Afspraak gyn, wie heeft een idee?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by mamavanlogan, Feb 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanlogan

Jul 6, 2017
    95
    26
    18
    Female
    Hi meiden,

Puur uit onwetendheid en ik weet dat jullie het ook niet weten maar toch benieuwd naar wat jullie denken..

A.s. vrijdag om 14:15 hebben wij een gesprek met de gynaecoloog d.m.v. de doorverwijzing tot inleiden van mijn verloskundige. I.v.m. zeer erge bekkenklachten. Ik ben dan 37 weken.

Wat denken jullie wat ik kan verwachten als ze akkoord geeft?
    Dat ze meteen een data inplannen of dat ik hiervoor weer terug moet komen? Zullen ze meteen voelen hoe de boel de boel is beneden of dit ook op een vervolg afspraak?
    Word het een jarenplan? Iemand die gelijkmatig heeft meegemaakt?

Liefs

2. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Toen ik werd doorverwezen bij mijn 1e, met 37+5 heeft de gynaecoloog gevoeld hoeveel ontsluiting ik al had (2cm) en zo ineens zei ze: "Nou, dan denk ik dat u maar moet gaan bevallen."
    Kwam niet geheel onverwacht, maar was toch even een "uhh... okee..."- moment.
    Shit just got real.:D een paar uur later kreeg ik mn eerste dosis weeën opwekkers.

Ik weet niet of ze dat bij jou ook direct gaan doen, maar ik zou voor de zekerheid je tas alvast meenemen.
    En misschien kun je bellen naar de gynaecoloog, om te vragen wat je kunt verwachten?

mamavanlogan likes this.
  3. mamavanlogan

Jul 6, 2017
    95
    26
    18
    Female
    Dank je wel voor je reactie, wat fijn zeg dat het zo bij jou is gelopen! :D
    Ik verwacht eigenlijk nog helemaal geen ontsluiting of iets.. Naar mijn idee is ze ook nog niet ingedaald. Is het niet raar om te bellen naar het ziekenhuis? Heb nooit eerder onder een gynaecoloog gelopen.

Mijn verloskundigen (2 stuks) waren zo standvastig dat als je akkoord hebt, het zo snel kan gaan en je bewijzen van de dag erna al plaats kan nemen als het rustig is. Maar hoe meer de dagen verstrijken naar vrijdag hoe meer ik twijfel aan alles.

4. bozoe

bozoe VIP lid

Jul 9, 2014
    5,478
    5,838
    113
    Ze zal waarschijnlijk eerst de klachten met je bespreken en aangeven of ze voldoende reden zien voor een inleiding en op welke termijn (bijv vanaf 38 weken). Dan denk ik dat ze gaan voelen of je inderdaad al ontsluiting hebt en afhankelijk daarvan wordt het verdere beleid gemaakt. Een meerjarenplan zal het sowieso niet worden:D.

mamavanlogan likes this.
  5. mamavanlogan

Jul 6, 2017
    95
    26
    18
    Female
    Dank je wel voor je reactie! Jij denkt dat ze vrijdag meteen (inwendig) onderzoek doen?
    Mijn verloskundige gaf aan dat ik me niet druk moest maken om de gyn want als de vk een doorverwijzing geeft wordt het bijna niet afgeslagen. Het liefste beval ik volgende week (tussen de 37 en de 38 weken) maar die mazzel zal ik vast niet hebben. :p Wel hoop ik vrijdag op een data bij akkoord, dan kan ik ergens naar toe leven.

6. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

Jan 23, 2017
    792
    478
    63
    Ik zou de afspraak gewoon afwachten, ook al ben je natuurlijk nieuwsgierig. Zij zullen jou ook eerst moeten zien en spreken voor zij een uitspraak kunnen doen over wat er gaat gebeuren.
    Mijn ervaring is dat je inderdaad eerst de klachten bespreekt, de reden van doorsturen. Dan gaan zij kijken met alle informatie wat een goed termijn zou zijn om te gaan bevallen.
    Lang niet alle gyn gaan meteen inwendig onderzoek doen, vanwege infectiegevaar of stimuleren van .. als dat nog niet nodig is.
    Sommigen doen het wel afhankelijk van de klachten en om termijn te bepalen, maar al met al vinden ze het altijd beter als het kindje zo lang mogelijk blijft zitten.

Neem voor de zekerheid je tas enzo mee, maar ik denk niet meteen de dag zelf al hoor. Ik denk eerder met 38 weken.. maar ik ben natuurlijk geen gyn!
    Succes en hoop voor jou dat je snel weet waar je aan toe bent.
    Je kan in ieder geval vragen of ze je een datum kunnen geven om daar naar uit te kijken.

bozoe and mamavanlogan like this.
  7. mamavanlogan

Jul 6, 2017
    95
    26
    18
    Female
    Dank je wel voor je reactie! :) Meer doen dan afwachten kunnen we ook helaas niet. Wat kunnen 2 dagen dan nog lang duren..

