Hallo Net een echo gehad. Volgens mijn berekeningen 5.6 weken zwanger en dat weet ik eigenlijk wel zeker. Op de echo was alleen een vruchtzakje en een dooierzakje te zien maar ze kon geen vruchtje vinden. Nu moet ik over een week terug maar ik ben zo verdrietig. Het is nml vast weer niet goed...Het is dan al de derde keer achter elkaar dat t mis is... Bij mijn andere 3 zwangerschappen had ik bij 6 weken een vruchtje met hartslag. Heeft t nog zin om nog een week af te wachten of is t wel een bekeken zaak weer?
Ik zou nog niet direct uitgaan van een miskraam. Je bent nog erg pril zwanger en alles is zo miniscuul klein. Misschien ben je net 1/2 dagen korter zwanger of late innesteling. Dan is het echt niet zo raar dat er nog geen vruchtje te zien is. Dat er al wel een dooierzakje en vruchtzakje te zien zijn is een goed teken. Veel sterkte de komende dagen ❤. Houd hoop! Ps; toen ik rond de 5 weken was, was er bij de echo in het ziekenhuis alleen een vruchtzakje te zien. De volgende dag zelf een pretecho laten doen bij een echobureau en na even zoeken was er een vruchtje en dooierzakje te zien. Het ligt ook echt aan de apparatuur.
Het is totaal nog geen verkeken zaak hoor!! Je bent hartstikke vroeg! En zou je hebben geadviseerd om zeker nog een week te wachten. Maar dat kan nu niet meer Bij mijn 3e zwangerschap had ik een echo met exact 6 weken (ivf). De vruchtzak had een mooi vruchtje met kloppend hartje. Bij mijn 4e zwangerschap had ik weer een echo met exact 6 weken (ivf). Echter was dit keer de vruchtzak helemaal leeg. Zelfs feen dooierzak. Ook was de vruchtzak maar 5 weken groot. De gyn vond het geen slecht teken. 1 week later mocht ik terugkomen en zat er een dooierzak, vruchtje met kloppend hartje! Het vruchtje was netjes 7 weken groot .... zover als dat ik dus was Dus nogmaals nee.... als het vruchtje nu tegen de wand aangeplakt zit, is het logisch dat ze hem gemist hebben op de echo Geen reden om aan te nemen dat dit fout gaat.
Fijn om ook iets positiefs te horen. Ik voel me deze keer ook echt zwanger maar ja dat zegt natuurlijk niets. Hier zijn de foto's van de echo. Kunnen jullie daar iets op zien? Er zit ook een stolsel langs en boven de vruchtzak. Ik had een beetje t gevoel dat de arts ook niet echt haar best deed en al mijn vragen beantwoordde ze ook niet echt. Ik wist niks meer dan voor ik kwam toen ik naar buiten liep na 2 minuten....
Ik zie een vruchtje hoor! Bovenin zit de dooierzak (op foto 1 goed te zien). En op de 2e foto zie je onderin het vruchtje. Heb het vruchtje rood omcirkeld en de dooierzak blauw .
@RoGiJuLi Dankjewel! Dat dacht ik dus ook, maar kan t vruchtje zo ver weg van het dooierzakje zijn? En waarom heeft de arts daar niets over gezegd?
