Hallo, Ik ben nu 32 weken zwanger en ik heb sinds 7 weken zwangerschapsdiabetes. Dit houdt dus in dat je je koolhydraten moet verdelen over de dag, en dat je eigenlijk geen suikers mag. Nu drink ik sinds een week of 7 Coca Cola light omdat daar 0 koolhydraten inzitten. Nu merk ik eigenlijk dat ik het best vaak drink. Zo'n 4 glazen per dag. Zou dit kwaad kunnen?? Weet iemand dit? Alvast bedankt voor de hulp.
Volgens mij zou het geen kwaad moeten kunnen. Vraag het morgen anders voor de zekerheid na aan de verloskundige.
Bedankt voor jullie hulp. Ik heb er helemaal niet bij stil gestaan dat er cafeine in zit. Vanaf nu maar meer melk en water.... Zodra ik bij de gynaecoloog ben zal ik het voor de zekerheid nog even vragen. Maar water zal wel beter zijn.
4 glazen mag, maar ik zou anders voor de zekerheid ook voor cafeinevrij + light/zero gaan. Teveel melk is ook weer niet goed.
Ik zou liever dan 2 glazen drinken oid. Vanwege de kunstmatige zoetstoffen (die zijn ook niet echt bepaald goed voor je lijf)
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik drink 1 glas melk per dag. En verder eet ik wel yoghurt. Ik heb vanmorgen alleen water op. Ik probeer er nu wel wat meer op te letten. Aangezien ik weinig suiker en zoete dingen mag was ik erg blij met de coca cola light. Maar door die warmte drink je uiteraard meer, en dan is elke keer coca cola light niet zo'n goed idee. Nog zo'n 7 weekjes, dan mag ik alles weer hopelijk. Tot die tijd maar wat meer water drinken.
hallo cola light is niet het beste om te drinken. maar idd wal lekker voor de smaak en de trek. in mijn info boekje omtrent zwangerschap stond cola light bij ivm caffeine idd. er staat max 6 glazen cafeine per dag. of 6x cola light of 2x cola light, 2x thee met cafeine en 2x koffie. ik denk dat het niet zoveel kwaad kan. als je je beter voelt bij caffeine vrij kan je dat doen. maar als je er toch geen last van hebt is het goed. groetjes succes de laatste weken
Het is beter geen light producten te drinken. Hier zit aspartaam in en dat is helemaal niet goed tijdens je zwangerschap. Ik heb gelezen dat dit vroeggeboortes kan veroorzaken. Volgens mij kan je nog beter gewoon een glas normale cola drinken. Of lekker siroop natuurlijk!
Fenyalara Dank je wel. Siroop met zwangerschapsdiabetes mag absoluut niet. Wel slimpie, maar daar zal wel weer aspertaam inzitten......
Misschien met dit warme weer ook lekker om spa rood met wat citrusvruchten in uitgeknepen.... Misschien ideetje.
Coca cola light caffeine vrij.. dat drink ik altijd. Er zijn geen aanwijzingen dat zoetstoffen schadelijk zijn voor de mens of in de zwangerschap. Het is verstandig om natuurlijk gevarieerd te drinken, melk, thee, water (veel water) en dan een glaasje cola (of een paar)
Meid drink gewoon lekker die glazen cola light! Zelf drink ik dan cola zero want dat vind ik lekkerder maar verder is het geen verschil. Vanwege onze suiker mogen we al geen vruchtensap en ook niet al die Spa met fruit varianten, dus dan zou je zo wat niks meer mogen. Probeer je aan max 6 glazen cafeïne per dag te houden. Nou drink ik zelf geen koffie of thee, dus ik drink gewoon cola als ik dat wil. Soms is dat een dag niks, en soms een dag wel 6 glazen als we uit eten gaan. De meningen over zoetstof zijn ontzettend verdeeld. Ik maak me er niet te druk om. Doe het ook lekker op mijn aardbeien nu. Tja suiker mogen we nu niet en dat is dus altiijd nog erger. Er zijn heel veel dingen slecht maar alles valt of staat met hoeveelheden. Hou het gewoon normaal dan is er niks aan de hand.
Waar heb je dit gelezen en is dit medisch bewezen?? Absoluut niet dus. Daarbij is gewone cola zo ongeveer het slechtste wat je kunt drinken als je zwangerschapsdiabetes hebt!
Bedankt voor jullie tips!! Ik drink nog wel zo'n 3 glazen per dag. Verder wissel ik het af met water.
Eens! Maak het jezelf niet zo moeilijk. Ik heb toen bij mij zw. diabetes werd geconstateerd ook veel cola light gedronken. Is echt niks mis mee. De dietiste zei zelfs dat ik dit zoveel mocht drinken als ik wilde. Verder heb ik veel slimpie siroop en crystal clear gedronken. Zo heb je toch wat afwisseling. Want water gaat echt vervelen. Succes ermee! Nog even volhouden en dan mag je weer lekker aan de gebakjes
Risico vroeggeboorte bij gebruik E951 aspartaam en .... | E-nummers | Earth Matters Niet uit de lucht gegrepen, maar wel kanttekeningen dus. Kijk ook eens naar stevia als zoetstof ipv mee rgangbare zoetstoffen (gewoon bij de kruitvat), is een natuurlijke stof.