Hoi, waarschijnlijk moet me zoontje over op darmspoelen. Zij hier ouders die er ervaring mee hebben? Heeft het dezelfde werking als een microlax klysma? groetjes
Ik werk als vpk in de thuiszorg. een darmspoeling gaat wat hoger de darmen in en heeft vrijwel meteen resultaat. Vaak gebeurt het spoelen alleen met lauw warm water. Je hebt er hele handige systemen voor.
Bedankt voor je reactie. Inmiddels had ik ook van ons eigen verpleegkundige al raad gekregen. Voordat we darmspoelen gaan proberen zal hij eerst opgenomen worden. De kinderarts wilt onderzoek doen als hij deze dagen niet zelf kan. Hij krijgt er ook alweer meer medicatie voor maar niks helpt. Afgelopen weekend heeft kinderthuiszorg 2 keer een hoge klysma moeten zetten
Hoi, Onze zoon wordt ook elke dag gespoeld, andere meds hielpen helaas niet.... Hier doen ze dat met een soort catetertje die ze zo hoog mogelijk opschuiven in de darm dan sluiten ze daar een spuit op aan en spoelen ze zn darm met lauw water... Als je vragen hebt mag je me pben Groetjes charlie
Bedankt voor je reactie. Ik denk dat bij me zoontje ook hoogopgaand moet. We hebben het afgelopen weekend gezien met de hoogopgaand klysma. Vrijdag had ik een vrouwenkatheter omdat ze bij de apotheek niks anders hadden. Zaterdag in het ziekenhuis op de kinderafdeling een van 40 cm kunnen krijgen en verschil op de katheter waar de ontlasting begon was duidelijk de te zien op die van 40 cm. Op die andere zag je een klein puntje. Doe je dat zelf ook weleens of laat je dat altijd verpleegkundig doen?
Maakt niet uit hoor! Ik heb het zelf gedaan, maar toen als ik onze zoon moest verschonen was hij helemaal bang. Nu doet het spec team het voor ons verpleegkundigen die bij huis komen en dat is voor ons allemaal een stuk rustiger