Inspectie Dierenwelzijn doet inval bij varkensslachthuis Debra | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Iemand het filmpje gezien... Ik durf niet te kijken. Vindt echt schandalig wat hier gebeurd! Ik snap niet dat er zo met dieren kan worden om gegaan...
Echt verschrikkelijk. Goed dat er iemand undercover is gegaan en dat er nu bewijzen zijn. Hoop dat er strenge maatregelen worden getroffen. Zoiets zou nooit mogen gebeuren.
Als het bij 1 gebeurd zal het bij meerdere gebeuren helaas. Ze mogen zulke mensen wel eens even flink aanpakken! Zelfs mijn man vond het vreselijk zielig en die heeft totaal niks met dierenleed.
Ik heb het filmpje niet gezien, maar vaak is bij dit soort zaken geld een drijfweer. Goedkoop vlees. We accepteren ook met zn alle dat omdat we graag eieren eten er vooral kipjes moeten zijn. Maar in verhouding komen er net zoveel kipjes als haantjes. De haantjes gaan zonder pardon levend door de shredder. Massaproductie noemen we dat. Maar idd goed dat er langzamerhand, mede door dit soort filmpjes, een soort verandering komt in de mindset van veel mensen. En dat een hele groep bereid is meer te betalen voor een stuk vlees dat op een 'diervriendelijke' manier is geproduceerd.
Dat snap ik. Maar dit heeft dus niets met massaproductie te maken, in dit filmpje nemen ze zelfs de tijd om die arme beesten te pijnigen.
Wasbeerhonden worden levend gevild voor een lelijke bontkraag en worden daarna op een hoop gegooid te creperen. Er zijn vast mensen die een mening over het slachthuis hebben maar wel bijv. een bontkraagje aan de jas hebben hangen. Dieren worden gezien als een product en niet als een levend wezen met gevoelens. Zolang hier weinig waarde aan wordt gehecht, zal dit door blijven gaan. 😡
Ik heb het gezien op sbs 6. Echt verschrikkelijk! Maar ik vrees dat het veeeel meer gebeurd. Ik snap die mensen echt niet die dit doen. Ik vind alleen wel dat er te vaak naar de consument wordt gewezen. Het is wel makkelijk zeggen dat mensen duurzamer vlees moeten kopen, maar als al dat goedkope vlees niet meer aangeboden wordt gaan mensen vanzelf wel duurzaam vlees kopen. Als het toch al in de schappen ligt snap ik dat mensen voor het goedkopere vlees kiezen als ze al niet veel te besteden hebben, het dier is immers toch al dood.
Ik snap überhaupt niet dat iemand goedkoop vlees eet, dieren zijn daar altijd de dupe van. Het is walgelijk hoe welvarende landen met dieren omgaan. Over 10 jaar kijken we met schaamte terug hoe we dit hebben toegestaan. Ik hoop dat iedereen dit ziet en voor zichzelf beslist om geen vlees of goed vlees te nemen. Het is zo walgelijk wat de dieren moeten doorstaan. Daarbij doen we hetzelfde met goedkope kleding, door kinderhandjes gemaakt onder vreselijke omstandigheden. Maar ach, het is zo lekker goedkoop en ik ben zo verslaafd aan kleren kopen Ik denk dat iedereen filmpjes moet delen waar duidelijk wordt hoe we mensen en dieren behandelen voor onze eigen goedkope welvaart. Het meot altijd meer en goedkoper zijn, ten koste van anderen. Mensen, denk alsjeblieft na voordat je iets koopt. Kijk jezelf aan in de spiegel en vraag je af of dat shirt van h&m wel echt zo prettig voelt tijdens je zomerse bbq met gemarteld varken. Kies voor iets beters.
Als ik dat ga kijken,krijg ik zulke heftige paniekaanvallen dat ik er dagen in blijf hangen. Ik vind het afschuwelijk dat een mens tot dat soort wreedheden in staat is. Gewoon onschuldige dieren mishandelen. Ik eet zo weinig mogelijk vlees vis en eieren. Oh ja ik heb ooit een gif gezien van haantjes door de schredder en die wasbeertjes zijn me ook bekend. Hetzelfde voor de katten en honden die levend gekookt worden in China.
