergelijken met als we nu gaan, nu is het nog leuker. ;)

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Oh, maar mama vindt het zelf ook erg leuk, dus we zouden niet puur voor hem gaan! Maar ik vroeg me gewoon af of hij er al iets aan zou hebben als we zouden gaan. Het maakt hem tot nu toe namelijk weinig uit of we door het winkelcentrum of het bos wandelen, hij vindt het allemaal wel prima. :)

15. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

met 8 mnd met zoonlief geweest (meer voor grote zus), maar zoon vond het erg leuk. Hij heeft zijn ogen uitgekeken en zelfs niet geslapen omdat hij het zo leuk vond. Terug op de fiets (hij in de fietskar) viel hij als een blok in slaap. De bootjes vond hij erg leuk, zagen allerlei eenden toen. Carnaval festival, droomvlucht, fatamorgana hij vond het allemaal erg leuk en gezellig natuurlijk met ons en opa en oma.

16. susy26

susy26 Niet meer actief

hier al meerdere keren geweest, en L vond droomvucht,vooral de donkere stukken wat eng, maar dat was maar even.. voor de rest ,sprookjesbos, fatamorgana, carnaval, vond ie heel leuk!

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hier was dochter 8 maanden en vond het hartstikke leuk..
    favorieten waren hier carnaval en droomvlucht..

18. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.196
    6.606
    113
    O ja, die eenden bij de bootjes. Damien is ook helemaal gek op eenden, dus daar zal ie zich ook wel in vermaken.

Ik vermoed dat ie ook niet gaat slapen. Ten eerste zal hij natuurlijk zijn ogen uitkijken en ten tweede slaapt hij nooit in de wandelwagen. Ik wil trouwens wel de wandelwagen meenemen ipv buggy: da's toch wat comfortabeler voor de hele dag.

19. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    wij hadden inderdaad ook de wandelwagen mee.. weg in het sprookjesbos is niet echt lekker voor kindje in een buggy denk ik hihi

20. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    We zijn afgelopen zaterdag geweest, 2 kindjes van ongeveer 15 maanden, 1 van bijna 3 en 1 van bijna 4 en onze dochter. De jongere kindjes hadden er niet zo veel aan. De oudere 3 vonden zo ie zo het sprookjesbos heel leuk, alleen vond de oudste de spiegel eng. Quincy vond eigenlijk alles leuk, sommige dingen vond ze spannend maar wilde wel blijven kijken. De ketels durfde de oudste niet in, Quincy en het andere kindje van bijna 3 vonden het super leuk. De fatamorgana vond Quincy super leuk, overal wijzen en "wauw" en "kijk mama..", de rest vond het eng. Ik ben met Quincy in de bobslee geweest, vond ze wel een beetje eng, maar toen we er uit kwamen vroeg ze om nog een keer te gaan; "mama, keer glijden?" was wat ze bleef vragen, haha.
    De piranja was dicht en voor de droomvlucht waren we te laat, was ook net gesloten.
    Dus, het is echt afhankelijk van wat voor een kindje je hebt of en wat ze leuk vinden.

Deel Deze Pagina