8. Niennientje

Niennientje Niet meer actief

Toevallig, ik heb vandaag een gesprek voor inleiding met de gyn.
    Wel voor andere dingen, HG (extreme misselijkheid)
    Mij is verteld dat ze inleiden meestal niet voor 38 weken doen, dus hoop zelf op een datum rond 38 weken. Verder weet ik ook niet precies wat er die afspraak gedaan wordt.
    Succes vrijdag!

mamavanlogan likes this.
  9. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

Aug 23, 2013
    2,349
    808
    113
    Gent
    Mijn gyn is niet echt pro-inleiden dus steeds rekken rekken rekken zolang het kindje het goed stelt bij eerste zwangerschap. Tweede zwangerschap was een kopie van de eerste maar toch werd ik ingeleid dit keer bij dezelfde gyn.

Ik had al weken last van te hoge bloeddruk, veel, ctg's, enz. en werd er nerveus van. Ik had een controle en gaf aan het zat te zijn al die zorgen en controles en groeiecho's (kindje en ik waren stabiel maar dus goed in de gaten gehouden elke paar dagen) en toen opeens out of the blue na toucheren 'wat denk je van morgen om 6u hier zijn voor inleiding?'. Had ik niks gezegd, dan ging er niks gebeurd zijn die volgende dag. Gewoon aangeven wat je voelt, wie weet dat ze opeens snel beslissen om in te leiden. Ik was wel al 38 en half weken, dat sheelt wel denk ik.

mamavanlogan likes this.
  10. mamavanlogan

Jul 6, 2017
    95
    26
    18
    Female
    Oei wat vervelend! Ben je al geweest en hoe ging het?? Jij ook heel veel succes!

11. Niennientje

Ik heb nu een datum met precies 39 weken. Gynacoloog zei dat je dan het meeste kans hebt dat het kindje geen last van het eerder halen heeft. Ik vind het zelf ook wel goed, in iedergeval een einddatum en mocht hij eerder komen, zou alleen maar mooi zijn.

mamavanlogan likes this.
  12. Niennientje

Oja mocht ik het toch niet meer volhouden mocht ik dat aangeven en gaan ze eerder inleiden, maar ik wil het zelf nu wel proberen vol te houden.
    Succes vrijdag!

mamavanlogan likes this.
  13. mamavanlogan

Jul 6, 2017
    95
    26
    18
    Female
    Wat fijn zeg, dat worden de dagen afstrepen! Hopelijk is het snel vrijdag, ik wil ook weten waar ik aan toe ben. Had je vandaag je 1e gesprek met de gyn of heb je er al meerdere gehad? Want ik heb vrijdag mijn 1e en ben benieuwd of ze dan al gelijk een data zouden kunnen geven.

Niennientje likes this.
  14. Niennientje

Ja aftellen :)
    Ja was gewoon eerste gesprek en verder ook geen gesprek meer. Dus bij mij gelijk datum prikken. Hoop bij jou ook!

mamavanlogan likes this.
  15. chicca

chicca Fanatiek lid

Mar 14, 2012
    1,019
    466
    83
    Female
    Spannend vandaag.
    Meestal gaan ze voor na de 38 weken maar als je veel klachten hebt en het beter is dan willen ze nog eerder inleiden. Ik ben bij de tweede met 37.2 ingeleid terwijl de afspraak voor 38 weken stond maar ik kreeg zwangerschapsvergiftiging dus ze wilde niet meer wachten.

Succes vanmiddag. Hou je ons op de hoogte?

mamavanlogan likes this.
  16. Niennientje

mamavanlogan likes this.
  17. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hoe is t gegaan :)

mamavanlogan likes this.
  18. Juun012

Juun012 Bekend lid

Jun 30, 2017
    797
    275
    63
    Female
    Ik ben benieuwd hoe het is??
    Ik werd bij mijn eerste ook doorgestuurd maar verzoek werd afgewezen! Zolang er geen medische reden is, dan geen inleiden. En ik had heftige BI, kon niet lopen en had overal hulp voor nodig

mamavanlogan likes this.
  19. mamavanlogan

Jul 6, 2017
    95
    26
    18
    Female
    Dank je wel! Ze wilde door te veel bijkomende risico's me niet eerder inleiden. Wel hebben we een data afgesproken, 15 maart plaatsen van een ballonnetje, ik ben dan 39.5 weken.
    Dus ik zal ieder geval niet de 40 weken overgaan en dat vind ik ook wel een fijne gedachte!

Ik zou het mezelf nooit vergeven als haar of mezelf iets zou overkomen door mijn gepush. :)

Niennientje and chicca like this.
  20. mamavanlogan

Jul 6, 2017
    95
    26
    18
    Female
    Zie berichtje hier boven. :)

Share This Page