Ja dat kan. Toen ik achteraf de echo van het lege vruchtzakje nog eens bekeek zag ik een soortgelijk iets als bij jou zitten. Helemaal tegen de wand aan
@RoGiJuLi Wauw wat knap dat jij dat kunt zien.. ik hoop voor ts dat jij gelijk hebt. (Niet sarcastisch bedoeld, dat vind ik echt) Ik vind het wel gevaarlijk om dit zo zeker uit te spreken, de vk/gyn heeft bewegende beelden gezien en vastgesteld nog geen vruchtzak te zien, dit is 1 beeld.. maar nogmaals ik hoop dat je gelijk hebt
Ik zie wel degelijk een vruchtje, daarbij zegt ts dat ze maar 2 min gekeken hebben van binnen . Maar feit dat ik een vrucht zie, betekent natuurlijk niet dat het niet fout kan gaan . Ik zie alleen met 5+6 weken en een (voor de gyn) vruchtzak met alleen een dooierzak totaal geen reden om aan te nemen dat het fout zit
Daarom moet ik ook vrijdag terugkomen. Paar dagen eerder was er op de echo niet eens een dooierzakje te zien en gister wel. Ik vind de onzekerheid wel slopend hoor...steeds terug en steeds geen zekerheid. Ik hoop vrijdag...
Helaas is dat het nadeel van veel te vrieg voor een echo gaan. Je had beter pas de eerste echo as vrijdag kunnen laten maken. Dat had een hoop onzekerheid gescheelt Ik duim dat je vrijdag een mooi kloppend hartje ziet
Klopt...maar door mijn voorgeschiedenis krijg ik altijd rond week 6 al een echo. En nu had ik ook nog bloedverlies vorige week en dacht ik dat t wéér voorbij was de zwangerschap maar toen zagen ze woensdag dus het vruchtzakje passend bij rond de 5 wk zwangerschap en een bloeding/ stolsel in de bm. Daarom moest ik gister terug.... Zondag 7 januari had ik een positieve ovulatie test dus ben nu ong 6 weken zwanger ik heb trouwens geen bloed verlies meer gehad.
Net echo gehad en weer geen duidelijkheid. Ze wist wel zeker dat het een tweeling geweest is. Aan het dooierzakje zat nu waarschijnlijk een heel klein vruchtje met een heel klein hartje (erg onzeker) passend bij 5 weken en een dag of 4/5 volgens mijn berekeningen ben ik vandaag ongeveer 6.1 ( ovutest en positieve zwangerschapstest) Kan het zijn dat dit vruchtje later is ingenesteld dan de andere en dus iets jonger is? Of is dat onmogelijk? Dan is t sowieso fout denk ik @RoGiJuLi Weet jij dat misschien?
Je bent nog steeds erg vroeg. Of het een latere innesteling is geweest is afhankelijk van wanneer je de eerste posi test had. Zover ik weet nestelt een 2ling zich tegelijk in Hoe weet ze trouwens zeker dat er een 2ling zat?? Zijn de echos inwendig of uitwendig en heb je een nieuwe foto gekregen?
De echo was inwendig. Ik heb geen nieuwe foto. Ik geloof dat ze de plaats nog kon zien waar die andere had gezeten. Ik had er niks over verteld dat ik bloed verlies had gehad en dat de gyn in t zkh toen zei dat t bijna zeker een tweelinghelft was die verloren is gegaan. Na lang zoeken vond ze achter t dooierzakje een heel klein dingetje met een hartslagje maar echt te klein voor 6 weken zei ze. Ze denkt dat ik korter zwanger ben maar ik had op zondag 7 januari een positieve ovulatie test en op 18 januari een licht streepje op de zwangerschapstest....
Maar ja eerste echo was dus een lege vruchtzak op woensdag daarna een echo met vruchtzakje met daarin een dooierzakje op maandag en vandaag een echo met een vruchtzakje met daarin een dooierzakje en een iniminie bijna onvindbaar vruchtje met hartslagje... Niet de grootte van 6.1 eerder van 5.4
Vandaag weer een echo gehad. Het ziet er niet goed uit. De Vrucht zak ziet er niet goed uit en ondanks dat de dooierzak is gegroeid en er een vruchtje aan lijkt te zitten was er geen hartactie. De arts vreest ook dat t niet goed is maar t kan nog steeds zegt hij. Eigenlijk wil ik niet weer nog een week wachten...we weten toch allemaal hoe dit weer gaat eindigen Ik heb er geen energie meer voor ik blijf er verdrietig van....