CO2 melder gaat af, batterij niet leeg

Discussie in 'De lounge' gestart door SeaShell, 24 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

mmm.. de CO2 melder ging 2x af, maar rode lichtje van de batterij knippert niet, dus daar ligt het denk ik niet aan. Ook is hij pas enkele maanden oud en nog 'goed' tot 2016 staat erop. hij geeft 999 aan wat het maximale is, maar als ik hem weer reset blijft hij netjes op 0

verwarmingsmonteur gebeld maar die is op vakantie, toen maar de brandweer, maar die zegt doodleuk '' zet maar een raampje open'' :$

wat nu?? ik ben bang dat het dadelijk echt CO2 is ipv een simpele storing.
    Ding was trouwens niet goedkoop, dus het is ook geen gammele rotzooi

durf nu geen oog dicht te doen vannacht, ook al zegt mn vader '' och, zal vast wel een storing zijn, anders bleef hij nu ook niet op 0'' ;) makkelijk lullen, maar CO2 ruik of zie je niet, en dadelijk gebeurd er wat ergs

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

alle ramen open zetten en een andere verwarmings monteur bellen. desnoods nog een keer naar de brandweer maar die kunnen ook niets anders als meten en als je het raam al open hebt kunnen ze ook niet goed meten

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Alles open zetten en een ander bedrijf bellen... Brandweer kan hier ook niets mee alleen metingen verrichten...

4. SeaShell

het ging me idd om een meting. stel er is koolmonoxide dan weet ik dat er actie ondernomen moet worden, maar stel uit de meting komt niks, dan bel ik natuurlijk een monteur voor jan lul. maarja, beter 1x teveel als te weinig in zo'n situatie

Net weer 1 gebeld, maar die pakken niet op. overbuurman is ook verwarmingsmonteur en die komt straks thuis, hopelijk kan die helpen

nu heb ik idd ramen en deuren openstaan.

Maar als het echt koolmonoxide is, moet de melder dan nu niet weer afgaan? hij is nu namelijk gereset en staat op 0

5. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

12 jun 2010
    907
    27
    28
    Heb jij een co2 melder voor overmatig frisdrank gebruik? Co2 is kooldioxide, melkers heb je voor koolmonoxide ;) maar als dat ding steeds agaat zou ik toch eens je ketel enzo laten kijken.... Zekerheid voor alles... Zo gevaarlijk koolmonoxide!!

6. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Nou meid ik had dus zeker wel aan de bel getrokken als hij af gaat.

Mocht er nu wel iets zijn niet vergeten de brandweer te bellen en ze er op te wijzen.
    VInd het een kleine moeite om even iemand met een melder er heen te laten rijden.

7. SeaShell

Nogmaals de brandweer gebeld dat ik het schandalig vind dat ze wel komen als er een kat in een boom zit, maar niet als een koolmonoxidemelder afgaat bij een gezin met kind en zwangere ;)

Nu komen ze direct, hèhè

8. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    hahaha mooi tuk maar je heb wel gelijk.
    Kleine moeite om even te komen meten denk ik dan zo.

9. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Super dat ze komen !

Maaruh, voor een kat in de boom komen ze ook echt niet hoor ;)

10. SeaShell

Ze zijn geweest! Alles nagekeken en 0,0 koolmonoxide
    Pff, gelukkig! Beter 1x teveel checken als te weinig

11. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Is de brandweer al geweest? Als die willen komen, kan je ook de GGD bellen.

CO is een verbrandingsproduct en komt vrij in je woning bij een (afvoerloze) geiser die niet goed brand (oranje/rode vlammen, veel roet bijhet 'kijkgaatje'), gaskachel die niet goed brand (oranje/rode vlammen) of heel soms bij een fornuis (ook oranje/rode vlammen).

Als de melder afgaat, zet dan alle ramen open en de verbrandingsapparaten uit.

Bel vervolgens het bedrijf dat je geiser in onderhoud heeft en als je die niet kan bereiken, bel de brandweer. Dat ze niet willen komen is echt heel slecht, als er echt sprake is van CO in hoge concentratie, kan het hele nare gevolgen hebben!

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de melder een storing heeft, daarom bel je eerst het onderhoudsbedrijf van je geiser op.

