Verdikte tepelhof

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ukkepukke, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkepukke

Ukkepukke Actief lid

8 okt 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn tepels zijn sinds de zwangerschap schilferig en jeuken regelmatig.
    Sinds een week is mijn rechter tepelhof aan één zijde verdikt, op het randje, waar je gewone huid weer begint.
    Het is best een flinke zwelling, het is te voelen en te zien. Het lijkt een beetje op een overgevoeligheidsreactie op een muggenbult :(.

Herkent iemand dit? Moet ik hiermee naar de dokter, of hoort het bij de zwangerschap? Ik ben momenteel 19 weken zwanger.

2. Morgan

Morgan Actief lid

23 mei 2011
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou voor de zekerheid even langs de dokter gaan.
    Ik herken het niet.

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    @Ukkepuk: het word alleen maar erger. Zou je tepels een beetje insmeren met vaseline zodat het niet meer jeukt. Maar je tepels gaan flink veranderen vanaf nu.

4. Ukkepukke

Ukkepukke Actief lid

8 okt 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties :)
    Ik kijk het nog even aan, heb ook het idee dat het misschien door irritatie van een strakke bh kan komen.

5. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zou kunnen... je klieren beginnen nu al wat te werken (vocht) en als je die gaat "afknellen"... kunnen er wel bobbels ontstaan...

Goed in de gaten houden dat er geen rode plek ontstaat, want verstopte melkkliertjes kunnen borstontsteking veroorzaken, en geloof me, DAT wil je echt niet hebben....!!!

Beter insmeren met bepanthen (adviseren ze ook tijdens bv) en dan aan de lucht laten drogen...

oja...ennuhh wellicht maar even ander behaatjes gaan kijken..

6. Ukkepukke

Ukkepukke Actief lid

8 okt 2011
    101
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, en die bhtjes zijn juist het probleem...
    Voor de zwangerschap waren 'de jongens' al beslist niet klein te noemen, maar nu zijn ze echt gigantisch. Op dit moment past H al niet meer :(
    Grote cup + kleine omvang = bijna geen bh te krijgen.

7. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    uhhh geen ervaring met "grote jongens".... maar als je wat kwijt wilt, weet je me te vinden.... :D

Even serieus,....
    als je geen bh's kan vinden, is misschien voedingstopje een optie???
    of al een voedingsbeha van H&M ofzo....

die zijn qua omvang ook smal en de cup rekbaar, maar geven toch steun...

nogmaals geen ervaring.. denk alleen even mee, weet niet of straks bv wil geven, maar dan moet je toch even rondkijken...
    (al zullen ze wellicht nog wel wat meer groeien)

8. inge73

inge73 Lid

13 jul 2010
    56
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tip: kijk eens op de site van www.lingerievoortwee.nl . Ze verkopen bhtjes in vele maten; ook voor grotere cups en kleine omvang. Tevens geven zij aan hoe je de maat op kan nemen om zo te komen tot een juiste maat. Wellicht prijzig, maar ze zitten heerlijk. En ze hebben een snelle levering; binnen 2 dagen had ik mijn bestelling binnen.

Deel Deze Pagina