Maar het wil toch niet zeggen dat bij al het goedkope vlees de varkens gemarteld worden? Of alle goedkopere kleding door kinderhandjes worden gemaakt? Wat hier overigens gebeurd heeft niets te maken met massaproductie, dit is martelen en dat is gewoon niet toegestaan. Ook niet als iets onder massaproductie wordt ingeschaald.
Alles wat goedkoop is, wordt niet eerlijk gemaakt. Ook de bioindustrie zonder dit soort ernstige martelingen schaar ik onder marteling. Kijk eens hoe dieren behandeld worden. Kijk eens eerlijk naar hoe al die kleding gemaakt wordt. Het is walgelijk en iedereen die het eet ener koopt is mede verantwoordelijk. Ik kan genoeg filmpje en info plaatsen over hoe het gaat, dit is echt geen uitzondering. Het is tijd dat we wakker worden en respect leren tonen. Dieren lijden omdat wij onze bbq vol willen gooien, wat is daar een excuus voor?
Laat me even voor op stellen dat het niet zo is dat alles wat goedkoop is niet eerlijk is of niet eerlijk gemaakt wordt, dat is echt onzin. Verder zit er een groot grijs gebied tussen iets niet eerlijk maken en op deze manier martelen van dieren of kinderarbeid onder vreselijke omstandigheden.
Ik eet al jaaaaaaren geen vlees en let op waarvan kleding gemaakt is. Ik kom niets te kort in deze maatschappij. Ik eet elke dag heerlijke recepten met o.a. vleesvervangers. Soms proef je het verschil niet eens. Maar ik eet met de gedachte dat er geen dode dieren in mijn maaltijd zitten, waardoor alles nog lekkerder smaakt. Ik was vroeger echt een vleeseter, maar nu gruwel ik ervan. Dus mensen kijk niet opzij uit gemakzucht of bij gebrek aan inspiratie want het kan makkelijk! Mijn man eet wel vlees maar sinds wij samen zijn ook stukken minder, waardoor hij juist extra geniet als hij wel een keer vlees eet. Ik hoop echt dat dit soort beelden mensen aan het denken zet!!! Vlees heb je niet nodig qua voeding en als iedereen een beetje bijdraagt aan het milieu en dierenwelzijn zal het echt de wereld verbeteren!
Ik noem dat oogkleppen. Recht praten wat krom is. Waarom niet: "hé, ik heb een keuze en ik besluit nu om eerlijke producten te kopen want ik wil mensen, kinderen en dieren geen leed veroorzaken?"
Prima. Maar wat er in dit filmpje gebeurd heeft weinig te maken met de vleesindustrie en massaproductie. Dit zijn gewoon zieke geesten.
Misschien blijft het binnen de regels, maar dat betekent niet dat het eerlijk gemaakt is. De grote industrieën hebben gewoon ontzettend veel macht in kapitalisme. Ik vind duizenden kippen in een stal die niet eens het Wind Door hun veren kunnen voelen zielig. Maar dit mag gewoon. Het niet betalen van een minimumloon mag ook gewoon. Het uitbuiten van boeren totdat ze zelfmoord plegen kan ook gewoon. Kleine kinderen die door de vieze chemicaliën van de verf lopen mag ook gewoon. Want dat is geen kinderarbeid maar papa en mama werken en wonen bij/in de fabriek. Ik heb het met mijn eigen ogen gezien. Hoe denk je dat die producten allemaal zo goedkoop zijn? Grote afnemers zetten grote druk op leveranciers en vragen meer dan het onderste uit de kan. Welk groot grijs gebied? Tussen eerlijk en niet eerlijk zit weinig verschil. Het is NIET eerlijk. Maar het ligt wel allemaal in de winkels dus dan is het vast wel eerlijk of niet? Open your eyes. Alles draait om geld. Daar ligt de macht.