Ik hoop voor je dat het loos alarm is, laat je even weten hoe het is afgelopen?

12. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Fijn dat het niks was, gelukkig benje gerustgesteld. Ik zou nog wel even contact opnemen met de leverancier van demelders want dit kan natuurlijk niet.

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik zou je kachel ook nog even laten nakijken hoor...

14. Piekie81

Piekie81 Actief lid

18 nov 2009
    364
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zie nu net je bericht, gelukkig geen CO! Ga je een nieuwe melder regelen?

Sorry, ik werk bij een GGD en hoor zo vaak verhalen van mensen bij wie de melder afging (storing in de meter) en die daarom dat ding uit hebben gezet en geen nieuwe regelen. Dat kan letterlijk levensgevaarlijk zijn.

Er zijn zelfs mensen die de batterij uit een melder halen, omdat die zo vaak af ging. Komen we meten, blijkt er ook echt CO aanwezig te zijn! Met alle gezondheidsklachten van dien...

15. SeaShell

@zustertje: CV ketel is nieuw, en word elk half jaar nagekeken door de monteur. Brandweer was met 3 man en hebben oa metingen bij de ketel gedaan en op meer plekken gekeken

@blaine: ja, had al gebeld met de leverancier van de melder en die zeggen doodleuk " ja, een defectje kan altijd wel, moet je een nieuwe kopen" ;) ding is net nieuw en nog duur ook. Ga er gewoon mee terug naar de winkel morgen

@piekie: thnkx voor de tips meid! Ga idd een nieuwe regelen, deze vertrouw ik niet meer. Ik ben heel alert op dit soort dingen, vooral na dat ongeval enkele maanden geleden waarbij 2 of 3 meisjes overleden in de badkamer door koolmonoxidevergiftiging :(

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

tuurlijk is die nu 0 je hebt de ramen los! hebben ze dat niet gezegd dat dat foute meet waardes kan geven?:$

17. Blehh, doodeng. Ik had het een keer in de caravan, waar we noodgewongen woonden en dus geen centrale verwarming hadden maar een kachel. We hadden inmiddels een huis toegewezen gekregen maar daar hadden we nog geen internet aansluiting, dus ik was even in die caravan om m'n mail te checken e.d., terwijl m'n moeder ondertussen even naar de Gamma ging. Ik was toen een week of 15 zwanger denk ik. Toen ging dus ook ineens die melder af. Schrok me helemaal de tering. Eerst had ik geen idéé wat het was, wist niet eens wat we zo'n ding hadden, dus ik ben binnen eerst nog gaan zoeken. Uiteindelijk drong het tot me door, helemaal overstuur naar buiten gerend en 112 gebeld ;) Brandweer heeft gezegd dat ik buiten moest blijven en absoluut niet meer naar binnen moest gaan en die zijn toen gekomen. Uiteindelijk alles opgelost. Het kwam inderdaad door de kachel..

Ik nog steeds vreselijk bang, omdat ik zó bang was dat er iets met m'n kindje aan de hand zou zijn. Extra check bij de verloskundige gehad, en godzijdank was alles goed!

Ben daarna nog maanden vreselijk bang geweest voor hoge piepjes. Als ik ook maar íéts hoorde wat er enigszins op leek, schoot ik meteen meters de lucht in.. Een paar weken later in onze straat 2 mensen overleden door koolmonoxide, die hadden dus géén melder.. Hoe kan het he :(

18. SeaShell

Ja, maar ze hebben de raampjes ook dichtgedaan en de ketel op 90 gestookt en meerdere metingen in huis gedaan.
    Melder gaat ook niet meer af en blijft op 0
    Melder hangt op zolder en zijn maar 2 kleine dakraampjes die openstonden

Als hij nu weer afgaat bel ik gewoon weer, en morgen breng ik sowieso de melder terug

19. SeaShell

Jeetje Shaddix wat een verhaal :$ je zal je idd vast kapot zijn geschrokken pff

20. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    lelystad
    Brrr wij hebben ook een melder handen hoor.
    Doodeng vind ik het.
    Zo hangen er hier ook brandblussers en rookmelders door het huis.

Deel Deze Pagina